Hallo tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuw workstation voor op werk. Nu heb ik zelf al wat samengesteld, maar heb het idee dat het nog wat beter zou kunnen. Ik ben benieuwd of ik hier wat feedback zou kunnen krijgen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal een allround krachtpatser moeten worden. 's Nachts zal het systeem renderen, tijdens de kantooruren zal er voornamelijk gebruik worden gemaakt van de Adobe pakketten. Belangrijkste software zal zijn: The foundry: Modo, Adobe Photoshop, Adobe After effects, Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 3000,- kosten, iets meer mag, maar dan moet het wel te verantwoorden zijn. De kosten zijn incl. beeldscherm + toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal het systeem zelf in elkaar schroeven. Wat ik lastig vind is dat het systeem een hoop rekenkracht moet hebben qua CPU, omdat Modo rendert via de CPU. Daarnaast maken de andere pakketten juist weer goed gebruik van de Cuda cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vanwege de Cuda cores. Daarnaast heb ik goede ervaringen met Gigabyte voor moederborden en MSI voor videokaarten. Daarnaast kies ik liever niet voor Asus, omdat ik in het verleden qua componenten altijd wat teleurgesteld werd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever geen mega-wizkid behuizing en liever ook wat stil. Warmteproductie maakt niet uit, het is hier altijd koud op kantoor
Ga je overklokken?
Nee
Concept lijstje
Dit is wat ik zelf al had verzonnen:
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie feedback hebben op het bovenstaande lijstje. Ik vraag me vooral ook af of ik een ander type geheugen nodig zou hebben. En of ik wel voor een multi CPU opstelling zou moeten gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Update:
Ik zie net dat de behuizing in ieder geval afvalt vanwege de formfactor..
Ik ben opzoek naar een nieuw workstation voor op werk. Nu heb ik zelf al wat samengesteld, maar heb het idee dat het nog wat beter zou kunnen. Ik ben benieuwd of ik hier wat feedback zou kunnen krijgen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal een allround krachtpatser moeten worden. 's Nachts zal het systeem renderen, tijdens de kantooruren zal er voornamelijk gebruik worden gemaakt van de Adobe pakketten. Belangrijkste software zal zijn: The foundry: Modo, Adobe Photoshop, Adobe After effects, Adobe Premiere.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 3000,- kosten, iets meer mag, maar dan moet het wel te verantwoorden zijn. De kosten zijn incl. beeldscherm + toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal het systeem zelf in elkaar schroeven. Wat ik lastig vind is dat het systeem een hoop rekenkracht moet hebben qua CPU, omdat Modo rendert via de CPU. Daarnaast maken de andere pakketten juist weer goed gebruik van de Cuda cores.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia vanwege de Cuda cores. Daarnaast heb ik goede ervaringen met Gigabyte voor moederborden en MSI voor videokaarten. Daarnaast kies ik liever niet voor Asus, omdat ik in het verleden qua componenten altijd wat teleurgesteld werd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever geen mega-wizkid behuizing en liever ook wat stil. Warmteproductie maakt niet uit, het is hier altijd koud op kantoor
Ga je overklokken?
Nee
Concept lijstje
Dit is wat ik zelf al had verzonnen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Intel Core i7 5820K Boxed | € 419,- | € 838,- |
1 | Gigabyte MD70-HB1 | € 500,44 | € 500,44 |
1 | MSI GTX 980 4GD5T OC | € 502,95 | € 502,95 |
1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 79,10 | € 79,10 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
1 | Dell P2715Q (210-ADVO) Zwart | € 573,95 | € 573,95 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 88,99 | € 88,99 |
2 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 79,90 |
1 | Logitech MK620 | € 67,55 | € 67,55 |
1 | G.Skill Ripjaws 4 F4-2133C15Q-32GRB | € 194,- | € 194,- |
1 | Corsair AX860i | € 218,95 | € 218,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 162,75 | € 162,75 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.408,53 |
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie feedback hebben op het bovenstaande lijstje. Ik vraag me vooral ook af of ik een ander type geheugen nodig zou hebben. En of ik wel voor een multi CPU opstelling zou moeten gaan.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Update:
Ik zie net dat de behuizing in ieder geval afvalt vanwege de formfactor..