Stereo speakers voor rond 400-500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 17:41
Ik zoek 2 speakers voor bij een stereo receiver
Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een receiver om al m'n apparaten (tv, PS4 etc) gezamelijk aan te kunnen sluiten. En daarnaast ook nog CD's kunnen afspelen en radio luisteren. Uiteindelijk (denk ik) de perfecte combinatie gevonden in een Denon N9. Maar daar moeten dan nog 2 speakers bij.

Ik wilde er ongeveer 800/900 aan uitgeven. Aangezien de Denon ongeveer 450 is, heb ik dus nog iets van 400/500 over voor speakers.

De speakers zullen een woonkamer (L-vorm) ongeveer 20-30m2 moeten kunnen vullen en zullen voornamelijk voor tv, muziek en radio gebruikt worden. En soms wat games of films.

Er is zoveel aanbod en ik weet dat je het beste kan gaan luisteren. Dus ben bij HiFiKlubben langsgegaan en heb daar geluisterd. Helaas hadden die maar een paar modellen staan. Was wel gecharmeerd van de Bowers & Wilkins 686 S2 speakers. Maar tijdens het zoeken op het forum zag ik ook overal staan dat je misschien nog beter wat 2e hands speakers kon kopen.

Dus door het Vraag&Aanbod lopen bladeren, maar weet echt niet waar ik naar moet kijken. Vloerstaanders zijn - volgens de meneer van HifiKlubben - te krachtig voor de Denon. Dus zullen boekenplank-speakers moeten worden, denk ik. Maar ja, welke zijn dan voor mijn budget aan te raden? Ook als ik op Marktplaats ga kijken, weet ik niet waar ik naar moet zoeken.

Dus vandaar even deze vraag voor hulp hierzo.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:03

FeaR

In GoT we trust

De fysieke grootte van de speaker is niet bepalend of deze makkelijk of lastiger aan te sturen is. Het heeft allemaal te maken met het rendement en weerstand van de speaker. Hedendaagse speakers hebben een behoorlijke gevoeligheid van rond of over de 90 dB. Met een paar Watt (of nog niet eens) heb je een huiskamer toch al gevuld met een muziekje.

Op getallen als aanbevolen vermogen die ze op speakers plakken zou ik niet letten. De kans dat je net die handvol speakers pakt die wel te veel zijn voor de Denon is redelijk klein. Als B&W je sound is dan weet je in ieder geval al waar je naar kan kijken/luisteren, al is er natuurlijk veel meer dan dat merk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Dank voor je reactie.
Maar werkt dat beetje zo? Dat je een bepaald merk qua sound bevalt en een ander merk niet?
Heb ook geluisterd naar Dali Zensor 3, maar vond die niet heel mooi.

Maar wat is het advies? Qua prijs beetje afbakenen en dan wat uitkiezen en gaan luisteren?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-07 18:17
Als je de sound van B&W goed vind, zou je ook eens naar andere engelse merken moeten luisteren zoals KEF, Tannoy en Celestion. 2e hands is hier veel van te vinden. De grootte van de speakers zegt niets over de grootte van het geluid. Een boekenkast speaker kan net zo vol klinken als een vloerstaande speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Skar schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:51:
Dank voor je reactie.
Maar werkt dat beetje zo? Dat je een bepaald merk qua sound bevalt en een ander merk niet?
Heb ook geluisterd naar Dali Zensor 3, maar vond die niet heel mooi.
Door verschillende merken en series te beluisteren krijg je een beeld hoe een speaker klinkt. Natuurlijk speelt akoestiek ook mee en zal het in de winkel anders klinken dan thuis, maar je krijgt wel een idee. Een speaker met een relatief felle hoorntweeter in de winkel zal niet opeens een zijdezacht hoog hebben als hij bij je thuis staat.

Let ook dat je langer luistert dan één nummertje. Als een speaker tussen andere opvalt is het veelal omdat deze iets extra's doet. Veelal meer aanwezig hoog. Dat klinkt dan even leuk, maar op langere termijn kan je het als vervelend gaan ervaren. Laat je ook niet afleiden als de ene speaker harder klinkt dan de andere, dat komt puur door de gevoeligheid van de speaker. Dat punt is best verneukeratief aangezien harder snel als beter wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Skar schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:15:
Ik zoek 2 speakers voor bij een stereo receiver
Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een receiver om al m'n apparaten (tv, PS4 etc) gezamelijk aan te kunnen sluiten. En daarnaast ook nog CD's kunnen afspelen en radio luisteren. Uiteindelijk (denk ik) de perfecte combinatie gevonden in een Denon N9. Maar daar moeten dan nog 2 speakers bij.

