Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een gaming laptop onder 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-10 17:11
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil er op gamen en wat schoolwerk. Games die ik erop wil spelen oa: Path of Exile, Dark Souls 1 en 2 en misschien WoW als Legion uit is.

Wat is je budget?
400-500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigelijk wel, maar is vind 14-15 inch opzich nog wel ok en gewicht maakt niet al teveel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk, het gaat mij om het maximale uit mijn budget te halen.

Specs

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 21:04
Voor dat geld zou ik kijken naar een 2e hands laptop. Mijn ervaring is dat Wow een stuk intensiever is geworden als voorgaande jaren.
Een nieuwe laptop voor dat geld gaat niet/nauwelijks lukken.

• Maureen95
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik zou inderdaad even kijken naar een tweedehands. Ik heb sinds kort een MSI laptop maar die was 800 euro. Ik denk dat dat een van de goedkopere gaminglaptops zijn die je kan krijgen...

En op wat voor kwaliteit zou je de games willen spelen?

• seph32
Ik hoopte op medium settings. Ik begrijp dat high settings natuurlijk niet zal lukken.

Specs

• Maureen95
  • Laatst online: 06-07-2024
Hmm om de games van deze tijd een beetje te kunnen spelen heb je bijvoorbeeld wel een Nvidia 940-950 nodig...

Ik hoop dat je wat kan vinden. Ik denk dat je bij tweedehands laptops beter uit bent.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:20
medium word al lastig, voor 400 a 500 euro kom je bij ded budget laptops uit,deze helaas niet. geschikt zijn meestal om op te gamen.Of je moet 2de hands zoeken,nieuw kan je nog beter doorsparen.

• seph32
Maureen95 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:57:
Hmm om de games van deze tijd een beetje te kunnen spelen heb je bijvoorbeeld wel een Nvidia 940-950 nodig...

Ik hoop dat je wat kan vinden. Ik denk dat je bij tweedehands laptops beter uit bent.
Ik ben niet van plan om hele zware games van deze tijd te spelen zoals GTA 5. Ik wil grotedeels Path of Exile (dat uitkwam in 2010) erop spelen en hopelijk Dark Souls 1 en 2. Misschien WoW, maar valt nog te bezien.

Specs

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 21:04
Moet het perse een nieuwe laptop zijn, of zou een 2e hands ook een optie zijn?
ps. Had je zelf al iets gevonden in de Pricewatch?

• SensLike
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 22:16
Zoals eerder voorgesteld, kijk in de 2e hands sector..
Ik weet niet of je hem direct wil hebben, anders eerst even een maandje oogje op de vraag en aanbod houden tot er iets langs komt wat je aanspreekt en binnen budget ligt.

PSN: SensLike_

• seph32
Ik heb liever een nieuwe laptop ivm garantie ipv een 2e hands laptop.

Enigste redelijk laptop die ik heb gevonden is onder de 600 euro.

pricewatch: Acer Aspire E5-573G-35QT

Ik zag nog wel 2 andere laptops
pricewatch: Toshiba CB30-B-104
pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

Maar beide maken gebruik van een Intel HD onboard videokaart. Ik weet niet hoeveel beter dan intel onboard videokaarten nu draaien. Ik wil iedergeval wel Path of Exile redelijk kunnen spelen. De Acer leek me wel aantrekkelijk omdat er ook een SSD in zit, alleen wat jammer is dat het scherm gebruik maakt van TN technology.

[ Voor 4% gewijzigd door seph32 op 08-12-2015 15:26 ]

Specs

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 19:30

WCA

Voor dit geld hoef je geen gaminglaptop te verwachten. Spaar nog even door zou ik zeggen, want je gaat spijt krijgen van je aankoop :)

Share and Enjoy!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Als het alleen om PoE gaat, dan gaat een Intel igp dat waarschijnlijk wel draaien.
Zwaardere spellen wordt je iig niet blij van.
De Asus is in mijn ogen de betere keuze.
De Acer met de 920m is ook niet snel en de Toshiba heeft een nog zwakkere processor.

Wat ik heb kunnen vinden op het forum van PoE, is dat de 4000 igp met dingen omlaag gezet, het spel gewoon moet kunnen draaien.

