Toon posts:

Dakgoten schoonmaken huurhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 14.287 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.arag.nl/parti...uren/onderhoud-huurwoning

Hier staat dat de schoonmaak van dakgoten voor huurder is "voor zover bereikbaar". Is een dakgoot boven de 1e dat ook nog? (Dus op 6m hoogte). Onze particuliere verhuurder lijkt dat te verlangen van ons. Ik ben benieuwd wie hier ervaringen mee of kennis van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

6m is prima bereikbaar hoor. Ladder er tegenaan en je bent er zo ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

6 meter is niet echt bereikbaar , officieel mag je daar niet eens werken zonder valbescherming. Veel te hoog om met een ladder als particulier naar toe te gaan.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan huur je iemand in die dat voor je doet. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is dan ook geen werk, dus arbo-regels heb je in je privetijd niks mee te schaften. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is wie de schoonmaak op zich moet nemen, de huurder of de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voor zover bereikbaar vat ik op als van binnenuit schoonspuiten. Als dat kan met een tuinslang door het raam.

Als je op een ladder moet gaan staan is het niet echt bereikbaar.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

De wet stelt inderdaad dat huurder de dakgoot moet schoonmaken indien deze bereikbaar is.

De vraag is dan wat bereikbaar zijn inhoudt. Met het juiste materiaal kan je overal bij.
Gezien de wet over klein ondehoud spreekt ga ik er vanuit dat het gaat om onderhoud dat weinig geld kost en geen expertise vraagt. Het huren van een hoogwerker lijkt mij daar buiten vallen. Het huren van een veilige ladder lijkt me geen bezwaar.

[ Voor 55% gewijzigd door job op 03-12-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:24
uit de link
https://www.rijksoverheid...houd/onderhoud-huurwoning
Kleine reparaties moet de huurder gemakkelijk zelf kunnen uitvoeren. En ze mogen weinig kosten met zich mee brengen. Zo niet, dan is de reparatie alsnog voor rekening van de verhuurder.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:29:
Dan huur je iemand in die dat voor je doet. :?
Dan is het dus voor de verhuurder

[ Voor 42% gewijzigd door pacificocean op 03-12-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk gewoon wat er staat. Een goot aan een balkon is goed bereikbaar bijvoorbeeld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een wereld van verschil in de dakgoot bovenaan de begane grond en de dakgoot bovenaan de eerste verdieping. De eerste kan met een trapladder (dat is voor ons geen probleem), de tweede moet ik een speciale ladder met veiligheidsmaatregelen nemen. (Die ik dus niet heb).

Zoals ik nu het gros van de reacties interpreteer, lijkt het me eerlijk als ik de lage dakgoot doe, en de verhuurder de hoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Maar wie lapt je ruiten boven?
Meestal zit de dakgoot daar hooguit een halve meter boven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ruiten lappen hoef je toch maar eens in de 10 jaar te doen? De regen maakt het wel schoon. En anders kun je het altijd nog met die magneet-dingen doen O-)

Oftewel, lang niet iedereen gaat eens in de zoveel tijd met een ladder omhoog...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

nokiaan958GB schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:57:
Maar wie lapt je ruiten boven?
Meestal zit de dakgoot daar hooguit een halve meter boven ;)
Ramen gaan misschien naar binnen open?

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ardana schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:44:
Ruiten lappen hoef je toch maar eens in de 10 jaar te doen? De regen maakt het wel schoon. En anders kun je het altijd nog met die magneet-dingen doen O-)

Oftewel, lang niet iedereen gaat eens in de zoveel tijd met een ladder omhoog...
Ramen lappen eens in de 10 jaren? Dat meen je toch niet serieus? :$

Wij lappen die dingen 2x per jaar en dat Is eigenlijk al te weinig. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Zomaar een willekeurige: http://www.gootschoon.nl/

Dakgoten tot een lengte van 15 meter € 59,- incl. BTW
basisprijs per reiniging

Oftewel klein onderhoud. Lekker zelf doen of zes tientjes dokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramen lappen kan vanaf de grond, heb je van die handige stokken voor. Niet echt te vergelijken met 5m boven de grond te wiebelen.