Ik wilde er ongeveer 800/900 aan uitgeven. Aangezien de Denon ongeveer 450 is, heb ik dus nog iets van 400/500 over voor speakers.
Uit je verhaal wordt mij niet helemaal duidelijk of deze Denon N9 reeds in je bezit is, of dat het een potentiële optie is??
In het laatste geval kun je dus nog opteren voor een iets krachtiger receiver.

Voor €500,- staan hier bijv. een stel hele leuke speakers te koop van een echte liefhebber, weliswaar "rereserveerd" maar dat is nu al een aardig tijdje zo, bij interesse kun je er een mailtje aan wagen.
Ik heb zelf de iets grotere broertjes van deze speakers in gebruik (oa :+ ) en ben daar als berucht audio lastpak buitengewoon tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
@Bhagavad: heb de Denon N9 nog niet in mn bezig, maar kom eigenlijk weinig anders tegen die aan mn eisen voldoet. Dus heb me daar (voorlopig) even bij neergelegd en me nu gestort op de zoektocht naar goede speakers.

Denk dat ik gewoon maar wat Hifi zaken af moet gaan om te gaan luisteren.
Dank allen voor jullie adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Een vervolgvraag. Ben even aan het rondkijken. Er zijn online best veel speakers te vinden binnen mijn budget (B&W 686 S2 of Monitor Audio BX2 enzo), maar ik wil ze toch graag beluisteren voordat ik iets aanschaf.

Maar bij veel hifi zaken beginnen ze toch in een iets hoger segment, vanaf 1000,- per speaker ofzo.
Kijk ik nou naar de verkeerde zaken of zit er in de omgeving van Rotterdam niet zoveel, behalve HifiKlubben?

Welke winkels kunnen jullie aanraden welke een ruime keuze speakers heeft om te beluisteren, binnen mijn budget ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rotterdam kent ook Correct en zie deze site voor nog meer winkels. Vanaf duizend euro per speaker zit je niet meer bij de gemiddelde HiFi-winkels als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Ok. Ken Correct alleen van naam, maar dacht dat het een soort van MediaMarkt was.
En had wel lopen zoeken en kwam dan uit - via bijvoorbeeld hifi.nl inderdaad - bij zaken zoals Multifoon.
Daar telefonisch contact mee gehad en die gaven (heel vriendelijk) aan dat hun monitorspeakers begonnen bij 1200,-

Dus ja, dan is dat geen winkel voor mij om te gaan kijken/luisteren.
Maar zal wat meer rondkijken en eventueel Correct bezoeken - mits je daar wel speakers kan beluisteren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Correct komt mij ook wel over als een Mediamarkt, alleen wel een groter assortiment en in veel prijsklasses. Meeste wat op de site staat hebben ze er ook wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:21:
..........
Maar bij veel hifi zaken beginnen ze toch in een iets hoger segment, vanaf 1000,- per speaker ofzo.
Kijk ik nou naar de verkeerde zaken of zit er in de omgeving van Rotterdam niet zoveel, behalve HifiKlubben?
De speakers die ik eerder noemde van Marktplaats horen ook in deze klasse met een nieuwprijs van €2000+ /stel, zij kunnen zich qua sublieme sound gewoon meten met B&W CM 9 en 10, de betere Elac's en bijv. Focals, alleen het prijskaartje is anders.
De afwerking is dan weer vergelijkbaar.

Er staan meer hele leuke speakers op MP zoals de iets minder bekende, maar niet minder goede ASW Genius 310, het zijn prachtige speakers voor dit geld en uitstekend getest.
Met een prijskaartje van €999,- /stel wel wat duurder dan de eerdere €500,- die ik noemde, ik zou het wel weten. ;)
Skar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:20:
..............bij zaken zoals Multifoon.
Daar telefonisch contact mee gehad en die gaven (heel vriendelijk) aan dat hun monitorspeakers begonnen bij 1200,-
Dus ja, dan is dat geen winkel voor mij om te gaan kijken/luisteren.
Dat laatste zou ik nu niet zo hard roepen. :+
Multifoon is een uitstekende shop, altijd al geweest en van alleen luisteren hoef je geen cent lichter te worden.
Misschien steek je er nog iets van op. ;)

Het lijkt mij voor jou juist waardevol om een stel echt goede monitoren te vergelijken met vloerstaanders uit die prijsklasse, het zal op z'n minst helpen je keuzes overzichtelijker te maken.
Voor hetzelfde geld zou ik in theorie liever vloerstaanders kopen, maar ik laat mij bij dit soort dingen graag leiden door voortschrijdend inzicht. O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 04-12-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
FeaR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:26:
Correct komt mij ook wel over als een Mediamarkt, alleen wel een groter assortiment en in veel prijsklasses. Meeste wat op de site staat hebben ze er ook wel staan.
Maar dan kan je dus alsnog niet rustig verschillende speakers vergelijken, toch?
Zal er eens binnenlopen als ik in de buurt ben. Kan altijd eens kijken.
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:28:
[...]

