Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jdenijs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-10 15:05
huidige Situatie
Mijn PC is rechtstreeks aangesloten op mijn TV via HDMI.
Dus het beeld loopt niet via mijn receiver. Ik game heel veel en naar mij idee wordt de input lag alleen maar groter als mijn receiver er tussen zit.

Omdat ik wel 5.1 geluid wil heb ik een display-kabel aangesloten op mijn videokaart en deze naar mijn receiver lopen. Dit werkt goed.

het probleem:
Mijn computer denk nu dat ik 2 beeldschermen heb aangesloten.
Ik heb in de instellingen wel aangegeven dat mijn bureaublad alleen op beeldscherm 1 weergegeven mag worden maar toch ben ik regelmatig mn muis kwijt of worden er programma's geopend op het andere beeldscherm (die er dus niet is).

Ik heb via een optische kabel geprobeerd maar daar krijg ik geen mooi 5.1 geluid uit. Allerlei geluidsinstellingen vallen dan weg ten opzichte van als ik het geluid via de hdmi-kabel laat lopen. Als ik het geluid via een hdmi-kabel laat lopen zijn er veel meer geluidsinstellingen mogelijk.

Hoe kan ik dit tegen gaan?

Mijn setup is als volgt:
Besturingssysteem: Windows 8
Moederbord: MSI Z87M Gaming
Videokaarten: 2x GTX970 MSI GAME
Receiver: Onkyo TX-NR626 (afbeelding achterkant)
Geen geluidskaart

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Wellicht zoiets op de hdmi kabel naar de tv?
pricewatch: Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor

En wat voor tv is het, heb je al geprobeerd om een optische kabel van de tv naar de receiver te leggen?

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 02:09
Ik ga dit topic volgen heb ook een versterker op de hdmi van een msi gtx970 alleen voor hd audio.
de driver denkt idd dat er een 2e beeldscherm op zit, en je kan het beeldscherm wel uitzetten in de drivers maar dan heb ik geen hd geluid met blu rays meer.
Dat ik er achter kwam vanavond was dat ik mn versterker nog met een extra hdmi kabel op mn monitor wou aansluiten puur voor de setup van de versterker verder niets.
de pc werkt dan niet meer zodra je de hdmi stekker in de versterker steekt.
Audio en beeldschem zit aan elkaar vast in die drivers van nvidea

• jdenijs
Bedankt voor je reactie Wagenveld.

Leuk dingetje maar het is niet naar waar ik op zoek ben denk ik want dan zit ik weer met die optischekabel waar je naar mij idee niet zo mooi geluid uit krijgt als dat je hdmi kabel gebruikt.

Ik heb een Samsung JU7000 4K dus dat kan dat kasje sozwizo niet aan.

Er loopt een optische kabel van mn tv naar mn receiver dat wel.

Ik heb al zitten kijken naar een reciever die 5.1 analoog input heeft. Dan kan ik gewoon met 6 tulp stekkertje mn pc aan de receiver aansluiten. Helaas zijn die al gauw rond de €600,- dus hoop op een goedkopere oplossing.

• wagenveld
  • Niet online
Die redenatie klopt niet natuurlijk. Je geeft aan dat je niet alle opties krijgt met een optische kabel vanaf de PC rechtstreeks. Dat ligt aan je onboard geluid, niet aan de optische kabel.
Met zo'n extractor gebruik je effectief dezelfde stream als je nu via hdmi naar je receiver stuurt, mogelijk alleen wat compressed.
Alternatief via de optical van de TV naar de receiver, geldt hetzelfde verhaal maar ben je wel afhankelijk van wat je TV nog met het signaal doet.

• jdenijs
Jah oke, dus de optische outup in dat kastje zou gebruiken kan je meer audio opties kunnen kiezen. Dit omdat hij de audio signalen van de hdmi-kabel krijgt en dat zijn meer signalen dan de digtale outup van mn pc.

Als dat geval is is zo kastje zeker interessant. Alleen is het niet zo dat een optische kabel gewoon weg minder audio signalen kan doorvoeren dan een hdmi-kabel. Dus zou een optische kabel het zelfse kunnen als een hdmi-kabel? Ik dacht op verschillende forma te lezen dat je de beste audio kwaliteit uit een hdmi-kabel krijgt en niet uit een optische.