@pronline:
Ik vind je definitie van klein onderhoud niet overtuigend. "Er is een partij die het klusje voor weinig geld knapt". Neemt niet weg dat je gelijk kan hebben in dit geval, ik begrijp alleen het argument niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

PROnline schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:23:
Zomaar een willekeurige: http://www.gootschoon.nl/

Dakgoten tot een lengte van 15 meter € 59,- incl. BTW
basisprijs per reiniging

Oftewel klein onderhoud. Lekker zelf doen of zes tientjes dokken.
€ 60 is voor veel mensen méér dan hun wekelijks te besteden budget. Dus groot onderhoud.

Oftewel, je kunt niet alleen op basis van een bepaald bedrag stellen of iets groot of klein onderhoudt is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb het voor 5 euro extra door mijn ramenwassers laten doen :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik zou het gewoon door de verhuurder laten doen. Een dakgoot op 6m beschouw ik toch echt als buiten bereik. De verhuurder kan anders beweren, maar zodra je een derde partij moet gaan inhuren om dit veilig te doen valt het toch echt buiten het kunnen van wat jij zelf als huurder binnen je bereik hebt liggen.

Luistert de verhuurder niet naar reden, dan zou ik een klacht indienen bij de gemeente of bij de huurcommissie. Met als insteek óf dat de verhuurder alsnog de goot komt schoonmaken, óf dat de servicekosten op de huur verlaagd worden, waarmee je vanuit dit verschil zelf de benodigde mensen kunt inhuren om dit soort zaken te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja... "voor zover bereikbaar" is breed op te vatten.
Zonder situatie te zien, is oordelen moeilijk. Even een ladder pakken en de goot reinigen, zou ik niet onder slecht bereikbaar scharen. Dat jij daarvoor een ladder moet kopen/huren, doet niet ter zake.

Add: als de verhuurder dit voor je moet doen, mag hij wel kosten in rekening brengen. Tenzij het écht onder de categorie onbereikbaar valt.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 04-12-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Degenen die minder dan 1x per jaar hun ruiten lappen en de kozijnen afnemen zijn viespeuken. Ik zou daar niet graag naast wonen.

Mensen die niet hun ruiten, kozijnen en goten (willen) (laten) schoonmaken moeten in een serviceflat of appartementengebouw gaan wonen. Daar wordt je op dat vlak volledig ontzorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nokiaan958GB schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:11:
Degenen die minder dan 1x per jaar hun ruiten lappen en de kozijnen afnemen zijn viespeuken. Ik zou daar niet graag naast wonen.

Mensen die niet hun ruiten, kozijnen en goten (willen) (laten) schoonmaken moeten in een serviceflat of appartementengebouw gaan wonen. Daar wordt je op dat vlak volledig ontzorgd.
Sorry ik moest even lollen. Naast het feit dat ik je opmerking over viespeukerij overdreven vind, gaat het hier oorspronkelijk over een dakgoot die specifiek hoog hangt.

En zoals het nu lijkt, is het ook opgelost met de verhuurder.

Wees vrij om verder te discussen, maar graag ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nokiaan958GB schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:11:

Mensen die een koophuis hebben, kunnen dat gelukkig helemaal zelf bepalen, en ook bij huurhuizen is het een zaak tussen huurder en verhuurder - en (voorzover niet een gedeelde goot) niet de buren.

Je kunt hier op GoT genoeg rampverhalen van burenoverlast lezen. "Help, m'n buren lappen hun ruiten minder dan 1x/jaar" is niet bepaald een rampverhaal te noemen. Tenzij je in Zwitserland woont. Allicht het ovewegen waard als je er zo sterk over voelt...

* dion_b doet wel degelijk z'n goten 2x/jaar en ramen minstens 1x - maar dat is eigen keuze en de buren mogen erin zakken als ze daar commentaar over hebben.
Buren hebben sowieso geen negatief commentaar omdat ik gelijk ook goot van twee buren de ene kant op en een de andere kant op meepak aangezien we een gezamelijke regenpijp delen die bij mij staat en alle prut van hen toch bij mij terecht komt. Kleine moeite als ik toch bezig ben op het dak.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Het is altijd zeer goed dat mensen in een buurt het goede voorbeeld geven :+
Zo bied ik (nieuwe) buren aan mijn 3-delige ladder te mogen gebruiken en hint ik even iedereen dat het weer tijd is voor de jaarlijkse (voorjaars)schoonmaak O-)

Zo zet je meteen de norm en is goed voor de waarde van je huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

nokiaan958GB schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:16:
Zo bied ik (nieuwe) buren aan mijn 3-delige ladder te mogen gebruiken en hint ik even iedereen dat het weer tijd is voor de jaarlijkse (voorjaars)schoonmaak O-)

En de waarde van jouw huis, heeft de naast gelegen huurder toch maling aan.