De speakers die ik eerder noemde van Marktplaats horen ook in deze klasse met een nieuwprijs van €2000+ /stel, zij kunnen zich qua sublieme sound gewoon meten met B&W CM 9 en 10, de betere Elac's en bijv. Focals, alleen het prijskaartje is anders.
De afwerking is dan weer vergelijkbaar.

Er staan meer hele leuke speakers op MP zoals de iets minder bekende, maar niet minder goede ASW Genius 310, het zijn prachtige speakers voor dit geld en uitstekend getest.
Met een prijskaartje van €999,- /stel wel wat duurder dan de eerdere €500,- die ik noemde, ik zou het wel weten. ;)

[...]
Dat is dus beetje m'n probleem. Er zal zat goeds te vinden zijn op MP, maar heb er de ballen verstand van. Dus enige wat ik kan zoeken, is speakers die ik heb gehoord in een hifi zaak. En tot nu toe zijn dat alleen de B&Ws en de Dali.
Dat laatste zou ik nu niet zo hard roepen. :+
Multifoon is een uitstekende shop, altijd al geweest en van alleen luisteren hoef je geen cent lichter te worden.
Misschien steek je er nog iets van op. ;)

Het lijkt mij voor jou juist waardevol om een stel echt goede monitoren te vergelijken met vloerstaanders uit die prijsklasse, het zal op z'n minst helpen je keuzes overzichtelijker te maken.
Voor hetzelfde geld zou ik in theorie liever vloerstaanders kopen, maar ik laat mij bij dit soort dingen graag leiden door voortschrijdend inzicht. O-)
Wellicht dat ik best een keer kan gaan luisteren. Kan inderdaad altijd. Maar voel me dan beetje bezwaard, aangezien ik geen 1200,- voor speakers uit ga geven ^^

En qua vloerstaanders. De medewerker van HifiKlubben zei dat die Denon N9 dan heel hard zou moeten werken in vergelijking tot monitor speakers. Dus vandaar dat ik eigenlijk vloerstaanders niet in m'n overweging heb meegenomen.
Daarnaast lijken me monitor speakers goedkoper dan vloerstaanders - dus voor hetzelfde geld iets beter geluid, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik draai zelf een Yamaha RX475 (dus een instapper) met de volgende setup:

- 2x Kef iQ50 zuilen
- 1x Kef iQ60c center

Deze serie is inmiddels vervangen voor de (o.a.) Q500 serie. Ik denk er aan deze te verkopen, omdat ik inmiddels, ook tweedehands overigens, op zoek ga (lees: kan :) ) naar een volgend segment. Heb er overigens wel altijd van genoten, dus mocht je interesse hebben...

Iets meer ontopic (en sorry voor de verkapte reclame), de kwaliteit van je speakers bepaald percentueel gezien voor het grootste deel je luisterbelevenis. Persoonlijk had ik je budget op de receiver iets lager gesteld, zodat je iets meer aan je speaker te besteden had. Anders gezegd, probeer er het maximale uit te halen kwa capaciteit van je speaker aankoop. In de toekomst is het veel voordeliger, en makkelijker winst te behalen, om je receiver te upgraden. Een receiver schrijft ook veel harder af, dus over 2 jaar zijn de topmodellen van nu weer binnen handbereik. Bij luidsprekers licht dat wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:48:
[...]
Dat is dus beetje m'n probleem. Er zal zat goeds te vinden zijn op MP, maar heb er de ballen verstand van. Dus enige wat ik kan zoeken, is speakers die ik heb gehoord in een hifi zaak. En tot nu toe zijn dat alleen de B&Ws en de Dali.
Alle hier eerder genoemde speakers spelen de Dali Zensor setjes volledig zoek.
Zij zijn zeker niet slecht, maar er is wel veel beter te koop en als je slim winkelt voor nagenoeg hetzelfde geld.
Wellicht dat ik best een keer kan gaan luisteren. Kan inderdaad altijd. Maar voel me dan beetje bezwaard, aangezien ik geen 1200,- voor speakers uit ga geven ^^
Je bent je aan het "oriënteren" en vrijblijvend luisteren is volstrekt legitiem, accepteer dus ook de bijbehorende kopjes koffie van het huis.
Ik maak ook regelmatig een proefrit en koop de auto dan toch niet.

