Stuck (?) pixels op laptop fotograferen voor garantie?

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mijn 6 maanden oude laptop heeft iets wat lijkt op stuck/kapotte pixels op het scherm, midden-onder. Het gaat om een 13" Toshiba ZX30-A met een hoog resolutiescherm (1920*1050), en alhoewel niet erg vervelend, wel te zien op lichtere kleuren. Alleen op een zwarte achtergrond zie je het niet. Het is een werklaptop en we hebben een uitgebreide garantie, en onze helpdesk wil dit graag gaan effectureren, maar er is een foto van de pixelgroup nodig, en dat blijkt moeilijker dan verwacht. Heb het programma UDPixel v2.2 al gebruikt, en het drukken op de pixel, geen succes.

Met mijn Blackberry een foto op hoogste helderheid en HDR setting:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Do4VrZx2GpMIinpVLP7en1kH/medium.jpg

Ik weet alleen niet of dat voldoende is om Toshiba te overtuigen. Heeft iemand advies over hoe het beste zo een foto te nemen, dwz wat voor camera en wat voor settings, achtergrondkleur enzovoort? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kun je niet ergens even een camera lenen met een "extreme" macro? Dus echt héél dichtbij een foto op macroniveau maken zodat je de individuele RGB kleuren nog kunt zien. Dit lukt mij trouwens nog met een Ixus 135, een compact.

Anders zou ik het niet weten, probeer in lightroom of photoshop het contrast wat op te schroeven?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Heb nog wat meer geprobeerd en ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1AJPvDnofCvwFbJeW5eO6t7R/full.jpg

(niet helemaal uitgelijnd ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:49
lijkt mij eerder een beschadiging van het scherm,een pixel ziet er anders uit,die zijn echt vierkant,ik heb wel vaker een dode,stuck pixel gehad,maar die zien er niet zo uit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De helpdesk dacht dat het meerdere pixels zijn, dus een groepje, niet een single pixel.

Er zit geen zichtbare of voelbare beschadiging aan het scherm zelf. Maar wat het ook is, garantiewaardig lijkt me :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

freaky35 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:09:
lijkt mij eerder een beschadiging van het scherm,een pixel ziet er anders uit,die zijn echt vierkant,ik heb wel vaker een dode,stuck pixel gehad,maar die zien er niet zo uit.
Met een beetje fantasie ziet het wel uit als een pixel hoor, maar ik denk echt dat je een macro fototoestel moet gaan vinden wil je dit goed erop krijgen gezien de resolutie en de relatief kleine afmetingen van het scherm.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:00
Als je het over de grijze vlek rechts van het midden hebt , dat is inderdaad een schermbeschadiging. Heb ik wel eens meer gezien na extreme druk op een scherm. Soms ook een montagefout tussen de verschillende schermlagen.... Hoort er niet te zitten, bij onze MSI was dit gewoon garantie, ik vermoed dus bij Toshiba ook wel...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ze hebben die drie foto's doorgestuurd, maar eens zien wat er gaat gebeuren :)

Als het een schermbeschadiging is, dan wil ik het ook gerepareerd hebben onder garantie ;) . Nog even gekeken en het zit niet bij dat domme joystickpookje in het keyboard. Ik heb altijd netjes matje + doekje tussen keyboard en scherm zitten, maar blijkbaar toch pech.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Nou, Toshiba zegt dat het niet onder garantie valt :( .

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 21:24

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gambieter schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:35:
Je zou het eens kunnen proberen met DPT Dead Pixel Tester, quickdownload hier:; http://www.dps.uk.com/download.php?file=4

Verder zou je zachtjes kunnen wrijven over je scherm (doekje er tussen). Of je scherm bijzonder snel van kleuren laten veranderen om 'm wakker te 'schudden'. Dit zou je dan een uur of meer moeten doen. Zoek even naar een psychedelic filmpje op youtube oid.

Succes!

Professioneel Heftruck Syndroom

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Thanks. Ik heb met UDPixel al zoiets geprobeerd, maar zal die ook eens doen. Echter, als het een beschadiging is, dan zal dat niet veel opleveren :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Los van vage tooltjes, de manier om misdragende pixels te vangen is om achtereenvolgens schermvullend rood, groen, blauw, wit en zwart te bekijken. Ieder pixelfout zou op minimaal twee te zien moeten zijn. Ws is dat wat tooltje ook doet. Ik zou het zonder tooltje testen.

Oslik blyat! Oslik!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Achterin het display zitten een aantal polarisatiefolie filters en reflector folie. Het is vermoed ik een knik in een van die filters. Je zoekt denk ik de oorzaak aan de voorkant van het scherm. Is er misschien iets tegen de behuizing van het scherm geduwd of een lichte beschadiging opgelopen tijdens het stoppen in een laptoptas?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Eens met Donderdraak, er zit wss een puntje of deukje in de folie. Heb een Vostro gehad waar je ook lichte plekken zag op het scherm, dit kwam door druk/gewicht op het deksel tijdens transport. Je kon precies de locatie van de schuimrubbers zien in het scherm. Wel in vele ergere mate dan hier te zien is, wat jij hebt kan wel eens een productie of installatiefoutje zijn.

My favorite programming language is solder.

• floorcleaner
@ Donderdraak en Puch-Maxi

Dat bedoelde ik inderdaad met mijn post.

Wat wel vreemd is, is dat Toshiba dit niet onder garantie zou afhandelen. Je kan toch moeilijk zelf iets
verkeerd doen TUSSEN de layers? Een "drukfout" kan het ook niet zijn. Bij een vlek van dergelijke omvang zou er dan ook schade aan de voorkant van het panel zichtbaar moeten zijn....
Dit lijkt me gewoon een geval van een slecht panel en heeft eigenlijk niets te maken met "dode" pixels
Daar worden ze namelijk snel zenuwachtig van...

Ook ga je een layer-fout nooit met pixel-repair tools opgelost krijgen.

Ik zou toch even "aandringen" en niet spreken over een "pixelfout" maar "een vlek tussen de layers"...

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:14:
De helpdesk dacht dat het meerdere pixels zijn, dus een groepje, niet een single pixel.

Er zit geen zichtbare of voelbare beschadiging aan het scherm zelf. Maar wat het ook is, garantiewaardig lijkt me :)
Wat is het probleem dan? Aanmelden en een monteur langs laten komen.

• floorcleaner
gambieter schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:35:
Ze willen blijkbaar niet....

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
tinzarian schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:54:
Wat is het probleem dan? Aanmelden en een monteur langs laten komen.
Ons contract is blijkbaar zo slecht dat als ze langskomen en er geen garantie wordt gegeven, we moeten dokken. En dat wordt dan aan mij doorberekend :(

Overleg is nog gaande. Maar de knakkers die onze ICT en telefoniecontracten doen, die leveren wel vaker dit soort regelingen af.

Pagina: 1