Dat zie ik hier ook wel. Sociale huurwoningen zijn verkocht, door een uitzendbureau, en daar zitten buitenlandse huurders in. En dat gaat per kamer. Denk maar niet dat die mensen maar 1 seconden wakker liggen wat de waarde is van iets waar ze sowieso al het dubbele voor betalen.

Je praat over 2 totaal verschillende groepen mensen. De belangen van een koper die het liefst de wwarde ziet stijgen zijn heel anders dan van een huurder die al meer kwijt is aan kosten voor het zelfde, en het afgeleefd achter kan laten.

Als ik naar mij zelf kijk, ik huur sociaal, mijn buren zijn kopers. M'n tuin moet nog gedaan worden, en het is 1 grote bende, maar het boeit mij niet. Het boeit mij nog veel minder wat de waarde van de woning hier naast, want ik heb als huurder niks met waarde van iets te maken waar ik al meer voor betaal dan de eigenaar die het gekocht heeft.

Mijn ouders hebben een koophuis, en daar ben ik zeg maar geboren en getogen. Dus onderhoud doen kon je gewoon mee helpen, dus een ladder op sjezen is met de paplepel ingegoten. Ik zou het niet eens in mn hoofd halen om zo'n eenvoudig klusje als een dakgootje schoonmaken bij een verhuurder neer te leggen. Immers, dat deed ik vroeger al zelf. Dus dingen zelf doen is voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20
nokiaan958GB schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:16:

Je kunt goede voorbeelden geven wat je wilt maar ik zou me daar toch echt helemaal niets van aantrekken :+
Als er iets is waar ik niet van gediend ben dan is het dergelijke hints waarbij een ander wel even voor ons zal bepalen wanneer wij wat aan/rondom ons huis doen.
Sterker nog, als het op een toon/manier gaat die me echt niet aanstaat dan ben ik eigenwijs genoeg om het minstens een jaar over te slaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:11:
[...]

En de waarde van jouw huis, heeft de naast gelegen huurder toch maling aan.

Dat zie ik hier ook wel. Sociale huurwoningen zijn verkocht, door een uitzendbureau, en daar zitten buitenlandse huurders in. En dat gaat per kamer. Denk maar niet dat die mensen maar 1 seconden wakker liggen wat de waarde is van iets waar ze sowieso al het dubbele voor betalen.

Je praat over 2 totaal verschillende groepen mensen. De belangen van een koper die het liefst de wwarde ziet stijgen zijn heel anders dan van een huurder die al meer kwijt is aan kosten voor het zelfde, en het afgeleefd achter kan laten.

Als ik naar mij zelf kijk, ik huur sociaal, mijn buren zijn kopers. M'n tuin moet nog gedaan worden, en het is 1 grote bende, maar het boeit mij niet. Het boeit mij nog veel minder wat de waarde van de woning hier naast, want ik heb als huurder niks met waarde van iets te maken waar ik al meer voor betaal dan de eigenaar die het gekocht heeft.

Mijn ouders hebben een koophuis, en daar ben ik zeg maar geboren en getogen. Dus onderhoud doen kon je gewoon mee helpen, dus een ladder op sjezen is met de paplepel ingegoten. Ik zou het niet eens in mn hoofd halen om zo'n eenvoudig klusje als een dakgootje schoonmaken bij een verhuurder neer te leggen. Immers, dat deed ik vroeger al zelf. Dus dingen zelf doen is voor mij de normaalste zaak van de wereld.
TL;DR: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken?

Zo komt het nogal over in mijn ogen namelijk. Het lijkt mij toch niet meer dan normaal om ook rekening te houden met je buren daarin? Inplaats van alleen aan je eigen leven te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:55:
[...]

