Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen Spotify achtige server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thenabster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 22:39
Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar software(waarschijnlijk linux) waarmee ik mn eigen Spotify achtige dienst op kan zetten.

De software heeft wel een aantal eisen

- de software moet multi user zijn.
- nieuwe muziek toevoegen moet via de web interface kunnen door elke user.
-toegevoegde muziek moet in centrale database terecht komen en elke user kan vervolgens muziek toevoegen aan eigen Playlist.

Het idee er achter IS dat ik en 3 vrienden dezelfde muziek smaak hebben en regelmatig nieuwe plagen tegen komen. Deze willen We op deze manier snel en makkelijk met elkaar delen.

Ik hoor graag jullie suggesties!

Alle reacties

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik zoek ook al een lange tijd zoiets!
Als je hier op gaat zoeken kom je al snel uit bij Plex of Subsonic.
Helaas zijn deze twee diensten niet precies wat ik wil.

Deze topic blijf ik volgen.

Hoi

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Eerste zoekresultaten op 'spotify self hosted' leveren o.a.:
Sonerezh
en
jukesy
Met beschrijving:
Jukesy is an application that helps you watch music videos from YouTube. With Jukesy, you can create playlists, discover new music, listen to your favorite ...
Denk dat met wat zoeken er wel wat te vinden is dus ;)

Fixing things to the breaking point...

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ampache,cherrymusic,icecast , er zijn er genoeg. (deze kwamen van 1e search query op google).

Ampache doet eigenlijk al alles wat je wilt zo te zien.
Cherrymusic is wat meer basic (minder mooi jasje) maar perfect als home music streamer.
Icecast is iets meer richting podcasts etc maar met wat creativiteit kan je zelfs daar een "halve" spotify service van kunnen maken.

[ Voor 77% gewijzigd door Aionicus op 03-12-2015 21:47 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 22:32

DSK

boeiend...

Is MPD niet wat je zoekt? Wikipedia: Music Player Daemon
Heeft een hele brede ondersteuning en iedereen kan zijn favoriete client gebruiken op alle platformen (of via webinterface).

Blog (Linux-related)

• thenabster
sonerezh heb ik na veel klote werkend gekregen maar bied totaal geen functionaliteit betreft snel uploaden via web of andere simpele manier van muziek toevoegen. ampache werkt wel maar is totaal niet gebruiksvriendelijk.

het moet zo generiek mogelijk werken. zoals itunes gewoon drag en drop en wordt automatisch opgenomen in de libary. en vervolgens zoals spotify gewoon multi user. met centrale database vol muziek en iedereen zijn eigen account met eigen playlist. en als er clients zijn moeten die ook voor windows zijn.

ik ga me nu verdiepen in subsonic. hou jullie op de hoogte

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51
Het is geen Spotify achting principe maar toen ik las wat je van plan bent om er mee te doen kwam als eerste in mij op Bittorrent Sync. Het afspelen zul je dan nog zelf moeten regelen met een programma. Maar het zorgt er wel voor dat iedereen dezelfde muziek library heeft.

• jurre.vriesen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-11 13:22
Misschien is FreeNas met Plex een optie?

http://www.freenas.org/wh...3/09/plex-on-freenas.html

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Buiten de techniek, heb je ook nagedacht dat je dan met die dienst mogelijk muziek opnieuw gaat openbaren (delen) met je vrienden zonder dat de belanghebbenden (auteurs)hiervoor toestemming hebben gegeven of gelden hebben ontvangen hiervoor ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:29

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik zelf gebruik Plex zoiets soort gelijks. Je zou zelf een simpele uploader of file manager kunnen maken / vinden die je dan beschikbaar stelt voor je vrienden. Zou eventueel ook via FTP kunnen.

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:22
Google Play music staat het toe om 50.000 nummers zelf te uploaden. Je zou kunnen overwegen om een google account aan te maken en deze te delen met je vrienden.

