Werk/Game pc

Pagina: 1
Acties:

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 10:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking onder Windows 10 in Adobe Premiere Pro CC, Adobe Photoshop/Illustrator gebruiken en daarnaast een potje gamen (BF4/FO4/DayZ/Arma3)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is ongeveer 1500-1600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee beeldschermen (1080p) en randapparatuur heb ik al. Ook zijn er al licenties voor Windows en Office aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige pc

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU moet Intel zijn gewoonweg omdat ze op dit vlak de laatste jaren beter zijn dan AMD.
GPU geen voorkeur voor Nvidia of AMD. Heb beide kampen gehad en is beide ook altijd goed bevallen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet lekker stil zijn als er geen spelletje gespeeld wordt. Energieverbruik hoeft geen rekening mee gehouden te worden, mag uiteraard wel. Liefst een volledig modulaire voeding die later ook SLI/Crossfire aan kan (vanwege overstap naar 4k)

Ga je overklokken?
Yes!

Wat verwacht je van ons?

Jullie feedback op deze build. Zelf twijfel ik over de GPU, al lijkt deze wel bang for the buck te zijn. In mijn lijstje heb ik voor de Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G gekozen. Is deze beter dan die van MSI (http://tweakers.net/price...on-r9-390-8gb-gaming.html)? Naar mijn weten werkt Sapphire samen met AMD, maar de MSI is wat hoger geklokt....
Werkt de 390 ook goed met Premiere, Photoshop en Illustrator? Voor zover ik heb gelezen wordt deze ondersteund.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 397,-€ 397,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 181,95€ 181,95
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 359,53€ 359,53
1Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB€ 90,95€ 90,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 123,95€ 123,95
1Corsair RM750€ 122,-€ 122,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,75€ 162,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.581,03

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ik lust geen rotte appels...

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Prima lijst, maar opzich valt er in dit budget ook wel 980ti te halen en die is wel echt een stuk sneller.
Verder is er ook een Core i7-6700 tray die kan je ook prima halen aangezien je een aftermarket koeler wil vanwege de overclock.
Ik heb even een lijstje gemaakt inclusief een 980ti uiteraard valt hier nog wel wat aan te veranderen om de prijs gunstiger te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 389,50€ 389,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 737,95€ 737,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,-€ 88,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 111,95€ 111,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.724,20

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
PP heeft baat bij de cuda cores van nvidia, dus ik zou eerder voor een nvidia kaart (gtx 970 bv) gaan.

Je besteedt heel veel aan je moederbord, terwijl je dan een budgetkoelertje koopt. Dan zou ik eerder een fatsoenlijke koeler zoals de noctua U14S kopen. Je kan trouwens ook wat besparen op je moederbord, maar dat hangt helemaal af van welke zaken je erop wil hebben.

Voor de rest leuke setup lijkt me! twee r9 390 in CF inclusief overclocken gaat met 750W wel krap worden denk ik, het systeem zal tijdens belasting zo'n 650W maximaal verbruiken. Ik zou dan voor een 800-850W voeding gaan.

NO-Excuses, met een B150 combi kan je niet overclocken. Een Z170 moederbord is vereist. Ook kan je hiermee geen SLI draaien, daar heb je meestal ook een Z170 chipset voor nodig. Daarnaast past een 980ti imo echt niet in dit budget hoor rekening houdend met de eisen van de ts. De 980ti is dubbel zo snel, maar ook dubbel zo duur als een gtx 970 of r9 390. Pas binnen het 2000 euro budget zou ik een 980ti aanbevelen, hier is dit wat boven budget...

[ Voor 27% gewijzigd door Flipking94 op 03-12-2015 15:04 ]

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Dietaahhhpro schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:00:

NO-Excuses, met een B150 combi kan je niet overclocken. Een Z170 moederbord is vereist. Ook kan je hiermee geen SLI draaien, daar heb je meestal ook een Z170 chipset voor nodig. Daarnaast past een 980ti imo echt niet in dit budget hoor rekening houdend met de eisen van de ts. De 980ti is dubbel zo snel, maar ook dubbel zo duur als een gtx 970 of r9 390. Pas binnen het 2000 euro budget zou ik een 980ti aanbevelen, hier is dit wat boven budget...
Oh oeps ja daar zeg je me wat inderdaad.
Ik had een bestaand lijstje aangepast vandaar de fout denk ik.
Je hebt wel gelijk indd de TS heeft meer baat bij een Nvidia kaart.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Zoiets wellicht?