TL;DR: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken?

Zo komt het nogal over in mijn ogen namelijk. Het lijkt mij toch niet meer dan normaal om ook rekening te houden met je buren daarin? Inplaats van alleen aan je eigen leven te denken.
Oh nee zeker niet.

Toen ik hoorde dat m'n buurman - die reuma heeft - nieuwe tapijt had gekocht, heb ik aangeboden dat voor hem er in te leggen. De andere buren verwachten een kind, en zijn met de babykamer bezig. Aangeboden om te komen helpen.

Ik heb bij andere buren al eens geholpen met het schoonmaken van dat huis, bankstel gefixed, en een bankstel wat ik niet meer nodig had weggeven. Die nieuwe overburen geholpen met klussen.

Als ik iemand ergens mee kan helpen, ben ik de eerste die dat aanbied.

Maar aangaande mijn eigen tuin, dat kost gewoon geld, en dat heb ik gewoon op het moment niet. Dus hoe mijn tuin er uit ziet, en wat dat doet met de waarde van het huis van de buren, vind ik totaal niet boeiend. Ik had ook al gezegd dat die tuin ooit wel een keer komt, en ik er niks aan ging doen voorlopig. Mocht die bende door de schutting komen, kom het maar even zeggen, dan haal ik het gewoon weg, maar ze vinden het niet erg, en knippen het zelf weg. Ook prima.

Maargoed, ik vertel je moenteel niks nieuws, wat dat is iets wat ik op een andere plek op GoT heb vertelt waar jij het ook gelezen hebt al.

Dus nu ben je gewoon - zoals je zelf al eerder zei vandaag - als een klein kind aan't gedragen ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:05:
[...]

Oh nee zeker niet.

Toen ik hoorde dat m'n buurman - die reuma heeft - nieuwe tapijt had gekocht, heb ik aangeboden dat voor hem er in te leggen. De andere buren verwachten een kind, en zijn met de babykamer bezig. Aangeboden om te komen helpen.

Ik heb bij andere buren al eens geholpen met het schoonmaken van dat huis, bankstel gefixed, en een bankstel wat ik niet meer nodig had weggeven. Die nieuwe overburen geholpen met klussen.

Als ik iemand ergens mee kan helpen, ben ik de eerste die dat aanbied.

Maar aangaande mijn eigen tuin, dat kost gewoon geld, en dat heb ik gewoon op het moment niet. Dus hoe mijn tuin er uit ziet, en wat dat doet met de waarde van het huis van de buren, vind ik totaal niet boeiend. Ik had ook al gezegd dat die tuin ooit wel een keer komt, en ik er niks aan ging doen voorlopig. Mocht die bende door de schutting komen, kom het maar even zeggen, dan haal ik het gewoon weg, maar ze vinden het niet erg, en knippen het zelf weg. Ook prima.

Maargoed, ik vertel je moenteel niks nieuws, wat dat is iets wat ik op een andere plek op GoT heb vertelt waar jij het ook gelezen hebt al.

Dus nu ben je gewoon - zoals je zelf al eerder zei vandaag - als een klein kind aan't gedragen ;)
Dat ben ik niet. ;) tuurlijk, het echt netjes inrichten kost geld en dat begrijp ik dat je dat momenteel niet doet, maar de grote bende weg halen kost alleen maar tijd. :) het hoeft er niet sjiek uit te zien, maar voorkomen dat alles overwoekerd en dergelijke kost je geen cent, dat kost je alleen maar een paar uurtjes ploeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat klopt. Ik heb toen ik hier vorig jaar kwam wonen tegen de buren gezegd dat de tuin wel het laatste is waar ik mij druk om maak. Eerst in huis alles af, dan komt de tuin wel. Daarbij heb ik ook gezegd, dat als die zut bij mij overlast geeft bij de buren, als het door de schutting heen groeit, of het e.e.a. naar hun smaak te hoog doorgroeit, ze even langs moeten hobbelen en dan onderneem ik actie.

Dus ik heb er geen last van, de buren ook niet, dus het zal me jeuken for the time being. Maar om nu als een malle te keer te gaan omdat de waarde van een huis van de buren wellicht anders is terwijl ze toch geen te koop bord aan de muur hebben hangen, zie ik mij totaal niet genoodzaakt om er nu ook maar 5 minuten tijd aan te spenderen.

