Toon posts:

Aanbiedingen in Juli?! Post Leuke aanbiedingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer juli, en ik hoorde dat in juli de audio zaken met aanbiedingen beginnen?!
(ik zou niet weten waarom, maarja ik ben dan ook een leek op dat gebied)

Ik heb een twee ledig idee. Ten eerste een vraag: Heeft iemand een adres waar ze B&W's goedkoop aanbieden, en of een aardige versterker rond de 100 a 300 aanbieden?
Update: Klaas_Baas heeft een punt. Op zich zit ik financieel wat krapjes maar goed alles is rekbaar. Een el cheapo versterker is niet m'n idee maar occasion zou al aardig helpen

Ik luister op dit mom. naar een Sennie hd570, en ben op zoek naar Twee speakers met een versterker. Ik heb hier en daar al wat geluisterd en M'n voorkeur gaat op zich uit naar de B&W 602's. De Versterker maakt me niet heel veel uit Aangezien ik slechts zelden dvd's kijk en luister veelal naar mp3's luister 192Bitrate maar toch mp3 :(

Ten tweede:
Goed Een forum mensen weet meer dan Een mens.
Daarom lijkt het me een aardig idee om mensen die wat leuks gezien hebben dat hier te posten. Zodat iedereen een aardige kans heeft wat goeds op te kop te tikken

Verwijderd

Wel zoeken naar de wat betere speakers, in jouw geval B&W. Eeeh ja die zijn ook wel leuk.

Maar het versterker gedeelte laat je koud !!

Wierd,
Alles is zo sterk als de zwakste schakel !!

MAW je moet ook een beetje versterker hebben.
Voor je budget zou ik snel naar
www.marktplaats.nl gaan.

MP3 op 192 kb met lame is erg goed en
vrijwel niet te onderscheiden van orgineel.

• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 09:49
waarom zou je b&w boxen willen hebben wanneer je een of andere k*t versterker gebruikt? Het verschil kun je dan waarschijnlijk niet eens horen...

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Hoe heet die audiozaak ook nog maar weer waar elk jaar een uitverkoop wordt gehouden met heel erg veel korting.
Dat is ook vaak wel op het nieuws omdat mensen bij die winkel voor de deur gaan slapen ivm de drukte.

Ik meende dat die in A'dam zit.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die versterker. Ik ben inmiddels maar op zoek naar een occasion voor de dm602's hoop zo wat te besparen en idd een degelijke versterker te kunnen kopen. Iemand een suggestie voor een aardige bijpassende versterker?

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:39

Beyond

Dussssss.......

Loop jij 11 dgn voor of zo ?

Al het goeie.......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 14:49 schreef NIMBUS het volgende:
waarom zou je b&w boxen willen hebben wanneer je een of andere k*t versterker gebruikt? Het verschil kun je dan waarschijnlijk niet eens horen...
Wat een dikke vette bullshit. Zelfs met een Sony Ta-f 320 (valt bij mij onder de catagorie "kut") hoor je nog VEEL verschil tussen een B&W dm602 en een buttspeaker.

Ga nou eerst eens luisteren naar speakers en dan naar verschillen tussen versterkers, en zeg dan nog eens wat, in plaats van anderen hersenloos na te blaten.

(en ja, ik heb veel ervaring met speakers en versterkers. En ja, ook ik vind het zonde om zo'n mooie speaker met een minder mooie versterker te gebruiken, maar het verschil blij je horen!)
Op woensdag 20 juni 2001 14:57 schreef Peltier het volgende:
Dat van die versterker. Ik ben inmiddels maar op zoek naar een occasion voor de dm602's hoop zo wat te besparen en idd een degelijke versterker te kunnen kopen. Iemand een suggestie voor een aardige bijpassende versterker?
Let in die uitverkoop op: uitloende modellen van Marantz, Nad, Rotel en Yamaha. Die maken wel behoorlijk leuke versterkers die er goed bijpassen

Nad c300/c320
Rotel ra 931
Marantz 4000/6000
yamaha ax 3/492
met mazzel:
denon pma 350 (geen 425/435 shit!)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op woensdag 20 juni 2001 14:52 schreef asmoday het volgende:

