Eerst een stukje extra info:
Rond de 350 euro, meer mag voor het halen van nice-to-haves (max 450)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Relatief old school smartphone gebruik, veel bellen en whatsapp/messenger apps, wat mail en werk specifieke (maar reguliere android) apps. Het is ook mijn fototoestel en ga liever niet achteruit op de Xperia S camera. Op het moment zowel prive als zakelijk gebruik op 1 sim.
Wat heb je zelf al gevonden?
- Op het moment gebruik ik een Sony Xperia S, al een paar jaar met plezier
- Apps zijn een probleem vanwege zowel (gebrek aan) snelheid en opslag
- Zwakke accu, overall lag en gebrek aan updates zijn issues waardoor ik een nieuwe wil
- Ben niet tegen chinese phones, of custom ROMs, maar wil er niet regulier aan moeten tweaken (dus niet te vaak zelf zooi moeten oplossen)
- Android 5+
- Android 6 update binnen een jaar
- 5' of kleiner
- 3GB RAM
- 1920x1080
- NL 4G frequenties
- 32 GB of 16 GB + expanded
- USB C
- dual sim optie
- NFC
- fingerprint scanner
- Stock Android
Rond de 350 euro, meer mag voor het halen van nice-to-haves (max 450)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Relatief old school smartphone gebruik, veel bellen en whatsapp/messenger apps, wat mail en werk specifieke (maar reguliere android) apps. Het is ook mijn fototoestel en ga liever niet achteruit op de Xperia S camera. Op het moment zowel prive als zakelijk gebruik op 1 sim.
Wat heb je zelf al gevonden?
- Oneplus X: lijkt nog erg veel software issues te hebben, gebruikers zijn er nog niet erg tevreden over. Verder mooi ding voor goede prijs lijkt het.
- Samsung S6 32GB: voldoet aan de must-haves en enkele nice-to-haves, maar erg duur en Samsung is niet snel met updates
- Xiaomi Mi4c 32GB: ook deze lijkt nog wat software issues te hebben, deze lijkt ook niet helemaal bedoeld te zijn voor de internationale markt?
- LG Nexus 5X: 2GB Ram, 16 Gb zonder uitbreiding, net te groot en net te duur, echt jammer
- Meizu Pro 5 mini: is nog niet beschikbaar.. lijkt erg goed te passen?