SLI Z170 mobo, zodat je later evt. een 2e GTX970 kan plaatsen.
Scythe Mugen 4 koeler (die lekker stil is).
Goedkoper (2800mhz CL14 DDR4 RAM) geheugen
Gold rated voeding met minstens 4x 6+2 pins (voor SLI later)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 419,89€ 419,89
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 366,95€ 366,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B2800C14€ 118,95€ 118,95
1be quiet! Straight Power 10 600W€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.534,29

• KaleBatzZ
Allen bedankt voor jullie bijdrage. Het zet me wel weer aan het denken... Keuzes keuzes keuzes..

De GTX 980ti blijft me achtervolgen. Zoals NO-Excuses een voorstel met deze kaart heeft gemaakt, heb ik dat zelf ook een aantal keer gedaan... Het is gewoon een hele mooie kaart, maar heeft ook een mooi prijskaartje.. Echter heb ik daar momenteel (nog) geen budget voor en moet ik het helaas even uit me hoofd zetten.

Dan de kwestie GTX 970 of r9 390. Voor zover ik weet ondersteund PP ook opencl en dus sommige AMD kaarten. Helaas kan ik nergens een recente test vinden om het verschil aan te tonen tussen CUDA en OpenCL rendering. Momenteel heb ik een r9 290 geleend die prima uit de voeten kan met PP. Gaat de 970 zo veel beter presteren dan de 290/390? En op welk vlak is dit dan?
En als we PP buiten beschouwing laten, is de 970 dan nog steeds superieur? Veel reviews geven dan namelijk de voorkeur aan de 390 als het om gamen gaat.
Ikzelf had de 390 gekozen ivm de 8gb vram (wat in de toekomst wellicht handig kan worden?).
Zoals jullie wel merken heb ik veel vragen hierover. Dit onderdeel van de build vind ik veruit het moeilijkste om een keuze in te maken.

Dan geven jullie aan dat het moederbord stevig aan de prijs is, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik heb daarom nu voor Asus Z170 PRO GAMING gekozen. Is bijna het zelfde bordje als de Ranger, maar wel 3 tientjes goedkoper. Daarnaast zijn de reviews erg positief. Het mobo die Sokkiejjj voorstelt ziet er ook goed uit, maar ben wel altijd gecharmeerd van Asus.

De cpu cooler heb ik vervangen voor een Mugen 4 PCGH. De nocta u14s is inderdaad beter in cooling, maar als het om geluid gaat is de mugen (volgens testen) stiller. De koel/geluid/prijs kwaliteit is naar mijn mening van de Mugen 4 beter en daar gaat mijn voorkeur dan ook naar uit.

De PSU laat ik voor nu nog even zo. Misschien dat ik helemaal geen SLI/Crossfire moet willen en straks in een keer over moet gaan naar de 980ti ;). Dan lijkt me 750watt een beetje (boel) overkill en kan ik beter de Corsair RM550x halen. De PSU die Sjokkiejjj voorstelt is niet modulair en in mijn geval een no go!

Dan kom ik zonder de GPU tot de volgende build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1Corsair RM750€ 122,-€ 122,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.212,39

• Flipking94
Over PP is vrij onduidelijk of het inderdaad zoveel betere prestaties neerzet met CUDA cores. Uit hetgeen ik kon opmaken van het internet werken ze tegenwoordig vrijwel gelijkwaardig (cuda en OpenCL) en was het vooral een aantal jaren geleden dat je de meerwaarde ervaarde van CUDA cores. Of cuda cores vandaag nog altijd meerwaarde biedt ga ik geen uitspraken over doen, omdat ik het louter niet weet en niet op het net kan vinden (gedeelde meningen op het www).
Als de 290 nu al prima scoort bij PP, denk ik dat de 390 dat ook gaat doen. De 390 is in prestaties beter dan de gtx 970, maar heeft wel een iets hoger stroomverbruik. Ik zou gewoon de keuze maken met welke kaart jij je het comfortabelste voelt. Beide kaarten hebben positieve en negatieve punten, het is waar jij je prioriteiten bij legt.