Ik meende dat die in A'dam zit.
Bedoel je RAF Audio in A'dam op de Rijnstraat? Ikzelf heb daar ook mijn versterker + speakers gekocht el cheapo!
Beluister voor het kopen wel eerst de combi speakers + versterker want los kan het aardig wat lijken terwijl de combi dan tegenvalt.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op woensdag 20 juni 2001 15:33 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Bedoel je RAF Audio in A'dam op de Rijnstraat? Ikzelf heb daar ook mijn versterker + speakers gekocht el cheapo!
Beluister voor het kopen wel eerst de combi speakers + versterker want los kan het aardig wat lijken terwijl de combi dan tegenvalt.
Nee de RAF is wel heel bekend.
Maar ik denk niet dat ik het me herinner als mensen met namen aankomen. Ik hoopte min of meer dat anderen het gewoon wisten (bijv van het nieuws), omdat het bij mijn weten de enige zaak audiozaak is waar mensen voor de deur gaan slapen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

misschien richersounds? die zijn altijd al goedkoop, maar misschien dat ze ook wel eens stunten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 juni 2001 15:42 schreef asmoday het volgende:

[..]

Nee de RAF is wel heel bekend.
Het was geen keten.
En is in principe geen stunter, alles staat inprincipe voor de (echte) winkeladviesprijs. Wel vaak leuke aanbiedingen met uitlopende modellen, setkortingen te regelen, en in de uitverkoop soms bizar goedkoop leuke producten. (ik herinner me een dm602 voor 325/stuk verkocht te hebben, terwijl ik (voordat ik er zelf gewerkt had) zelf met moeite 100 piek van de 1100 afgeluld had :( ). Maarja, ook voor 1000 piek een leuk stel speakers, en de rest van de set heb ik gelukkig wel zeer voordelig kunnen krijgen :7 *D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ff offtopic, en zijn zoveel goede mp3 encoders, en of lame of Xing de beste is, is meer een psychologische kwestie want het verschil is ZO miniem als je op zijn traagst encode met HQ aan, en dan 128+ kbit.

Jag had ooit aan een test meegedaan geloof ik, ik dacht dat een geripte wav werd ge-encode, en men bij een blindentest soms gewoon de mp3's met Xing mpeg encoder eruitkozen als beste kwaliteit signaaldrager.

Weet jij dat nog ongeveer Jag? Want mijn conclusie daaruit is dat mp3 PRAKTISCH perfect kan klinken.

Ohja JvS, voor F1000,- een leuk STEL speakers, zou je graag de prijs PER SPEAKER willen gebruiken om evt. verwarring te verkomen? (denk ik toch wel, vond het een beetje vreemd staan)

Hier nog een hoop echte VETTE aanbiedingen! :

Zolsman bieleh!

Met altijd zo'm mooi Tannoy Saturn 10 speakertje onderaan.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Mp3 is idd niet zo slecht als meestal verondersteld wordt, weer een geval van hresenloos napraten van een aantal. Zo zijn er wel meer van dat soort dingen die iedereen van elkaar overneemt op dit forum:
in een topic over koptelefoons zal altijd Sennheiser worden aangeraden, en als er een sub gekocht moet worden echt altijd Rel :)

En zo neemt ook iedereen van elkaar over dat de keten zo zwak ik als de zwakste schakel wat helemaal niet waar is, het is een optelsom van alle componenten. Of liever gezegd een aftreksom.
Ook wordt altijd meteen beweerd dat je wel een goede versterker nodig hebt, zonder dat mensen ooit een goede (blinde) vergelijkende test hebben gedaan met versterkers. Want dan weet je namelijk dat verschillen tussen versterkers nogal subtiel zijn, to say the least.
Verder is PMPO helemaal kut volgens de algemeen geldende mening (mee eens overigens) en is RMS het helemaal (zie FAQ voor een andere mening). Grappig zoals dat soort dingen er in sluipen.

Verwijderd

Topicstarter
Back on topic:
Ik ga morgen ff langs Stuut en Bruin, als ze een leuke aanbieding hebben post ik het wel asap.

update: onjuistheiden en onzinnigheden verwijdert.

