Flinke haperingen tijdens Battlefield 4 PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 15:58
Goedendag mede-tweakers,

Tijdens het spelen van battlefield loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat het niet lekker loopt, het hapert nogal. Nu zijn er van die mooie indicatie icons, die je ziet tijdens het gamen, maar erg veel word ik daar niet wijzer van. Ze geven aan dat de server performance niet goed is en de client (ik dus) een high latency heeft.
Wat ik dus redelijk apart vind is dat mijn latency maar zo'n 15 tot 40 is en mijn fps niet of nauwelijks onder de 60 komt.

Heb het volgende zelf al gecheckt/geprobeerd:
- Drivers, deze zijn up to date
- Drivers eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
- Optimalisatie van AMD gaming evolved uitgezet.
- Op low settings geprobeerd, ook het zelfde probleem.
- Internetverbinding, 120 down, 12 up en een ping tussen de 10 en 15. (Meerdere malen speedtests uitgevoerd.)

Laatste optie zou in mijn ogen een clean install zijn maar aangezien ik daar niet zo veel zin in heb hoopte ik er op dat er hier iemand was met een geniale oplossing! :P

Ter informatie dit is mijn PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX FX-8350 Black Edition€ 179,70€ 179,70
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 122,95€ 122,95
1XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 III Window€ 97,95€ 97,95
2Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 166,50€ 333,-
1DeepCool Ice Edge 400 XT€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 43,99€ 43,99
1Samsung 840 EVO 250GB€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 13:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik weet niet welke ISP je hebt, maar bij mijn ARK server hebben mensen met een Ziggo connectie allemaal last van vreemde niet verklaarbare hoge ping met momenten en random DC's. Wellicht heb jij hetzelfde probleem en zijn er vreemde connectie problemen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:23
Grappig hier juist met ziggo, perfecte Ping, 0 disconnects. Maar dit lijkt me dus inderdaad wel met de profider, router te maken te hebben.

Welke router heb je, welke Profider,?

Heb je er met andere games, met online multiplayer ook last van?

[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 03-12-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
KingTenteehje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:57:
Ik weet niet welke ISP je hebt, maar bij mijn ARK server hebben mensen met een Ziggo connectie allemaal last van vreemde niet verklaarbare hoge ping met momenten en random DC's. Wellicht heb jij hetzelfde probleem en zijn er vreemde connectie problemen.
Mijn ISP is Ziggo. Hoe zou ik zoiets als wat jij benoemt kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
freaky35 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:02:
Grappig hier juist met ziggo, perfecte Ping, 0 disconnects. Maar dit lijkt me dus inderdaad wel met de profider, router te maken te hebben.

Welke router heb je, welke Profider,?

Heb je er met andere games, met online multiplayer ook last van?
Ik heb gewoon de standaard meegeleverde router van Ziggo, de Cisco EPC3928AD om precies te zijn.

Zal het is met CSGO testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

BobZeegers schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:06:
[...]

Mijn ISP is Ziggo. Hoe zou ik zoiets als wat jij benoemt kunnen oplossen?
Helaas ben ik er tot op heden niet achter waarom het gebeurd en hoe het op te lossen. Het enige wat ik weet dat vrienden uit de UK geen problemen hebben met ping of lag, maar mensen bij mij om de hoek met Ziggo met hoge ping en random DC's te maken hebben. Helaas ken ik geen gevallen die een andere provider hebben dan Ziggo bij mij op de server dus ik durf ook niet te zeggen of een andere ISP de problemen verhelpt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
doet het probleem zich ook voor op server met een tickrate van 30 Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
KingTenteehje schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:59:
[...]

Helaas ben ik er tot op heden niet achter waarom het gebeurd en hoe het op te lossen. Het enige wat ik weet dat vrienden uit de UK geen problemen hebben met ping of lag, maar mensen bij mij om de hoek met Ziggo met hoge ping en random DC's te maken hebben. Helaas ken ik geen gevallen die een andere provider hebben dan Ziggo bij mij op de server dus ik durf ook niet te zeggen of een andere ISP de problemen verhelpt.
Ik heb een mogelijke oorzaak van mijn probleem gevonden, er zit regelmatig een absurd hoge reactie tijd tussen het pingen van pc naar router.

Alles van het netwerk thuis afgehaald, laptop met kabel aan router gehangen en het commando: 192.168.178.1 -t uitlaten voeren. Na een tijdje kijken zag ik dat er regelmatig een response tijd van boven de 2000ms tevoorschijn kwam. Dat lijkt mij dus het probleem :P

Router gereset naar fabrieksinstellingen en hetzelfde opnieuw geprobeerd maar weer kwam hetzelfde probleem tevoorschijn. Maandag dus maar even een telefoontje naar Ziggo om te kijken of ze hier een fix voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
Andere DNS al geprobeerd ?? Zit zelf via google dns en vind dat dit een stuk stabieler werkt dan de ziggo dns . Zowel op pc , xboxone en ps3 .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
Leeuw070 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:50:
Andere DNS al geprobeerd ?? Zit zelf via google dns en vind dat dit een stuk stabieler werkt dan de ziggo dns . Zowel op pc , xboxone en ps3 .
Ik gebruik al standaard 8.8.8.8 als dns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Leeuw070 schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:50:
Dit gaat niet helpen daar hij al intern naar zijn router aan het pingen is. Het lijkt er dus op dat de router bepaalde time-out heeft. Werkt het als je wellicht een andere poort gebruikt van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
KingTenteehje schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:27:
[...]

Dit gaat niet helpen daar hij al intern naar zijn router aan het pingen is. Het lijkt er dus op dat de router bepaalde time-out heeft. Werkt het als je wellicht een andere poort gebruikt van de router?
Dat heb ik al geprobeerd toen ik er met een laptop i.p.v. pc via kabel aanhing. Vandaag als ik thuis kom bel ik Ziggo even, misschien hebben die een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeddha007
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Is het probleem verholpen?
Pagina: 1