Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Eerst een stukje extra info:
  • Op het moment gebruik ik een Sony Xperia S, al een paar jaar met plezier
  • Apps zijn een probleem vanwege zowel (gebrek aan) snelheid en opslag
  • Zwakke accu, overall lag en gebrek aan updates zijn issues waardoor ik een nieuwe wil
  • Ben niet tegen chinese phones, of custom ROMs, maar wil er niet regulier aan moeten tweaken (dus niet te vaak zelf zooi moeten oplossen)
Must haves
  • Android 5+
  • Android 6 update binnen een jaar
  • 5' of kleiner
  • 3GB RAM
  • 1920x1080
  • NL 4G frequenties
Nice to haves
  • 32 GB of 16 GB + expanded
  • USB C
  • dual sim optie
  • NFC
  • fingerprint scanner
  • Stock Android
Wat is je budget?
Rond de 350 euro, meer mag voor het halen van nice-to-haves (max 450)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Relatief old school smartphone gebruik, veel bellen en whatsapp/messenger apps, wat mail en werk specifieke (maar reguliere android) apps. Het is ook mijn fototoestel en ga liever niet achteruit op de Xperia S camera. Op het moment zowel prive als zakelijk gebruik op 1 sim.

Wat heb je zelf al gevonden?
  • Oneplus X: lijkt nog erg veel software issues te hebben, gebruikers zijn er nog niet erg tevreden over. Verder mooi ding voor goede prijs lijkt het.
  • Samsung S6 32GB: voldoet aan de must-haves en enkele nice-to-haves, maar erg duur en Samsung is niet snel met updates
  • Xiaomi Mi4c 32GB: ook deze lijkt nog wat software issues te hebben, deze lijkt ook niet helemaal bedoeld te zijn voor de internationale markt?
  • LG Nexus 5X: 2GB Ram, 16 Gb zonder uitbreiding, net te groot en net te duur, echt jammer
  • Meizu Pro 5 mini: is nog niet beschikbaar.. lijkt erg goed te passen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Op de S6 kun je echt wel de Android 6 update binnen een jaar verwachten, dus al zijn ze niet snel, hij komt wel.
http://www.techradar.com/...hen-can-i-get-it--1297182
That roadmap suggests the Samsung Galaxy S6 and Samsung Galaxy S6 Edge will be updated in January 2016

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

makje

Professioneel prutser

De oude Nexus 5 is misschien een goed idee als die nog nieuw verkrijgbaar is?
pricewatch: LG Nexus 5 32GB Zwart

Heeft volgens mij de belangrijkste zaken: stock Android 6 en de fullHD resolutie. 3 GB geheugen heeft die niet, maar voor de meeste mensen is gewoon snel aanvoelen belangrijker dan een specifieke geheugegrootte en voor die prijs...

Grootste nadeel aan de Nexus 5 vind ik zelf de beperkte accu alhoewel dat met android 6 echt wel verbeterd is (haal nu de 2 dagen ruim als ik wening aanpruts en alleen af en toe bel)

9800x3d

• BradKing
Dank voor de reacties!

Inderdaad de S6 zie ik ook als een kanshebber. Hij is voor mijn lijst aan de dure kant, maar mijn must-haves sluiten heel veel phones uit.

De vorige generatie nexus 5 had ik inderdaad niet aan gedacht: het feit dat deze zo'n 2 jaar oud al is vind ik minder, dat is toch echt wel een generatie kloof. Geen 3 GB RAM vind ik een hard gemis, dat voelt als een mogelijk toekomstige beperking en als ik onder de 3GB ga zitten ga ik liever niet op de 350 maar op de 250 zitten qua budget en komen er ook veel meer en andere phones in aanmerking. Dan nog zou ik waarschijnlijk niet uitkomen op de oude nexus 5.

Ik bel sporadisch erg veel ivm werk (soms een week helemaal niet, dan een paar uur per dag), meestal wel in de buurt van een lader/usb poort om te laden, maar ik merk nu dat een te zwakke accu echt een probleem is, ook daarvoor wil ik liever geen te oude phone nemen (qua generatie), mijn budget staat dat ook toe.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Ik zat met de zelfde wensen en vergelijkbaar budget.

Mijn lijstje was:
HTC one M8s
Honor 7
One+2 (nu invite vrij)
LG G4

Ik heb de Honor 7 gehaald, beste bang for buck en de bijgeleverde apps zijn makkelijk te verwijderen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• BradKing
Ik zie inderdaad dat als ik de S6 een contender vind, ik ook de honor 7 moet meenemen (zelfde afmetingen). Ik denk dat het gaat tussen de oneplus x en de honor 7, beiden hebben niet alles wat ik perfect zou vinden, maar compenseren dat ruimschoots met de prijs. En de oneplus x is nu beschikbaar zonder invites..

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Xiaomi Mi4c is de Chinese versie, je zal de Mi 4i als internationale versie moeten pakken. Alsnog mis je wel de complete set aan LTE banden.

Andere optie is de Asus Zenfone 2 (ZE551ML), wel alledrie de Nederlandse LTE banden, dual sim, 4 GB RAM, in 16-32-64 GB versies te koop, krijgt Android 6, en behoorlijk scherp geprijsd ook nog (250-300-400 euro voor de drie versies). Nadeel: het is een 5.5 incher.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 05-12-2015 19:53 ]

Pagina: 1