• Jag

Jag

Zij met een beetje natuurkunde kennis weten dat je exponentieel, nee sterker nog Logaritmisch meer watt moet leveren om meer decibel te leveren. 2x zoveel decibel = 2x zoveel watt gaat Niet op. Goed dat terzijde.
HAHA, niet exponentieel maar logaritmisch, sure :P
RMS is veel realistischer
Tuurlijk....

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Goed, ik deel je mening dat er erg vaak Sennheiser wordt aangeraden. Dat doe ik zelf ook. Ik heb (nu, sinds 2 maanden) nog 2 andere merken gehoord, nl. Sony en AKG. Waarvan de eerste al afvalt voor de aanbieding.

Maar het is wel simpelweg een feit dat Sennheiser koptelefoons (toch eigenlijk wel in alle prijsklassen, hoewel ik electrostatische " nooit gehoord heb) akoestisch heel goed klinken. En daar heb je in princiepe niet eens vergelijkingsmateriaal voor nodig om tot die conclusie te komen. Maaruh, REL aanraden? Ik ken wel andere freaks rond die niets anders dan Paradigm aanraden (waarvan ik misschien wel de grootste ben, maar het is ook een beetje een psychologische kwestie, gezien ik altijd aan de kant van de "underdog" (als je daar als van zou kunnen spreken) sta)).

Wat een kromme zin trouwes.

Maargoed, lets get back ontopic. Maar mijn enige vraag was eigenlijk, welke mp3 encoder kwam het beste uit de blindenaudiofielen test Jag?

edit:

Sorry voor het slechte nederlands, maar na zo'n eindejaars fuif met Peavy PA opstelling en 3x15" bassboxen kom je thuis toch een beetje brak en afgedankt thuis.

• Jag

Jag

Op donderdag 21 juni 2001 23:06 schreef Yokozuna het volgende:
Goed, ik deel je mening dat er erg vaak Sennheiser wordt aangeraden. Dat doe ik zelf ook. Ik heb (nu, sinds 2 maanden) nog 2 andere merken gehoord, nl. Sony en AKG. Waarvan de eerste al afvalt voor de aanbieding.

Maar het is wel simpelweg een feit dat Sennheiser koptelefoons (toch eigenlijk wel in alle prijsklassen, hoewel ik electrostatische " nooit gehoord heb) akoestisch heel goed klinken. En daar heb je in princiepe niet eens vergelijkingsmateriaal voor nodig om tot die conclusie te komen. Maaruh, REL aanraden? Ik ken wel andere freaks rond die niets anders dan Paradigm aanraden (waarvan ik misschien wel de grootste ben, maar het is ook een beetje een psychologische kwestie, gezien ik altijd aan de kant van de "underdog" (als je daar als van zou kunnen spreken) sta)).

Wat een kromme zin trouwes.

Maargoed, lets get back ontopic. Maar mijn enige vraag was eigenlijk, welke mp3 encoder kwam het beste uit de blindenaudiofielen test Jag?

edit:

Sorry voor het slechte nederlands, maar na zo'n eindejaars fuif met Peavy PA opstelling en 3x15" bassboxen kom je thuis toch een beetje brak en afgedankt thuis.
Zo, beetje vroeg om thuis te komen van een feestje :)

Nou, als je kijkt naar het aandeel Rel dat aangeboden wordt, dat is echt gigantisch. Maar of dat nou terecht is of niet, daar gaat het me niet eens zo zeer om. Het gaat me er wel op dat ik gewoon weet dat een groot deel van de mensen die je moet Rel kopen roept, nog nooit een Rel sub in zijn leven heeft gehoord, laat staan een goede vergelijking heeft kunnen maken. En hetzelde geldt dus voor veel andere dingen.

Over de mp3 test, dat was niet zozeer een test om de encoders te testen, maar meer om mp3 te testen. Later is nog een test gedaan overigens, die veel meer gericht was op het verschillen horen, en die gaf betere resultaten. Maar dan moet je wel denken aan doorgewinterde audiofielen die met sets van tienduizend of meer met muziek die helemaal gekozen is op het verschil horen dagen lang aan het beuken zijn om verschillen te horen. Welke decoders er slecht uitkwamen weet ik echt niet meer. Maar de discussie staat nog wel op forum.hifi.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hmz bij stuut stond wel wat aardigs (op hun site)

lijst
Pagina: 1