Dan het vram verhaal. Ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet denken. Hier is erg veel onduidelijkheid over of meer effectief beter is en of je zoveel vram nodig hebt. Heel verdeelde meningen zijn daarover te vinden en er zijn weinig tests die duidelijkheid hierin brengen. Over dat je de 390 dus zou moeten nemen owv het meer vram ga ik ook geen uitspraken over doen.
Ik kan begrijpen dat dit een moeilijke keuze is, maar dat is ook vrij logisch. Het is in een gamesysteem meestal een groot deel van het totaalbudget en een vrij duur onderdeel. En daarnaast is er veel onduidelijkheid over videokaarten, waardoor er uiteraard verschillende (daarom niet foutieve) interpretaties mogelijk zijn, begrijp je?

Je aanpassing van het moederbord kan ik enkel maar positief over zijn, zeer degelijk bordje met veel mogelijkheden voor een mooie prijs! Voordeel van asus vind ikzelf hun biosmenu dat echt wel superieur is tov de concurrentie (fan profielen instelbaar, maar ook zeer goed gebruikersgemak).

Als je dan toch voor koelte en stilte wilt gaan, zou ik ook eens de be quiet! Dark rock 3 kijken. Qua design spreekt be quiet! wel aan, en daarnaast is het gewoon een prima bedrijf ovv koeling en stilte, ze doen hun naam dus eer aan ;).

Voeding is een uitstekende voeding, maar je kan dus inderdaad voor een 550W voeding gaan als je geen SLI/CF wil later, of voor een 850W zou ik dan gaan als je toch CF open wil houden met de r9 390. Voor een gtx 970 in SLI volstaat een 750W voeding inclusief overclock.

Enige wat ik dus nog aan je lijstje zou aanpassen is de koeler, voor de rest heel mooi setje!

• KaleBatzZ
Dietaahhhpro schreef op donderdag 03 december 2015 @ 18:21:
Over PP is vrij onduidelijk of het inderdaad zoveel betere prestaties neerzet met CUDA cores. Uit hetgeen ik kon opmaken van het internet werken ze tegenwoordig vrijwel gelijkwaardig (cuda en OpenCL) en was het vooral een aantal jaren geleden dat je de meerwaarde ervaarde van CUDA cores. Of cuda cores vandaag nog altijd meerwaarde biedt ga ik geen uitspraken over doen, omdat ik het louter niet weet en niet op het net kan vinden (gedeelde meningen op het www).
Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie, erg fijn! Dit zijn dus ook mijn bevindingen. Jammer dat het grote internet daar geen goed antwoord op kan geven. Ook ik kon er uit opmaken dat ze tegenwoordig aardig aan elkaar gewaagd zijn.
Als de 290 nu al prima scoort bij PP, denk ik dat de 390 dat ook gaat doen. De 390 is in prestaties beter dan de gtx 970, maar heeft wel een iets hoger stroomverbruik. Ik zou gewoon de keuze maken met welke kaart jij je het comfortabelste voelt. Beide kaarten hebben positieve en negatieve punten, het is waar jij je prioriteiten bij legt.