Dark Souls is wel zwaar. Just so you know. Mede ook omdat het een slechte port is of was.
Maar volgens mij moet die ook gewoon draaien. Wel wat settings omlaag zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 08-12-2015 15:35 ]

• seph32
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:26:
Voor dit geld hoef je geen gaminglaptop te verwachten. Spaar nog even door zou ik zeggen, want je gaat spijt krijgen van je aankoop :)
Ook als ik geen intensieve games erop wil spelen? Ik bedoel PoE en Dark Souls zijn niet al te grafisch intensief. Ik ga niet nieuwe games die veeleisend zijn erop spelen zoals GTA 5.

Specs

• WCA

WCA

Dark Souls gaat je al niet lukken
PoE weet ik niet.

Share and Enjoy!

• Arunia
  • Nu online
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:35:
Dark Souls gaat je al niet lukken
PoE weet ik niet.
Mag ik vragen waar je dit überhaupt op baseert?
Als ik zo zoek op internet en youtube, dan spelen mensen het op mindere igp's.
Op max, nee, op fullhd, misschien. etc etc.
Maar draaien doet het het wel.

• WCA

WCA

mwoah, het start op. en je kan het wel spelen, maar het is verre van een plezierige ervaring. Ik baseer het op eigen ervaring ;)

Share and Enjoy!

• Arunia
  • Nu online
https://steamcommunity.co...ons/0/620713633847847342/

Heb je dsfix.ini etc gebruikt (zie link hierboven).
En dat is op de oudere hd4400 igp.
Er is veel mogelijk en aan te passen.

• KevinT
  • Laatst online: 10:13
Er zijn twee opties voor je:

1. je spaart door en koopt een fatsoenlijke laptop waar je uiteindelijk veel langer en meer plezier aan zal hebben.

2. Je koopt een 2ehands laptop.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:20
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:26:
Wat hij ook zegt, je gaat spijt krijgen als je voor dit geld een nieuwe laptop wil kopen om mee te gamen, zonde van je geld.

Je bent toch ongeveer het dubbele kwijt als je een beetje wilt gaan gamen.

Gamen met de onboard zou ik ook afraden, omdat deze systeemgeheugen gebruiken en dus ook trager zijn.
Zijn niet geschikt om echt goed mee te gamen, misschien op lage settings en lage fp.

Of een goede 2de hands,dat zou nog kunnen

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 08-12-2015 15:50 ]

• Arunia
  • Nu online
Ik snap niet dat iedereen maar roept dat het niet werkt.
Als de TS alleen deze 2 spellen wil spelen en dat hij verder geen hoge eisen stelt, dan raadt ik die Asus aan.

Op youtube HD4400 die Dark Souls 2 draait op een normale resolutie en waarschijnlijk grafische wel iets omlaag gezet:
YouTube: Dark Souls 2 Gameplay Intel HD Graphics 4000

Path of exile vraagt pixel shader 3.0. De hd5500 ondersteun pixelshader 5.0.

Wow is ook al niet zo'n zwaar spel. Het lijkt me dat het geen probleem gaat zijn.
Hooguit de hoeveelheid geheugen ivm gebruik door de igp.
Maar desnoods stop je er later wat bij.

Leuk dat er hier van alles aangeraden wordt terwijl de TS dit totaal niet vraagt. Deze snapt ook wel dat meer geld een betere laptop en game ervaring zal geven.

Als de TS concessies wil doen zoals resolutie omlaag en/of graphics, dan draaien die spellen echt wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 08-12-2015 15:52 ]

• WCA

WCA

Die 4400 zit in een i7u CPU toch? de laptops die TS aangeeft hebben Celerons en i3's en de GPU's daarin zijn wel een stukkie minder goed volgens mij

Share and Enjoy!

• Arunia
  • Nu online
De onderste asus in zijn lijstje welke ik hem aan zou raden, heeft een pricewatch: Asus X555LA-DM1677T
i5-5200u CPU en deze bevat een HD5500 igp volgens de intel site.

Deze is een stuk krachtiger dan waar de gemiddelde tests mee zijn voor de specifieke spellen.
Lijkt me dan dat de game ervaring een stuk beter is dan met de oudere.

Overigens is in mijn ogen alleen de Asus een goede keuze. De rest is allemaal ruk.

