Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik zoek een?
Mijn vrouw heeft een LG G2 Mini waar ze opzich blij mee is maaaaarrr ze loopt steeds vaker tegen het probleem dat ze geen ruimte meer heeft om applicaties te installeren/updaten. Opzich vreemd want haar telefoon geeft aan dat er nog 360mb vrij is, dat zal dan wel niet voor apps zijn. Ze heeft al geprobeerd om apps te verwijderen of te verplaatsen maar helaas, nog steeds af en toe te weinig ruimte.

Wat is je budget?
Maakt mij persoonlijk niet heel erg uit als het maar een goede telefoon is, maar als het aan mij vrouw ligt niet duurder dan 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, internetten, facebook, en foto's maken oh en af en toe een simpel spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Via de pricewatch is het makkelijk zoeken, het scherm mag eigenlijk niet groter zijn dan 4.7 inch maar er moet wel minimaal 16gb in zitten anders heeft ze straks weer hetzelfde probleem. Helaas houd je dan maar een paar telefoons over

Sony Xperia Z3 compact
Sony Xperia Z5 compact
Helaas vind ze de bovenstaande telefoons niet mooi, ze zijn te hoekig.

Absolute eisen zijn:
1) Niet groter dan haar huidige telefoon, 130mm x 66mm x 9.8mm @ 121gr
2) Minimaal 16gb ruimte

Zie ik nog een model over het hoofd? Iemand een idee welk model uit China een optie kan zijn? Mijn vrouw is wel kritisch kwa het uiterlijk van de telefoon dus ik sta zelf niet echt te springen om een model uit china te halen maar ik wil de optie wel open laten.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
iPhone 6s? Ronde hoeken en4,7 inch scherm, je zou nog de gewone 6 van vorig jaar kunnen kiezen en wat geld op zak houden.

Op je specs, die 16 Gb minimaal ruimte, is dat niet te weinig gezien haar ruimte gebrek nu?

Als je in de pricewatch filterd op scherm formaat e.d. kom je nog wat andere modeletjes tegen, maar veel is het niet.
http://tweakers.net/categ...vfq-I6IHG_lDWmb4zqezzFOMN

• SuperKneus
Ze is zelf niet heel erg van de iphones. Ik heb het ook voorgesteld maar ze wil toch liever bij Android blijven. 16gb ruimte is genoeg, haar huidige telefoon heeft 8gb en ze loopt nu alleen tegen het probleem dat er geen apps meer geinstalleerd kunnen worden. Opzich heeft ze nog ruimte over voor foto's video's etc. Ik verwacht dus dat 16gb meer dan genoeg gaat zijn.

Ik ben er ook achter dat zoeken in de pricewatch op 16gb en 4.7inch niet juist is. De Galaxy S5 Mini valt er dan buiten maar die is kwa formaat wel ok (iets groter scherm maar dat is niet erg maar wel even groot kwa behuizing).

Volgens mij is dit wel de juiste filter

[ Voor 14% gewijzigd door SuperKneus op 04-12-2015 08:19 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:46
En een Z1 Compact? Niet meer het nieuwste model maar wel met een wat ander design dan de nieuwere telefoons.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Kijk niet alleen naar het schermformaat. Een 5 inch telefoon kan net zo groot zijn als een 4.7 inch. Daarmee vergroot je je opties

• SuperKneus
True,

Ik zit nu te kijken naar de galaxy S5 mini en de motorola moto x (2014??)

@Ronald8, als ik de Z1 Compact bekijk op google lijkt die net zo hoekig als de Z3 en Z5 Compact.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
Nou dit wordt best moeilijk kijkend naar de afmetingen, ze wilt een goed maar klein toestel voor 300 euro of minder.
1. kleinere toestellen worden bijna niet meer gemaakt
2. indien je ze vind en toch wat specs wilt kom je bij sony uit ( samsung bakt er echt niks van op gebied van kleinere telefoons )

Wil je kleiner maar wel een leuk toestel zit je bij Android met sony, een windows toestel of ios.

Uiteraard kan je een blik werpen op Huawei die ook nog wel toestellen maakt die niet te groot zijn maar vlot genoeg met 16gb opslag

Moto X is volgens mij in het echt een stuk groter dan de compact/mini telefoons.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 08:31 ]

• SuperKneus
JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:30:
Nou dit wordt best moeilijk kijkend naar de afmetingen, ze wilt een goed maar klein toestel voor 300 euro of minder.
1. kleinere toestellen worden bijna niet meer gemaakt
2. indien je ze vind en toch wat specs wilt kom je bij sony uit ( samsung bakt er echt niks van op gebied van kleinere telefoons )

Wil je kleiner maar wel een leuk toestel zit je bij Android met sony, een windows toestel of ios.

Uiteraard kan je een blik werpen op Huawei die ook nog wel toestellen maakt die niet te groot zijn maar vlot genoeg met 16gb opslag

Moto X is volgens mij in het echt een stuk groter dan de compact/mini telefoons.
Die 300 euro is perse de max hoor. Meer mag ook maar dan kom ik nog geen goed toestel tegen. Kwa specs hoeft het ook niet het beste van het beste te zijn. Het formaat staat op 1. Opzich zou 8gb met een geheugenkaart nog kunnen maar dan moet het toestel wel Android 6 krijgen.

• LopendeVogel
SuperKneus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:43:
[...]