• thenabster
het blijkt lastiger te zijn dan gedacht.het beschikbaar stellen van een FTP verbinding voor iedereen is geen probleem. kunnen ze zelf bestanden aan toevoegen en uithalen. maar ik ben eigenlijk opzoek naar een stukje software dat er bovenop draait dat dan die map in de gaten houd en kijkt naar nieuwe releases en in een overzicht weergeeft. vervolgens kan je deze eventueel vanuit dat overzicht in je eigen playlist slepen. het hele browser gedeelte mag dus eventueel wegvallen.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toevallig recent een nieuwe open-source self-hosted Spotify clone verschenen:
http://koel.phanan.net

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:54

Tijntje

Hello?!

thenabster schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:12:
het blijkt lastiger te zijn dan gedacht.het beschikbaar stellen van een FTP verbinding voor iedereen is geen probleem. kunnen ze zelf bestanden aan toevoegen en uithalen. maar ik ben eigenlijk opzoek naar een stukje software dat er bovenop draait dat dan die map in de gaten houd en kijkt naar nieuwe releases en in een overzicht weergeeft. vervolgens kan je deze eventueel vanuit dat overzicht in je eigen playlist slepen. het hele browser gedeelte mag dus eventueel wegvallen.
Ampache is wat je zoekt, ik gebruik het ook voor exact het zelfde als wat jij wil.
http://ampache.org/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LSxpM45.png

[ Voor 3% gewijzigd door Tijntje op 21-12-2015 15:21 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• thenabster
ja heb dat al geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid voor elkaar om daar op een simpele en eenvoudige manier muziek in te krijgen. plus dat ik niet met albums werk maar met losse releases. sorteren op artiest is voor mij dus velen malen interessanter dan op album. albums zijn namelijk zeldzaam in mijn muziek soort (hardstyle)

[ Voor 42% gewijzigd door thenabster op 21-12-2015 15:24 ]

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:54

Tijntje

Hello?!

thenabster schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:22:
ja heb dat al geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid voor elkaar om daar op een simpele en eenvoudige manier muziek in te krijgen
Ampache?
Is vrij eenvoudig maak een catalog aan die naar je muziek share/path wijst.
Uiteraard is het wel van belang dat al je muziek goed getagd is maar dat is met iedere oplossing
EDIT:
Ook op artiest
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WK2LB5E.png

[ Voor 7% gewijzigd door Tijntje op 21-12-2015 15:28 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:17

WCA

Ik ben ook voor plex, dat werkt toch wel erg simpel en ook erg goed.

Share and Enjoy!

• Snurk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-11 23:27
Probeer Subsonic eens.
http://www.subsonic.org

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik gebruik al lange tijd subsonic, bevalt op zich wel redelijk. Ik weet niet of ik daar bij de huidige prijs en in de huidige concurrentieverhoudingen ook voor had gekozen. Er zijn ook spinoffs natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 03-01-2016 10:53 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mpd!!!
stream mijn locale muziek over www > mobiel oid

[ Voor 101% gewijzigd door himlims_ op 03-01-2016 16:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:47

Cyphax

Moderator LNX
himlims_ schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:47:
mpd!!!
stream mijn locale muziek over www > mobiel oid
mpd is heerlijk. In het verlengde daarvan heb ik ook weleens gespeeld met Volumio. Da's best mooi maar het lijkt erop dat je dat moet combineren met een Raspberry Pi of iets vergelijkbaars. Is meer een distributie dan een losse daemon ofzo. Maargoed, wel opgebouwd rond mpd.

