Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

de verbinding gaat niet tot achter mijn garage ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnen verbinding met internet. Tot net aan de achterdeur. Dan is er ongeveer open ruimte van 20 meter... en daar staat onze garage. Daar moet ik geen verbinding hebben. Dan, achter onze garage staat een bureelcontainer van mijn broer zijn firma. Tussen garage en bureelcontainer, misschien ook een twintigtal meter, dertig? als je juiste afstanden nodig hebt, wil ik gerust is meten. Maar dus daar willen we verbinding!
HOE beginnen we hieraan???

We hebben al geprobeerd, een bakje van D-link binnen in stopcontact, en eentje bij hem in de bureelcontainer, daar is namelijk ook een stopcontact, ohja in de garage eventueel ook stopcontact.

we zijn ten einde raad, dat internet werkt van geen knijt tot ginder, altijd die kasjes uittrekken een 150 keer, en dan hebben we soms EVENTJES verbinding...

HELP 8)7

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Netwerkkabel trekken......die verkopen ze toch zeker ook wel in België.....?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
en Speedmaster geeft het enige goede antwoord wat er maar bestaat, het is het goedkoopst, en werkt altijd.

Het is alleen wat meer tijd om aan te leggen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kabel trekken is het makkelijkst.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

je doet simpel: Koop een plastic (gas) buis. Trek daar NU een paar trekkoorden erdoor heen. Of beter, meteen glasvezel (kant en klaar met stekkers, kost niet veel), en ook UTP kabel.

Als dat erin zit, alles aftapen met duct tape (met name die glasstekkers zijn fragiel).

Dat in een 40 cm diepen gleuf leggen.

Klaar.

Kost een paar uur werk, maar is de beste en meest betrouwbare verbinding.

Alternatief: Mikrotik Sxt schotels neerzetten, of twee Ubiquity nano stations... (dus WiFi bridge bouwen).

Maar optie 1 is de beste en simpelste. Werkt 100%.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij wat meer info geven over die bridge?

Kabel trekken gaat niet... onze oprit ligt vol met kasseien... we hadden een verbinding met buizen voorzien...maar de kabel krijgen we er niet doorheen geduwt...

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-11 06:34
Kabel moet je ook niet duwen, maar trekken

Verwijderd

je kan met name het volgende glijmiddel gebruiken (speciaal bedoeld voor kabels, op waterbasis).

https://www.rexel.nl/3m/f...-2l-3m/product/2700176451

Verwijderd

Topicstarter
ykaenS schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:20:
Kabel moet je ook niet duwen, maar trekken
Ik neem dus een kabel die goed is, en ik laat die gewoon buiten liggen??
Of hoe trek je zo een kabel? Sorry ik ken er niets van en mijn broer wilt de moeite niet doen om te helpen, ik moet het maar oplossen.
Ik veronderstel dat die kabel van in mijn huis tot aan de bureaucontainer achter mijn garage moet gaan dus. Moet ik die door mijn venster laten steken? Boor ik een gat in de muur??
Ja je mag alles duidelijk uitleggen. Want ik kan het ook niet vragen aan mijn vader, die is overleden vijf jaar geleden. Die zou zoiets direct allemaal kunnen en weten, die was heel handig enzo.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je broer wilt niet helpen maar hij wil wel internet? Heel simpel laat een Telenet/Proximus technieker komen voor een offerte zodoende dat er een 2de modem kan geplaatst worden in de container ;) niet verschieten van de offerte.

Of je maakt een straal verbinding (wifi bridge)
Of je legt een extra buis in de grond met de nodige bekabeling.

Trouwens als je de standaard modem hebt van Telenet/Proximus, die gaan niet echt ver.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:32:
[...]

Ik neem dus een kabel die goed is, en ik laat die gewoon buiten liggen??
Of hoe trek je zo een kabel? Sorry ik ken er niets van en mijn broer wilt de moeite niet doen om te helpen, ik moet het maar oplossen.
Ik veronderstel dat die kabel van in mijn huis tot aan de bureaucontainer achter mijn garage moet gaan dus. Moet ik die door mijn venster laten steken? Boor ik een gat in de muur??
Ja je mag alles duidelijk uitleggen. Want ik kan het ook niet vragen aan mijn vader, die is overleden vijf jaar geleden. Die zou zoiets direct allemaal kunnen en weten, die was heel handig enzo.
Zit er al een draad in de buis?

Als de buis helemaal leeg is, heb je een trekveer nodig die minstens even lang is als de buis. De trekveer duw je door de buis, en als de trekveer er helemaal in zit bevestig je aan het uiteinde van de trekveer de netwerkkabel.

Vanaf dat moment heb je twee personen nodig: één die aan de andere kant van de buis de trekveer eruit trekt en iemand aan de andere kant die de netwerkkabel netjes de buis in geleidt.

Als er al een koperdraad in de buis ligt heb je geen trekveer nodig. Maak netwerkkabel aan de draad vast en trek aan het andere eind van de buis de draad eruit.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1