Ben je als huurder verantwoordelijk voor je eigen tuin? Jazeker ben je dat. Maar he, niemand klaagt, dus haal ik die heisa nog niet op mn nek als het niet nodig is.

Maar dit is wel heel erg offtopic aan't worden eigenlijk :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:45:
[...]

Je kunt goede voorbeelden geven wat je wilt maar ik zou me daar toch echt helemaal niets van aantrekken :+
Als er iets is waar ik niet van gediend ben dan is het dergelijke hints waarbij een ander wel even voor ons zal bepalen wanneer wij wat aan/rondom ons huis doen.
Sterker nog, als het op een toon/manier gaat die me echt niet aanstaat dan ben ik eigenwijs genoeg om het minstens een jaar over te slaan 8)
Ah, jij ziet de waarde daar niet van in en vindt dat je aan je plaats, buurt of straat niets verplicht bent.

Ik kom regelmatig bij appartementencomplexen waar bewoners zich rot moeten schamen omdat zelfs het zelf lappen van een bereikbaar ruitje nog te veel is :X . Misschien dat er binnenkort een appartement voor je vrij komt want je zult daar door niemand aangesproken worden. Of toch liever afgelegen buiten de bebouwde kom waar niemand stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als vooral het puntje "bereibaarheid" is niet juist vastgesteld. Stuur de verhuurder een aangetekende brief dat jij er niet bij kunt en dat hun de goot schoon moeten maken.
Dan maak je het hun verantwoordelijkheid..

ik heb zelf een koophuis en maak de goten 2x per jaar schoon, De goot gaat per 2 huizen en mijn buurman heeft er nogal lak aan, hij doet het misschien 1x per 18 maanden..
Bij een flinke bui komt het vuil weer naar mijn kant en loopt het water nog niet weg..
Het helpt alleen wanneer de complete goot schoongemaakt wordt, daarom maak ik soms ook wel zijn kant schoon (wanneer het echt vol zit in het najaar). Puur om problemen te voorkomen.
Nieuwe dakgoot of problemen door overstroming ervan is duurder dan 15 minuutjes extra werk per jaar.

Ik doe er niet zo heel moeilijk over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
nokiaan958GB schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:55:
[...]

Ah, jij ziet de waarde daar niet van in en vindt dat je aan je plaats, buurt of straat niets verplicht bent.
Het eerste klopt niet, het tweede wel.
Ik zie er wel degelijk waarde in maar wel op het moment dat het mij uitkomt en niet als een ander van mening is dat het ergens tijd voor is.
En inderdaad ben ik van mening dat ik niets aan de plaats, buurt of straat verplicht ben wat niet wil zeggen dat ik niets doe en de boel verwaarloos. Ik doe het zoals gezegd alleen wanneer het mij uitkomt en niet wanneer een of andere bemoeial (die gelukkig niet in onze buurt wonen) van mening is dat het tijd is.
Ik kom regelmatig bij appartementencomplexen waar bewoners zich rot moeten schamen omdat zelfs het zelf lappen van een bereikbaar ruitje nog te veel is :X . Misschien dat er binnenkort een appartement voor je vrij komt want je zult daar door niemand aangesproken worden. Of toch liever afgelegen buiten de bebouwde kom waar niemand stopt.
Zou niet weten wat ik in een appartementje moet, wij zitten prima in ons (koop)rijtjeshuis in een keurige buurt en als de ramen extreem smerig zijn is het wachten op de glazenwasser of een klacht indienen dat hij z'n werk niet goed doet. Gelukkig is het ook een buurt waar mensen zich weinig tot niet met elkaar bemoeien en dat bevalt ons prima, hallo en goedemiddag tegen de buren en een enkele keer een praatje is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:46
Mijn verhuurder vindt dat ramen op de derde verdieping nog zelfstandig te wassen zijn aan de buitenkant. Als je een glazenwasser er voor in wilt huren kost het een klein vermogen want deze moet met een hoogwerker komen. Kortom deze ramen zijn in de drie jaar dat ik er woon nog niet gewassen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maat van mij woont in een flat van 4 hoog, en de ramenlapper die daar komt blijft met beide benen op de grond staan, en lapt op 4 hoog gewoon de ramen hoor. Telescoopstok met een tuinslang er aan, waar zo'n flinke spons aanhangt. Dus gewoon met water met een sopje. Is 5 minuten per huis bezig. Het kost dan ook eigenlijk geen drol, want voor 5 euro per keer, is dat prima te overzien 1x in het kwartaal.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:22
RaZ schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:43:
Maat van mij woont in een flat van 4 hoog, en de ramenlapper die daar komt blijft met beide benen op de grond staan, en lapt op 4 hoog gewoon de ramen hoor. Telescoopstok met een tuinslang er aan, waar zo'n flinke spons aanhangt. Dus gewoon met water met een sopje. Is 5 minuten per huis bezig. Het kost dan ook eigenlijk geen drol, want voor 5 euro per keer, is dat prima te overzien 1x in het kwartaal.
Is niet gewoon water met een sopje denk ik. Anders mag je nog een andere telescopische stok zoeken om ze zonder strepen te krijgen.

