Fan bij processor/mobo zoeken

Pagina: 1
Acties:

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Uit nieuwsgierigheid probeer ik een lijstje te maken voor een voorlopig fictieve Hackintosh:
http://www.tonymacx86.com...r-2015.html#CustoMac_Mini

Nou staat er in dat lijstje een Core i3-4360 of een Core i3-4370, met als fan een "Thermaltake Slim X3 Low Profile (Air)". Het mobo is een Gigabyte GA-H97N-WiFi mini-ITX.

Die fan lijkt niet meer te koop hier in Nederland. Dus mijn vraag is: zijn er setjes te koop van CPU plus fan? Of misschien een betere vraag: hoe zoek je een fan bij een processor? Is dat per processor verschillend? Of worden die op het moederbord vastgezet?

Verwijderd

Daar kan je verschillende koelers voor gebruiken als ze maar passend zijn op socket 115x moederborden.
Zelf gebruik ik pricewatch: DeepCool Gamer Storm Gabriel en pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile in mijn pc's en ben er erg tevreden over.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en ze moeten passen in de kast, kijk goed of de kast dit ondersteund

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• cerberusss
Maar hoe kom je er achter? Mijn linkje geeft als kast de Apex MI-008 aan, die is iets van 13 cm hoog. Uiteraard is die kast hier in NL niet te koop, dus wat is een goed alternatief? Ik zoek eigenlijk een kast die zo plat mogelijk is.

Verwijderd

pricewatch: Spire SPM210B lijkt er verdacht veel op maar is, Spire kennende, niet van goede kwaliteit om het over de meegeleverde voeding maar niet te hebben. Dan ben je beter af met pricewatch: Silverstone Sugo SG05-Lite Zwart of pricewatch: Silverstone SG06BB Lite.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2015 22:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom pak je niet zoiets als een Noctual L9i. Dat ding is echt plat, koelt goed, prima montage en is ook nog redelijk stil.

• cerberusss
OK goede tips, maar nu lees ik dat de boxed Intels een bijgeleverde fan hebben. Klopt dat?
pricewatch: Intel Core i3 4370 Boxed

Ik heb nu de volgende behuizing op het oog; goedkoop en hij past in mijn TV meubel, die een max. hoogte heeft van 11,5 cm:
pricewatch: LC-Power LC-1400mi

Als die boxed i3 een fan heeft, past dit dan?

[ Voor 40% gewijzigd door cerberusss op 05-12-2015 21:30 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
http://www.mihaimatei.com...ler-dimensions-1150-1155/

het zou moeten passen. alleen denk niet dat je de stock koeler in je woonkamer wil hebben.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
De stock koeler is stil genoeg zolang je de processor niet belast, doe je dit wel ga je een betere koeler waarschijnlijk ook wel iets horen.
Het gaat er dus meer om wat je wensen zijn: wat ga je er precies mee doen en wanneer moet ie zo stil mogelijk zijn?

• cerberusss
Goeie reacties ^O^

Het is meer een lolletje, sinds m'n studententijd 15 jaar geleden heb ik niet meer zelf een PC gebouwd. Plus dat ik graag wil weten hoe makkelijk zo'n Hackintosh installeert en hoe upgrades verlopen.

De vraag is even of ik daar het geld voor over heb :)
Pagina: 1