Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een user beperkte internet toegang geven

Pagina: 1
Acties:

• Robinkos
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-10 12:18
Hallo,

Ik zoek een optie om (eenvoudig) een user beperkte internet toegang te geven.

Eigenlijk iets waarmee je alle websites blokkeert en daar binnenin een paar uitzonderingen maakt.

Dit is voor een locale PC, niet een workstation in een domain.

ouderlijk toezicht ben ik geen fan van :P

Is hier een makkelijk tooltje/trucje voor?
:)

[Voor 18% gewijzigd door Robinkos op 03-12-2015 15:40]

• TVH7
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-10 11:05

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Bij de meeste routers, kan je dit in de instellingen aanpassen, per IP adres. Anders een firewall kopen, of natuurlijk op z'n tweakers zelf bouwen ;). Softwareoplossingen ben ik niet zo voor, aangezien dat vaak makkelijk te omzeilen is, dus daar weet ik ook niet echt een geode voor.

[Voor 8% gewijzigd door TVH7 op 03-12-2015 15:44]

• NSG
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-10 23:27

NSG

Je weet niks!

Volgens mij kan dat vrij gemakkelijk met K9.

[Voor 8% gewijzigd door NSG op 03-12-2015 15:49]

• donderdraak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Voor welk besturingssysteem?
Welke browser?

Voor Windows 7,8 en 10 is er Family Safety. Dit maakt ook rapporten voor de ouder.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/set-pc-limits#

Wat moeilijkere oplossingen
Oplossing 1 - Proxy gebruiken en daar de host-file kan je wildcards toevoegen in tegen stelling tot de Windows
Oplossing 2 - DNS traceroutes blokkeren op het besturingsysteem. Dat doe je door host-file aanpassen en de gebruiker geen administrator rechten geven. Helaas is dit niet de optimale manier want ip adressen zijn niet bindend of functioneel afhankelijk. Deze optie ondersteund geen wildcards.

code:
1
<ipadresvannupuntnl> -> nu.nl

deze regel whitelist alle dns verkeer naar de juiste

code:
1
*.*.*.* -> localhost

deze regel blokkeert alle dns verkeer naar lokale pool

vergeet niet om na het bewerken van de host file het volgende uitvoeren via command-line
code:
1
ipconfig /flushdns

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Mikrotik kan dat. Maar dat is geen simpele router. Wel goedkoop.

Het dus niet NEXT -->NEXT--> APPLY, en het werkt.....

Je moet alles met de hand ingeven.

• Robinkos
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-10 12:18
ik heb al een heel makkelijk trucje gevonden :)

Bij internet opties - connections - lan settings - proxy instellen op 127.0.0.1, en daarbij kan je zelf nog sites invoeren die niet via die route moeten, easy :p

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Ik mis hier toch wel de eigen inzet, wat heb je al gevonden, wat voldeed niet, etc?

Je gevonden oplossing is leuk, maar de gebruiker kan net zo makkelijk die settings weer ongedaan maken. Wil je dit goed en beheersbaar oplossen zul je het toch echt in je router moeten zoeken.

Zwembad - Braaihok

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Alles moet je altijd centraal regelen. Ook al is het maar voor één PC. Veel makkelijker later.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True