Hier op het werk doen ze het ook zo, ik dacht gehoord te hebben dat het iets was met osmose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zie jij na een regenbui ineens strepen op je raam? Dat heb ik nog nooit gezien. Het is gewoon insoppen omdat het sopspul appart bij de spons er uit gepompt wordt. Na het soppen is het schoon, en dan gewoon met water met dat zelfe ding afspoelen. Het is dus niet zo dat dat het zelfde werkt als je zelf met een spons en met een trekker aan de slag gaat, daarmee heb je de kans dat je veel eerder strepen krijgt, maar dat doet men zodat je het niet met een tuinslang hoeft af te spoelen. Insoppen afspoelen, en de zwaartekracht doet de rest.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
LordSinclair schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:23:
Mijn verhuurder vindt dat ramen op de derde verdieping nog zelfstandig te wassen zijn aan de buitenkant. Als je een glazenwasser er voor in wilt huren kost het een klein vermogen want deze moet met een hoogwerker komen. Kortom deze ramen zijn in de drie jaar dat ik er woon nog niet gewassen.
Geen idee hoe onze glazenwasser het vandaag de dag doet maar enkele jaren geleden stond hij gewoon nog met een ladder de ramen tot op de derde verdieping te lappen.
Officieel mag dat volgens mij niet meer maar ik heb niet het idee dat hij voor en achter om de zes weken (dertien euro per keer) met een hoogwerker komt om een groot aantal ramen in de straat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:22
RaZ schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:30:
Zie jij na een regenbui ineens strepen op je raam? Dat heb ik nog nooit gezien. Het is gewoon insoppen omdat het sopspul appart bij de spons er uit gepompt wordt. Na het soppen is het schoon, en dan gewoon met water met dat zelfe ding afspoelen. Het is dus niet zo dat dat het zelfde werkt als je zelf met een spons en met een trekker aan de slag gaat, daarmee heb je de kans dat je veel eerder strepen krijgt, maar dat doet men zodat je het niet met een tuinslang hoeft af te spoelen. Insoppen afspoelen, en de zwaartekracht doet de rest.
Regen is toch wel een van de hoofdredenen hier waarom ik mijn ramen kan wassen ja :)

Indien het niet nodig zou zijn, zou er toch niemand meer met zo'n aftrekkertje rondlopen om je ramen echt proper te krijgen? Ook het water dat achterblijft en opdroogt (krijg je van die mooie druppelmotieven op je ruiten)
Btw osmose:

http://www.ruitenwassen-g...-glaswassen/telescopisch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LordSinclair schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:23:
Waar een wil is, is een weg.

Als tiener woonde ik (bij m'n ouders) in een kubuswoning in R'dam, om precies te zijn een van de kubussen aan de rand met de langste palen - en dus grootste afstand vanaf de vloer. Gaat om meest linkse hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.stayokay.com/data/sitemanagement/media/Rotterdam-om-het-hostel.jpg

Wij moesten dus ook onze ramen wassen, offertes voor alle ramen (zo'n huis heeft er tientallen) liepen in de duizenden guldens. Dus hebben we het zelf gedaan, met hogedrukspuit aan tuinslang uit het raam, en bescheiden telescopische trekkers. Na scheiding ouders werd dat mijn taak. Kan je melden dat tot 15m schuin boven grond hangen uit een raam met bokkende hogedrukspuit eh... 'enerverend' te noemen is, maar dat je eraan went en gewoon doet wat nodig is.

