Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:51
Hi allemaal,

Wellicht dat iemand ons kan helpen.

Voor een kleine vereniging ben ik op zoek naar een stukje software voor de ledenadministratie.
Hierin willen we eigenlijk een ouderwetse kaartenbak hebben, maar dan digitaal. Zonder verder al te veel poespas. We willen naast de optionele NAW gegevens en een fotootje graag additionele, specifieke velden kunnen toevoegen in de template voor nieuwe leden.

Vanwege de privacy zoeken we iets wat offline draait.
Gezien het geringe budget gaat de voorkeur uit naar een gratis/bijna gratis oplossing.

Ik weet dat bv Davilex oplossingen heeft, maar deze zijn te complex/uitgebreid met allerlei additionele modules welke we niet nodig hebben en daardoor eigenlijk ook al aan de prijzige kant voor ons.

Heeft iemand suggesties? Zoiets kan vast heel eenvoudig in Access oid.. Maar wanneer je een leek bent met Access is het al snel niet meer 'heel eenvoudig'... ;)

Thanks!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien is het makkelijk te maken in Excel/Openoffice?
Je bent vast niet de eerst die het gedaan heeft.

HANDTEKENING!!!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Als ik dit lees an je denk ik het beste gewoon een excelsheetje maken.
Doe je in de bovenste cellen verschillende rijen zoals: naam, leeftijd, woonplaats etc.
De foto's kan je dan eventueel in een extra sheet plaatsen en nummeren

• mati1983
Dat is wat we nu hebben :)
Alleen voor herkenning is het plaatsen van een direct zichtbare foto een vereiste.. Dus men zoekt iets nieuws

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Adresboek in Thunderbird?

Of een mapje met foto's en namen als bestandsnaam?

Ik heb er verder geen ervaring mee.

👑

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:55

TheVMaster

Moderator WOS
mati1983 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:49:
[...]

Heeft iemand suggesties? Zoiets kan vast heel eenvoudig in Access oid.. Maar wanneer je een leek bent met Access is het al snel niet meer 'heel eenvoudig'... ;)

Thanks!
Eh....een standaard dbase in MS Access? En dan bedoel ik een standaard template, daarmee heb je in een paar klikken iets wat je denk ik zoekt. Aanpassen kan, maar inderdaad als je een leek bent kost dat energie....op zich niet erg natuurlijk, maar als je daar geen zin/tijd in/voor hebt dan kan een standaard template volgens mij ook gewoon werken.

[ Voor 86% gewijzigd door TheVMaster op 03-12-2015 20:11 ]

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik neem aan dat jouw vereniging Office heeft en Access.
Access heeft daarvoor gratis templates die je kan downloaden.

Ik weet niet wat voor soort vereniging het is, maar misschien is Adres 2000 wat voor je?
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/adres2000/

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Voor Access zijn er inderdaad vele mooie templates te downloaden die je gratis kunt gebruiken. Volgens mij zit een 'ledenadministratie' er zelfs al default in.

Heb ooit de volgende eens geprobeerd en dat werkte ook prima: http://www.programmingsys...gratis-ledenadministratie

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• mati1983
Ik ga kijken naar de vermelde mogelijkheden.. Dank voor jullie input! :)

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 15:01
dit komt net even te veel over als reclame

[ Voor 85% gewijzigd door Rupie op 08-12-2015 19:08 ]

Pagina: 1