Recent nog een uitgebreide luistersessie gehad, waarvoor de shop best veel moeite had gedaan.
De speakers vielen echter door de mand, wat ook aan de aangesloten versterker kan hebben gelegen, maar ik kocht de speakers dus niet, ondanks de genereuze inzet van de winkel.
Jammer natuurlijk, maar volgende keer beter, no hard feelings.
Na afloop bedank je natuurlijk wel voor de vriendelijke ontvangst.

Je mag ook hier komen luisteren en ook dan zijn alle versnaperingen Gratis & Voor Niets, no problem whatsoever.
Het is voor het goede doel toch??
En qua vloerstaanders. De medewerker van HifiKlubben zei dat die Denon N9 dan heel hard zou moeten werken in vergelijking tot monitor speakers. Dus vandaar dat ik eigenlijk vloerstaanders niet in m'n overweging heb meegenomen.
Wat is er zo heilig aan de Denon N9??
De 'budget' Denon AV receivers doen dit klusje toch ook, maar dan beter??
Wat mis ik hier??
Daarnaast lijken me monitor speakers goedkoper dan vloerstaanders - dus voor hetzelfde geld iets beter geluid, right?
Nou nee, een stel B&W monitoren hebben ook een stel overpriced bijbehorende standaards nodig, geld dat ik dan liever in betere vloerstaanders zou stoppen.
Een goed driewegsysteem van een zeker volume is niet straffeloos te vervangen door een veel kleinere monitor met een tweeweg setup.

Om bij mijn eerste voorbeeld te blijven, je kunt al twee uitstekende speakers hebben voor slechts €500,-
Het is maar een voorbeeld van hoe het kán, je begrijpt vast het idee wel van variaties op een thema?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 18:05:
[...]

Alle hier eerder genoemde speakers spelen de Dali Zensor setjes volledig zoek.
Zij zijn zeker niet slecht, maar er is wel veel beter te koop en als je slim winkelt voor nagenoeg hetzelfde geld.
Vond de Dali Zensor 3 speaker echt niet mooi. Hoog was heel schel. Vond de B&W 686 S2 daar stuk beter bij klinken.
Wat is er zo heilig aan de Denon N9??
De 'budget' Denon AV receivers doen dit klusje toch ook, maar dan beter??
Wat mis ik hier??
De reden dat ik bij de Denon N9 ben geeindigd is dat ik zoek naar een apparaat waarmee ik:

- CD's kan afspelen
- radio (FM en optioneel internet)
- Spotify is een pre
- die ook optisch-in heeft, zodat ik daar mn tv (en dus indirect mn PS4 en HTPC op kan aansluiten)

Dus een AV receiver dekt die lading niet, aangezien ik dan een losse CD-speler (+ radio) moet aanschaffen. En daar heb ik de ruimte (waarschijnlijk) niet voor*

* zit nog te overwegen of we een iets groter tv-kastje moeten nemen, zodat we de monitor speakers naast de tv kunnen plaatsen ipv op standaarden. Of ik moet voor vloerstaanders gaan, dan hoeft dat dus niet - maar dan heb ik dus alsnog weinig ruimte voor een grote apparatuur.

En vind het heel fijn dat je de Denon N9 kan besturen met je telefoon en een degelijke afstandsbediening.
De enige andere met CD-speler en alle features was de Marantz M-CR610/11 - maar die is dan weer meteen 200/300 euro duurder.
Nou nee, een stel B&W monitoren hebben ook een stel overpriced bijbehorende standaards nodig, geld dat ik dan liever in betere vloerstaanders zou stoppen.
Een goed driewegsysteem van een zeker volume is niet straffeloos te vervangen door een veel kleinere monitor met een tweeweg setup.

Om bij mijn eerste voorbeeld te blijven, je kunt al twee uitstekende speakers hebben voor slechts €500,-
Het is maar een voorbeeld van hoe het kán, je begrijpt vast het idee wel van variaties op een thema?? ;)
Qua setup heb ik echt geen bezwaar tegen vloerstaanders, al ben ik nog steeds 'huiverig' of de Denon N9 het aan kan en of vloerstaanders niet stuk duurder zijn dan mn budget.