Dit kasje kan helaas ook geen 4K signalen aan. En omdat ik een fanatike gamer ben (online black ops enz) ben ik tegen alles wat ook maar een beetje mij input lag kan beinvloeden. Dus heb het liefst een goede hdmi-kabel rechtstreeks naar mn tv zonder iets er tussen.

• wagenveld
  • Niet online
Klopt wel, hdmi heeft een pak meer bandbreedte. Maar ga je dat merken met gamen?
Dan lijkt mij de beste optie het geluid via TV via optisch te laten gaan? Heb je dit al eens geprobeerd? High end Samsungs ondersteunen oha wel alle gangbare formaten.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:17
Heeft hdmi tegenover optisch meer bandbreedte voor audio? En, geeft je pc dit bij 5.1 geluid ook door. Dus meer kwaliteit. Het lijkt me heel sterk dat dat zo is.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• InfinityG35
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-10 19:34
Zou ook kijken of je HDMI werkend kunt krijgen. Grote kans dat SPDIF via PC niet meer dan 2 kanaals geeft bij veel bronnen. HDMI heeft meer bandbreedte en kan alle formaten aan, SPDIF kan niet verder dan Dolby Digital en DTS.

Al geprobeerd om op de HDMI rechtstreeks op je versterker aan te sluiten? Beeldverwerking uitzetten e.d., passthrough.

3770K@4.2 1.05v, Gigabyte Z77X-UD3H , 16Gb GSkill PC1866, Gigabyte GTX1070, Samsung 840Pro, Seasonic G550

• jdenijs
@InfinityG35. thanks voor je berichtje. Dat is dus wat ik hier en daar ook lees. Je krijgt met een optische kabel gewoon niet de audio opties die je met een hmdi kabel wel krijgt,

Zoals al aangegeven ik heb het met een optische kabel geprobeerd maar JA ik hoor gewoon verschil.
Met games en ook bij het kijken van films. als het geluid via de hdmi kabel komt lijkt het wek of je veel meer kleine geluidjes beter hoort zoals het ritselen van de de boombladeren, regen dat op de grond valt enz.

Ik gebruik nu dus een display-port -> hdmi om het geluid naar mijn receiver te zenden. een hdmi-kabel zelf heb ik nog niet geprobeerd. zou daar verschil in zitten?

En wat bedoel je met beeldverwerking uitzetten en passtrough. zijn dat instellingen die ik op de pc moet instellen of moet ik die op mn receiver vinden? Op me receiver heb ik wel een passtrough optie gevonden voor het beeld, dus daar kan ik de video kwaliteit outup kiezen maar meer kan ik niet vinden.

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

jdenijs schreef op donderdag 3 december 2015 @ 21:24:
@InfinityG35. thanks voor je berichtje. Dat is dus wat ik hier en daar ook lees. Je krijgt met een optische kabel gewoon niet de audio opties die je met een hmdi kabel wel krijgt,

Zoals al aangegeven ik heb het met een optische kabel geprobeerd maar JA ik hoor gewoon verschil.
Met games en ook bij het kijken van films. als het geluid via de hdmi kabel komt lijkt het wek of je veel meer kleine geluidjes beter hoort zoals het ritselen van de de boombladeren, regen dat op de grond valt enz.

Ik gebruik nu dus een display-port -> hdmi om het geluid naar mijn receiver te zenden. een hdmi-kabel zelf heb ik nog niet geprobeerd. zou daar verschil in zitten?

En wat bedoel je met beeldverwerking uitzetten en passtrough. zijn dat instellingen die ik op de pc moet instellen of moet ik die op mn receiver vinden? Op me receiver heb ik wel een passtrough optie gevonden voor het beeld, dus daar kan ik de video kwaliteit outup kiezen maar meer kan ik niet vinden.
En is het je uiteindelijk gelukt? Ik dacht eraan om een hdmi splitter te gebruiken voor de zelfde setup.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je beeldscherm dupliceren werkt niet?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True