Goede all-in-one versus instap losse componenten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Graag wil ik mijn huidige set vervangen voor iets anders. Ik heb daarvoor twee opties:

Een all-in-one zoals Pioneer X-HM-72 / Marantz M-CR610 of instap fullsize hifi zoals een Yamaha RS-300 receiver met bijv. een Onkyo C7030 CD speler

De reden dat ik dit topic niet in aankoopadvies heb gezet is de volgende:
Het gaat me niet om aankoopadvies over de genoemde apparatuur, maar meer om de vraag of in deze prijsklasse losse componenten qua geluidskwaliteit genoeg meerwaarde bieden t.o.v het gemak van de compacte setjes.
Het gaat me dan met name om de losse cd speler.
Ik zou in beide gevallen luidsprekers in de categorie Q acoustics / Dali zensor 1 gaan gebruiken.
Ik ben geen audiofiel, ik houd gewoon van luisteren naar goede muziek in een mooie kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcel1891 op 03-12-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En toch is het aankoopdvies, want je wilt je set vervangen ;)
Maar goed, vertel eerst even wat je budget is.

Persoonlijk zou ik voor los spul gaan. Ook omdat je bij los spul de speakers ook zef uit kunt kiezen. En de speakers bij die alles in 1 setjes meestal niet zo heel veel zijn tov osse speakers :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
ik zou bij de all-in-one de speakers ook vervangen voor iets in de trant: Q acoustics, dali Zensor 1
Budget circa 500 euro incl luidsprekers

[ Voor 30% gewijzigd door Marcel1891 op 04-12-2015 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je bent van plan om iets nieuws te kopen en je wil op bepaalde vlakken advies hebben. Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA. ;)

Ik denk dat je met losse componenten meer kwaliteit koopt. Daarnaast is het dan eenvoudiger om onderdelen te upgraden en wanneer er iets defect zou zijn, hoef je niet alles te vervangen.