Dus een paar (vertikale) ramen op derde verdieping niet zelf te doen? Ocharme :')

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Je had dus een raam waardoor je relatief dichtbij kon komen. Dat heb ik niet. Dus moet het vanaf de grond, wellicht dat je daar een lange hengel (+/- 12 meter lang) voor kan vinden, maar dat is mij het niet waard. Levensgevaarlijk caperiolen op hoogte al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:06

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:19:
https://www.arag.nl/parti...uren/onderhoud-huurwoning

Hier staat dat de schoonmaak van dakgoten voor huurder is "voor zover bereikbaar". Is een dakgoot boven de 1e dat ook nog? (Dus op 6m hoogte). Onze particuliere verhuurder lijkt dat te verlangen van ons. Ik ben benieuwd wie hier ervaringen mee of kennis van heeft.
Ik woon in een eensgezinswoning en zou niet weten waarom je zelf niet je dakgoot kunt schoonmaken. Je kunt er met een normale uitschuifladder bij en als je hoogtevrees hebt dan vraag je je buurman om die van jou ook even mee te nemen. Werkt sowieso het beste als je het hele blokje in één keer doet.

Denk dat het in dit soort situaties wel handig kan zijn om jezelf eens af te vragen hoe je er in zou staan als het je eigen huis was. Zou je dan nog steeds vinden dat je een vakman moet inhuren om de dakgoot schoon te maken of vind je dan dat je er met een ladder eigenlijk prima zelf bij kunt?

[ Voor 55% gewijzigd door Jazzy op 07-12-2015 16:49 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:32
digifun schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:27:
6 meter is niet echt bereikbaar , officieel mag je daar niet eens werken zonder valbescherming. Veel te hoog om met een ladder als particulier naar toe te gaan.
Hier mag je volgens de ARBO regels nog gewoon aan werken hoor. Je mag tot 7,50m STAhoogte werken zonder RI&E.

Persoonlijk zou ik er ook gewoon even een ladder tegenaan gooien en lekker zelf schoon maken.

Heb je geen ladder, geen probleem. Boels verhuurt ook gewoon laddertjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:06

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

De arbowet gaat over ARBeidsOmstandigheden, dat is hier niet van toepassing.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons ligt de dakgoot tamelijk hoog, hebben de ondergrondse garage, gelijkvloers, eerste verdiep en daarboven de dakgoot, die lekt nu.. de eigenaars willen nu dat we zelf naar de dakgoot kijken om te repareren. We weigeren dit aangezien het een puntgevel is en aan het bovenste stuk is dat het lek is.. dit zit zo een 15 m van de afdaling naar de ondergrondse garage.. denk dus wel dat dit een kost voor de eigenaars zal zijn of vergis ik mij hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als er aan de buitenkant van je huis iets stuk is dan is dat volgens mij altijd voor de verhuurder om te repareren. Voor de binnenkant is vaak een servicecontract af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:34:
Bij ons ligt de dakgoot tamelijk hoog, hebben de ondergrondse garage, gelijkvloers, eerste verdiep en daarboven de dakgoot, die lekt nu.. de eigenaars willen nu dat we zelf naar de dakgoot kijken om te repareren. We weigeren dit aangezien het een puntgevel is en aan het bovenste stuk is dat het lek is.. dit zit zo een 15 m van de afdaling naar de ondergrondse garage.. denk dus wel dat dit een kost voor de eigenaars zal zijn of vergis ik mij hierin
De overheid is hier duidelijk over:
Goten en regenafvoeren
Huurder: Regelmatig schoonhouden. Voor zover voor huurder bereikbaar
Verhuurder: Vervanging en reparaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
LordSinclair schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:39:
[...]

De overheid is hier duidelijk over:

[...]
Lekker duidelijk, er word dit hele topic al gediscussieerd over wat "bereikbaar" kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Aangezien dit topic al 3,5 jaar lag te slapen, een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.