Ik gebruik overigens ook Ampache nu. Op m'n telefoon gebruik ik Just Player. Dat is geen dedicated Ampache-client maar ondersteunt 't prima, naast oa Google Drive en Dropbox. Dat bevalt best goed.
begintmeta schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:52:
Ik gebruik al lange tijd subsonic, bevalt op zich wel redelijk. Ik weet niet of ik daar bij de huidige prijs en in de huidige concurrentieverhoudingen ook voor had gekozen. Er zijn ook spinoffs natuurlijk.
Ik heb spijt dat ik niet een hele tijd terug gewoon een licentie heb aangeschaft want nu betaal je per maand en dat vind ik niks, ook al is het maar een euro. Plex doet dat ook. Irritant is dat. |:(
Ik heb de gratis versie een tijdje geprobeerd en dat werkte op zich wel vrij goed maar mijn server is niet de snelste en de performance was daardoor niet super.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyphax op 03-01-2016 17:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Cyphax schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:58:
Ik gebruik overigens ook Ampache nu. Op m'n telefoon gebruik ik Just Player. Dat is geen dedicated Ampache-client maar ondersteunt 't prima, naast oa Google Drive en Dropbox. Dat bevalt best goed.
Als je de Subsonic-API aanzet in Ampache kun je ook Subsonic clients gebruiken. Ik gebruik DSub (met Ampache), die bevalt mij stukken beter dan Just Player.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25
"Toevallig" vorige week ook gestart met een vergelijkbaar project.
Ik wil alleen streamen vanuit een VM naar een aantal RPI's in huis, als mijn mobiel dan ook erbij kan is het helemaal prima.

In Ampache en Subsonic kun je in de webinterface "lokaal" een stream starten naar een RPI met MPD
Getest en werkt prima
Nu wil ik alleen vanuit mijn mobiel een stream starten en dat lijkt gewoon niet te kunnen.

Maar buiten dat vind ik Subsonic net even wat makkelijker dan Ampache, het lijkt wat meer af cq klaar te zijn.

Web : http://www.subsonic.org/pages/index.jsp
Demo : http://www.subsonic.org/pages/demo.jsp

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:55

mendel129

Radioactivator

Ik wil bubblesoft (http://www.bubblesoftapps.com) hier even vermelden die, weliswaar niet plug & play, ook mooie dingen kan doen!
Basically iedere dlna server online publishen :-)
Werkt prima samen met de bijhorende android app!

Bringer of heat, food and silence!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

zeroday

There is no alternative!

Cyphax schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:58:

Ik heb spijt dat ik niet een hele tijd terug gewoon een licentie heb aangeschaft want nu betaal je per maand en dat vind ik niks, ook al is het maar een euro. Plex doet dat ook. Irritant is dat. |:(
Ik heb de gratis versie een tijdje geprobeerd en dat werkte op zich wel vrij goed maar mijn server is niet de snelste en de performance was daardoor niet super.
Voor subsonic hoef je in principe niet te betalen. de key is gewoon een MD5 van wat je ingeeft (effe googlen)
heb je geen eigen domein dan is die kleine bijdrage peanuts. Ik heb tig domeinen en ik verwijs een subdomein naar mijn eigen IP thuis ..

There are no secrets, only information you do not yet have

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

zeroday

There is no alternative!

raymondw schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:38:
"Toevallig" vorige week ook gestart met een vergelijkbaar project.
Ik wil alleen streamen vanuit een VM naar een aantal RPI's in huis, als mijn mobiel dan ook erbij kan is het helemaal prima.

In Ampache en Subsonic kun je in de webinterface "lokaal" een stream starten naar een RPI met MPD
Getest en werkt prima
Nu wil ik alleen vanuit mijn mobiel een stream starten en dat lijkt gewoon niet te kunnen.

Maar buiten dat vind ik Subsonic net even wat makkelijker dan Ampache, het lijkt wat meer af cq klaar te zijn.

Web : http://www.subsonic.org/pages/index.jsp
Demo : http://www.subsonic.org/pages/demo.jsp
ik gebruik een auto versterkertje (heel klein) thuis, daar zit een iphone op aangesloten met iSUB die maakt contact met Subsonic en ik kan al mijn muziek streamen

6,089 artists
15,839 albums
119,618 songs
2362.18 GB
13,522 hours

There are no secrets, only information you do not yet have

Pagina: 1