Die 300 euro is perse de max hoor. Meer mag ook maar dan kom ik nog geen goed toestel tegen. Kwa specs hoeft het ook niet het beste van het beste te zijn. Het formaat staat op 1. Opzich zou 8gb met een geheugenkaart nog kunnen maar dan moet het toestel wel Android 6 krijgen.
Nou eigenlijk worden alle telefoons die een beetje hardware hebben geleverd met 16GB dus dat is niet zo'n probleem.

Het formaat is gewoon een groot probleem tegenwoordig, de paar fabrikanten die nog kleine telefoons maken hebben ook veelal echt budget hardware, behalve Sony die weet leuke hardware in een klein toestel te zetten, maar goed die valt weg want je vriendin wilt geen toestel die er hoekerig (nee dit woord bestaat niet :D ) uit ziet.
Oh wacht eens even, kijk eens naar de htc mini's. Bijv de HTC M8 mini :D

Al bij Huawei gekeken of hun iets hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 08:51 ]

• LopendeVogel
http://tweakers.net/product/377082/htc-one-mini-2/

4,5''
16gb opslag + uitbreidbaar met een kaartje
snapdragon 400
27 maanden garantie
camera aan boord
Mooi en ''rond'' design en in goud beschikbaar ( wat wilt een vrouw nog meer )

prijs 280-300 euro

Niet de beste van de beste kijkend naar de grote telefoons zoals een S6 oid, maar voldoet aan al jouw (van je vrouw) eisen.

[ Voor 58% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 08:57 ]

• SuperKneus
JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:48:
[...]

Nou eigenlijk worden alle telefoons die een beetje hardware hebben geleverd met 16GB dus dat is niet zo'n probleem.

Het formaat is gewoon een groot probleem tegenwoordig, de paar fabrikanten die nog kleine telefoons maken hebben ook veelal echt budget hardware, behalve Sony die weet leuke hardware in een klein toestel te zetten, maar goed die valt weg want je vriendin wilt geen toestel die er hoekerig (nee dit woord bestaat niet :D ) uit ziet.
Oh wacht eens even, kijk eens naar de htc mini's. Bijv de HTC M8 mini :D

Al bij Huawei gekeken of hun iets hebben?
Ik weet het, bijna alle smartphones zijn tegenwoordig 5inch of groter. Dat is voor mijn vrouw een probleem. Ik heb net gezocht naar max lengte 130mm en dan 16gb maar heel veel kom je dan niet tegen. Iig geen Huawei.

Misschien moet ik maar eens kijken of een herinstall helpt of het installeren van een customrom.

• LopendeVogel
SuperKneus schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:54:
[...]

Ik weet het, bijna alle smartphones zijn tegenwoordig 5inch of groter. Dat is voor mijn vrouw een probleem. Ik heb net gezocht naar max lengte 130mm en dan 16gb maar heel veel kom je dan niet tegen. Iig geen Huawei.

Misschien moet ik maar eens kijken of een herinstall helpt of het installeren van een customrom.
check mijn reactie hierboven:

htc one mini 2 - alles wat je vrouw wilt!!! Als die niet rond genoeg is dan moet ze gewoon kijken naar een smartwatch en verdiend ze een portie billenkoek haha

[ Voor 9% gewijzigd door LopendeVogel op 04-12-2015 08:56 ]

• SuperKneus
JeroenC schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 08:55:
[...]

check mijn reactie hierboven:

htc one mini 2 - alles wat je vrouw wilt!!! Als die niet rond genoeg is dan moet ze gewoon kijken naar een smartwatch en verdiend ze een portie billenkoek haha
Thx, die ziet er idd mooi uit. Ik laat haar ook nog kijken naar de galaxy s5 mini, die is namelijk kwa formaat even groot als de lg g2 mini. De one mini 2 is net iets groter.

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Helaas niet meer in de winkel te krijgen, maar de Galaxy Alpha lijkt me ook een ideale in deze situatie. Op Marktplaats te krijgen vanaf 200 tweedehands of bij tweedehands winkels. Vanaf 250 heb je enkele die beweren gloednieuwe te hebben.

• Dreamvoid
  • Niet online
Asus Zenfone 2 Laser, de 16 GB versie is bij Amazon voor 169 euro nu, en dat is een erg slank en stijlvol toestel. Het is een 5" telefoon, maar door de dunne randen voelt hij kleiner aan dan hij is. Ik heb er 1 voor mijn vrouw gekocht, review hier: productreview: Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL) 16GB Zilver review door Dreamvoid

Produktpagina hier: https://www.asus.com/Phone/ZenFone-2-Laser-ZE500KL/

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 05-12-2015 10:08 ]

• SuperKneus
Dreamvoid schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:03:
Asus Zenfone 2 Laser, de 16 GB versie is bij Amazon voor 169 euro nu, en dat is een erg slank en stijlvol toestel. Het is een 5" telefoon, maar door de dunne randen voelt hij kleiner aan dan hij is. Ik heb er 1 voor mijn vrouw gekocht, review hier: productreview: Asus Zenfone 2 Laser (ZE500KL) 16GB Zilver review door Dreamvoid

Produktpagina hier: https://www.asus.com/Phone/ZenFone-2-Laser-ZE500KL/
Bedankt voor het meedenken maar die gaat het zeker niet worden. Die telefoon is in lengte en breedte een stuk groter dan de LG G2 mini.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Moto x van 2014 is wel erg compact voor zijn schermgrootte. Daarbij ook goede specs. Zo'n sd400 is net niks.
Pagina: 1