Platenspeler aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713240

Topicstarter
Goede avond allemaal,

Graag had ik een digitale platenspeler aangesloten op een versterker. Het betreft een Fender FM25 DSP versterker.
Aan de platendraaier zit een AUX kabel, die ik in de versterker kan pluggen. Wanneer ik dit doe, krijg ik een zeer luid en onregelbaar geluid.

Iemand een oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groeten,
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het lijkt me relevanter om het type platenspeler ff te posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 574843

De oplossing is de platenspeler aansluiten op een AUDIO verster i.p.v. een gitaarversterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zie ik nu pas, zie ook handleiding amp
AUX IN - Input jacks for connecting your MP3/CD player or drum machine. Use the volume control on the external device to adjust the loudness of this input. The Auxiliary input accepts “RCA” type plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:06
De enige manier waarop je dit zou kunnen aansluiten is als je de platenspeler via een apparaat kan laten lopen dat het uitgangssignaal van de platen speler kan dempen. zoals een mengpaneeltje.

Waarom de keuze voor een gitaarversterker? Wil je tijdens een optreden van de band een LP kunnen draaien? en daarmee meespelen? Kijk dan ook uit dat de platenspeler het geluid van de gitaarversterker niet terug oppikt en je het zogenaamde rondzingen krijgt.

Misschien kun je ook het gewenste effect bereiken door dat muziekstuk via een telefoon af te spelen. zoals wagenveld quote. Dan is het volume te begrenzen en zal het al snel beter klinken.

[ Voor 17% gewijzigd door nachtnet op 03-12-2015 19:29 ]