Alhoewel ik wel tests zie waarbij de 920m toch wel een stuk beter is dan de hd5500, maar geen hoe het zich verhoud met de processor die ze er bij hebben geprakt.

Sterker nog:
pricewatch: Medion Akoya P6653 laptop
Deze met een 840M is sneller dan de 920m ongeacht of de 920m een generatie jonger is.
Nadeel, een 1366 scherm, dus geen fullhd.
De vraag is of je fullhd moet willen voor spellen.

Verschil tussen de 840m en 920m
http://www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html

Tweedehands zou ik gaan voor deze:
V&A aangeboden: Gaming Laptop: 8GB Ram, Intel Core i7 3160QM, GT650M 2GB, 17'...
Nog bijna een jaar garantie en een gt650m welke in bovenstaande lijst nog onder de highend gpu's valt. :P
Die zou ongeveer twee keer zo snel moeten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Arunia op 08-12-2015 16:09 ]

• WCA

WCA

Hmm, die medion is niet eens zo'n slecht idee. Op 1366 zal ie prima dark souls kunnen spelen

Share and Enjoy!

• seph32
Arunia schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:59:
De onderste asus in zijn lijstje welke ik hem aan zou raden, heeft een pricewatch: Asus X555LA-DM1677T
i5-5200u CPU en deze bevat een HD5500 igp volgens de intel site.

Deze is een stuk krachtiger dan waar de gemiddelde tests mee zijn voor de specifieke spellen.
Lijkt me dan dat de game ervaring een stuk beter is dan met de oudere.

Overigens is in mijn ogen alleen de Asus een goede keuze. De rest is allemaal ruk.

Alhoewel ik wel tests zie waarbij de 920m toch wel een stuk beter is dan de hd5500, maar geen hoe het zich verhoud met de processor die ze er bij hebben geprakt.

Sterker nog:
pricewatch: Medion Akoya P6653 laptop
Deze met een 840M is sneller dan de 920m ongeacht of de 920m een generatie jonger is.
Nadeel, een 1366 scherm, dus geen fullhd.
De vraag is of je fullhd moet willen voor spellen.

Verschil tussen de 840m en 920m
http://www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.html

Tweedehands zou ik gaan voor deze:
V&A aangeboden: Gaming Laptop: 8GB Ram, Intel Core i7 3160QM, GT650M 2GB, 17'...
Nog bijna een jaar garantie en een gt650m welke in bovenstaande lijst nog onder de highend gpu's valt. :P
Die zou ongeveer twee keer zo snel moeten zijn.
Bedankt voor de suggesties.

De Dell gaming laptop zag er uit als een killer deal, maar helaas heeft de verkoper de laptop verkocht aan een vriend.

Het is idd dat ik vrijwel PoE erop wil spelen en eventueel Dark Souls. WoW is het aantal jaren steeds zwaarder geworden dus alleen maar een bonus. Kwa settings is low / medium wel ok. Mijn budget is 500 en max €600. Kwa toekomst zie ik mezelf alleen de bovengenoemde games erop spelen dus doorsparen om intensievere games te kunnen spelen en meer geld neerleggen vind ik niet waard.

Ik weet heel goed dat ik geen grafisch intensieve games niet kan en dat is ok. Full HD is wel prettiger met het consumeren van media of het lezen van tekst, eventueel kan ik de 1080p laptop downscalen naar 1366 zetten tijdens het gamen. Wat de Medion laptop betreft, de laptop wordt alleen geleverd door 2 zeer matige webshops met een rating van 1.5/5 tm 2/5 sterren dus ik zou liever voor de Asus of een andere laptop gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door seph32 op 09-12-2015 11:30 ]

Specs

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11 21:22

Tahref

God bless you

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Zou je zelfs nieuwe games zoals fallout 4 op een lagere video setting goed kunnen spelen

• Thewisbone
  • Laatst online: 26-11 17:41
Ik heb zelf ook nog 2 laptopjes staan op mijn profiel, kijk maar even. game ik nu ook altijd op maar wil wat anders.

• seph32
Uiteindelijk toch voor een 2e handse laptop gegaan waar nog 1 jaar en 7 maanden garantie bij zat.

pricewatch: Asus N551JB-CN021H

Hoger dan mijn eisen, maar misschien ook leuk voor DS3/

Specs

Pagina: 1