Het is gewoon lastig. Net wordt dus 3-weg en 2-weg systeem genoemd. Allemaal termen die me bekend in de oren klinken, maar geen idee heb wat het betekend en of het voor mij belangrijk is.
Net als met de vloerstaanders. Ik weet dat er zat vloerstaanders/monitor speakers tweedehands te vinden zijn voor een goede prijs, maar heb er de ballen verstand van - dus weet niet wat ik moet kiezen. En daarnaast is het ook lastig om jullie iets te laten kiezen, aangezien het heel erg kwestie van smaak en voorkeur is :/

Ga nu voornamelijk maar uit van reviews van speakers. Maar dat is ook heel persoonlijk en misschien wel veel te specifiek. Als ik luister hoor ik het misschien niet, geen idee. Las ergens dat je veel moest gaan luisteren en moest kiezen welke speakers er het 'meest echt' klonken - dat je eigenlijk de speakers vergat.

En zo klinkt jouw aanbod, Zuiderwijk, heel interessant - maar denk dat ik dan zou moeten komen luisteren om te bepalen of die 2 zuilen wat voor mij zijn - right?
Afhankelijk of die 2 zuilen beetje binnen mn budget passen.

En heb die gast van die Boston M340 maar ff mailtje gestuurd - op aanraden van B]hagavad

[ Voor 10% gewijzigd door Skar op 04-12-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Zag net dat de Denon N9 bij bol.com een stuk goedkoper was dan bij andere winkels (366 ipv 430). Dus heb de knoop maar doorgehakt en hem besteld ^^

Alleen vraag ik me nu dus af of ik nog specifiek op wattage oid moet letten bij de speakers.

De Denon heeft dit als specs:
Rated output:
2-channel
65 W + 65 W (4 Ω/ohms, 1 kHz, THD + N 0.7 %)

Dynamic power:
80 W + 80 W (4 Ω/ohms, 1 kHz, THD + N 10 %)

Output terminals:
Speaker: 4-16 Ω/ohms (impedance)
Compatible with headphones/stereo headphones
http://manuals.denon.com/RCDN9/EU/EN/WBSPSYjmtfzdlt.php

Dus wat is zo'n beetje dan de max Watt wat m'n speakers aankunnen? Las ergens dat als je receiver/versterker te weinig Watt aanbied, dat dan je speakers kapot kunnen gaan? Of is dat alleen als je hem super hard zet en het een (te) groot verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zie de FAQ Audio. Komt er op neer dat je de getallen kan vergeten. Die matchen is niet te doen en ook niet nodig. Je hebt alleen een probleem als je grenzen op gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Thanks. Had de FAQ idd al gelezen (meerdere keren zelfs). Werd me wel duidelijk dat je bij 2 speakers de ohms kon negeren. Maar wist niet of dat ook voor de Watt goldt. Maar duidelijk, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:45:
[...]
En heb die gast van die Boston M340 maar ff mailtje gestuurd - op aanraden van Bhagavad
Ik hoop echt voor je dat dit iets wordt, voor dit geld heb ik zo snel niets beters gevonden.
Heb nog een korte mailwisseling met hem gehad over deze + andere speakers en de man kwam uiterst serieus en correct op mij over als een groot audio liefhebber die niet te beroerd is iemand op weg te helpen. O-)

Ik begreep dat de speakers in totale nieuwstaat verkeren, maar dat hij gewoon graag af en toe iets anders wil horen.
Ik ken dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Heb nu ook al contact met Zuiderwijk over zn Kef iQ50 speakers. Dus volgens mij ga ik in de juiste richting.

Vandaag mn Denon binnen gekregen. Heel fijn ding. Alleen hangt er nu dus maar 1 simpel boxje aan, die ik nog had liggen van een oude miniset ^^

Klinkt dus voor geen meter, maar de mogelijkheden zien er groots uit.

Dank voor het helpen zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skar
Even afsluitwoord / conclusie:

Heb een Denon N9 gekocht (stond bij Bol.com voor maar 366,-!) en gister bij Zuiderwijk langs geweest en z'n Kef speakers geluisterd. Klonken heel erg mooi en warm. En heb ze dus uiteindelijk overgenomen.

Ze staan dus nu mooi thuis aangesloten en kreeg net van m'n vrouw al een berichtje "Het klinkt zoveel gezelliger in huis!"
Tja, wat wil je ook. Voorheen stond heel de dag de tv aan, zodat we via die speakers de radio konden luisteren. Wat ook nog eens onrustig was, aangezien je aandacht constant door de tv getrokken werd, terwijl er niks te zien was (behalve de tekst: 'U luistert nu naar Radio XYZ')

Dus missie geslaagd. Thanks voor het meedenken/helpen zoeken mensen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Skar schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:50:
Dus missie geslaagd. Thanks voor het meedenken/helpen zoeken mensen! _/-\o_
Iedereen gelukkig, ging alles maar zo smooth. O-)
Heel veel luisterplezier ermee!!
Pagina: 1