Hallo Tweakers,
Ik heb een IMAC 20 inch geërfd.
Hij starte normaal op en er leek niks raars mee te zijn op 1 ding na.
In deze IMAC zit schijnbaar al jaren een muziek CD vast.
Je hoorde hem klikken elke keer als je een programma gebruikte.
Ik heb geprobeerd de CD eruit te krijgen, maar zonder resultaat.
De vorige eigennaar heeft wel wat grof geweld gebruikt aan de ingang van de cd-poort te zien, maar ik heb zelf behalve een paar zachte tikken en een paar keer op de eject-knop te hebben gedrukt niks gedaan.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204156
De IMAC heeft op deze manier een jaar lang dienst gedaan tot hij tijdens het spelen van runescape opeens vast liep en opnieuw opstarte.
Hij starte echter niet meer op. Hij kwam elke keer op het Verbodsteken(zie de link voor het plaatje) te staan.
Ik las ergens dat de enige optie was om hem dan te rebooten.
Dus tijdens het opstarten heb ik appel/command-toets en R-toets ingedrukt.
Nu komt hij op het Voortgangsindicator(zie link voor het plaatje) waarna deze ook weer vast loopt met een half gevulde balk.
Ik heb hem voor een hele dag zo laten staan in de hoop dat hij wel reboote, maar hij staat nog steeds op hetzelfde scherm.
Heeft 1 van jullie een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?
Alsvast bedankt
Ik heb een IMAC 20 inch geërfd.
Hij starte normaal op en er leek niks raars mee te zijn op 1 ding na.
In deze IMAC zit schijnbaar al jaren een muziek CD vast.
Je hoorde hem klikken elke keer als je een programma gebruikte.
Ik heb geprobeerd de CD eruit te krijgen, maar zonder resultaat.
De vorige eigennaar heeft wel wat grof geweld gebruikt aan de ingang van de cd-poort te zien, maar ik heb zelf behalve een paar zachte tikken en een paar keer op de eject-knop te hebben gedrukt niks gedaan.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204156
De IMAC heeft op deze manier een jaar lang dienst gedaan tot hij tijdens het spelen van runescape opeens vast liep en opnieuw opstarte.
Hij starte echter niet meer op. Hij kwam elke keer op het Verbodsteken(zie de link voor het plaatje) te staan.
Ik las ergens dat de enige optie was om hem dan te rebooten.
Dus tijdens het opstarten heb ik appel/command-toets en R-toets ingedrukt.
Nu komt hij op het Voortgangsindicator(zie link voor het plaatje) waarna deze ook weer vast loopt met een half gevulde balk.
Ik heb hem voor een hele dag zo laten staan in de hoop dat hij wel reboote, maar hij staat nog steeds op hetzelfde scherm.
Heeft 1 van jullie een idee hoe ik hem weer aan de praat krijg?
Alsvast bedankt