Pricewatch Alerts voor flitskortingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanek
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik krijg regelmatig pricewatch alerts voor flitskortingen die als ik ga kijken, alweer niet meer geldig zijn.
(ik vermoed dat ze misschien slechts enkele minuten geldig zijn).

Er is voor het betreffende artikel dan al wel een alert verstuurd, dus volgende alerts voor dat artikel krijg ik niet meer...

Het komt dermate vaak voor dat de pricewatch alerts voor mij zo langzamerhand vrij nutteloos aan het worden zijn. Kunnen jullie de code aanpassen dat er nog steeds alerts verstuurd worden voor artikelen waarvan de actieprijs al niet meer geldig is bij het bekijken van de alert?

Iets anders nog, ik ben alleen geïnteresseerd in alerts van artikelen die verzonden worden naar Nederland, te betalen zijn met iDEAL en waarvan de shopreview minstens 4 sterren heeft. Kunnen jullie ook een filter op de alerts instellen?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ivanek schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:56:
Ik krijg regelmatig pricewatch alerts voor flitskortingen die als ik ga kijken, alweer niet meer geldig zijn.
(ik vermoed dat ze misschien slechts enkele minuten geldig zijn).
Bedoel je dan dat de prijs in de Pricewatch hoger staat dan de prijs die je via het prijsalert binnen heb gekregen? Dat zou kunnen, als je langer dan een uur na het versturen van een prijsalert bij het betreffende product gaat kijken. Gedurende de hele dag, behalve 's nachts, worden elk uur de nieuwste prijzen binnengehaald, die op dat moment door de shop worden aangeboden. Na het verwerken van de prijzen, worden ook de prijsalerts verstuurd. Een uur later kan dat weer anders zijn, omdat er dan weer nieuwe prijzen zijn geïmporteerd en mogelijk de prijs ook gewijzigd is. Een shop kan ook tussendoor zelf handmatig een volledige prijsimport doen of een individuele prijs aanpassen. Wij weten niet hoe lang een prijs geldig is, dat ligt geheel aan de shop.

Kortom, het kan zeker voorkomen dat prijsalerts in de Pricewatch niet kloppen, dat heeft vaak te maken met de tijd die tussen het ontvangen van het alert en het bekijken van het betreffende product zit. Dat het in jouw geval vaak voorkomt, is wel vreemd, maar kan ook toeval zijn. Heb je wellicht (recente) voorbeelden?
Er is voor het betreffende artikel dan al wel een alert verstuurd, dus volgende alerts voor dat artikel krijg ik niet meer...

Het komt dermate vaak voor dat de pricewatch alerts voor mij zo langzamerhand vrij nutteloos aan het worden zijn. Kunnen jullie de code aanpassen dat er nog steeds alerts verstuurd worden voor artikelen waarvan de actieprijs al niet meer geldig is bij het bekijken van de alert?
Zoals eerder gezegd, weten wij niet of iets een tijdelijke (actie)prijs is. Wij halen elk uur de prijzen op die op dat moment gelden en daar houdt het meer op. Wat in theorie wel kan (niet gezegd dat het technisch of praktisch mogelijk is!), is dat een nieuw binnengehaalde laagste prijs, wordt gecheckt met een eerder verstuurde alert. Als deze nog niet gelezen is, kan deze worden verwijderd en dus krijg je in feite nooit een notificatie. Maar dat wordt een probleem als je hebt ingesteld dat je alerts ook per email wilt ontvangen. Die kunnen we natuurlijk niet terughalen uit jouw mailbox.
Iets anders nog, ik ben alleen geïnteresseerd in alerts van artikelen die verzonden worden naar Nederland, te betalen zijn met iDEAL en waarvan de shopreview minstens 4 sterren heeft. Kunnen jullie ook een filter op de alerts instellen?
Dat is een technisch zeer uitdagende kwestie, die al meerdere malen geroepen is. mocht het ooit mogelijk worden (zowel technisch als praktisch), zal dit er zeker komen.

Ik geef dit topic een tikje naar Mooie Features, zodat de productmanager er nog naar kan kijken.

• Ivanek
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2020
Ik heb helaas geen recent voorbeeld, het was rond Cyber Monday vooral druk met alerts en nu is het verdacht rustig :P

Wat ik graag zou willen is het volgende:
ik stel in: prijsalert bij een cpu: 100 euro
er komt een flitskorting van 90 euro
op het moment dat ik de alert check is de prijs alweer 140 euro
en helaas krijg ik nu geen alerts meer voor deze cpu omdat er reeds al 1 verstuurd is (<-- dit wil ik graag aangepast zien):
alerts voor een product niet uitzetten na versturen van een alert
+
IF alert bekeken AND huidige prijs <= limiet THEN alerts uitzetten voor dit product
+
IF vorige alert voor dit product niet bekeken THEN geen nieuwe alerts voor dit product sturen

Alvast bedankt voor je tijd :-)