Dan het vram verhaal. Ik weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet denken. Hier is erg veel onduidelijkheid over of meer effectief beter is en of je zoveel vram nodig hebt. Heel verdeelde meningen zijn daarover te vinden en er zijn weinig tests die duidelijkheid hierin brengen. Over dat je de 390 dus zou moeten nemen owv het meer vram ga ik ook geen uitspraken over doen.
Ik kan begrijpen dat dit een moeilijke keuze is, maar dat is ook vrij logisch. Het is in een gamesysteem meestal een groot deel van het totaalbudget en een vrij duur onderdeel. En daarnaast is er veel onduidelijkheid over videokaarten, waardoor er uiteraard verschillende (daarom niet foutieve) interpretaties mogelijk zijn, begrijp je?
Haha ik begrijp je! Mijn gevoel zegt dat ik dan toch voor de 390 moet gaan ivm betere prestaties en de hogere vram (8gb vs 3,5/4gb). Wellicht dat de extra vram in de toekomst nog van pas gaat komen bij PP en ook op het gebied van gaming.
Je aanpassing van het moederbord kan ik enkel maar positief over zijn, zeer degelijk bordje met veel mogelijkheden voor een mooie prijs! Voordeel van asus vind ikzelf hun biosmenu dat echt wel superieur is tov de concurrentie (fan profielen instelbaar, maar ook zeer goed gebruikersgemak).
Deze ervaring heb ik ook en gezien de prijs kwaliteit verhouding lijkt me dit inderdaad beter tot zijn recht komen dan de ranger.
Als je dan toch voor koelte en stilte wilt gaan, zou ik ook eens de be quiet! Dark rock 3 kijken. Qua design spreekt be quiet! wel aan, en daarnaast is het gewoon een prima bedrijf ovv koeling en stilte, ze doen hun naam dus eer aan ;).
Moet zeggen dat die er wel erg gelikt uitziet. Maar in een closed case, ben niet zo van de windows, zie ik hem niet en zou ik dan ook voor een NH-U14S kunnen gaan. Qua geluid productie liggen ze volgens mij ook niet ver van elkaar. Nog voor mijn informatie, waarom niet de Scythe Fuma? Volgens de buren (HWI) presteert hij best goed, zeg maar ongeveer gelijk als de NH-U14S. Maar is wel 15 euro goedkoper. Of zie ik wat over het hoofd? :?
Voeding is een uitstekende voeding, maar je kan dus inderdaad voor een 550W voeding gaan als je geen SLI/CF wil later, of voor een 850W zou ik dan gaan als je toch CF open wil houden met de r9 390. Voor een gtx 970 in SLI volstaat een 750W voeding inclusief overclock.
Hier ga ik nog even een nachtje rustig over slapen. Ik wil mezelf namelijk niet in de vingers gaan snijden als ik later toch een CF opstelling wil. Voor 14 euro extra heb ik een 850watt dus daar ga ik niet van wakker liggen. Wel van de vraag of ik een CF opstelling wil. In het verleden is dan namelijk niet al te best bevallen. Geldt overigens ook voor een SLI opstelling!

• Flipking94
KaleBatzZ schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:02:
[...]
Moet zeggen dat die er wel erg gelikt uitziet. Maar in een closed case, ben niet zo van de windows, zie ik hem niet en zou ik dan ook voor een NH-U14S kunnen gaan. Qua geluid productie liggen ze volgens mij ook niet ver van elkaar. Nog voor mijn informatie, waarom niet de Scythe Fuma? Volgens de buren (HWI) presteert hij best goed, zeg maar ongeveer gelijk als de NH-U14S. Maar is wel 15 euro goedkoper. Of zie ik wat over het hoofd? :?
Nee, hoor, je ziet niets over het hoofd, maar de enige reden dat ik scythe koelers of scythe fans afraad, is omdat die sleeve bearing fans gebruiken/zijn. Dat wil zeggen dat ze in de regel sneller stuk gaan dan de kogellagers van noctua met een zeer lange levensduur of rifle bearing fans van be quiet! met eveneens een vrij lange levensduur. Zelf is bij mij de scythe fan van de big shuriken rev. B. na een jaar stuk gegaan, maar ook andere sleeve bearing fans die ik nu heb zijn stuk aan het gaan bij de levensduur van +- een jaar (last van vrij sterke coilwhine, dat is wanneer de rotor niet meer goed draait en een piepend geluid maakt). Vandaar dat ik dus altijd een koeler met een goed lagertype fan aanraad. Is de scythe dan een slechte keuze? Absoluut niet voor dat geld, maar ik zou dus zelf voor iets anders (kwalitatief beters) gaan o.w.v. mijn eigen ervaring. Je moet voor jezelf uitmaken of je daar gehoor aan geeft of niet, ik verplicht je niet ;). Een leuk gegeven is dat de noctuakoeler quasi op hetzelfde neerkomt, gezien die fan zelf al minimaal 20 euro kost.. De fan van scythe kost slechts een tientje, wat het prijsverschil al direct verklaart. Voor noctua krijg je gewoon kwaliteit, het neusje van de zalm betreffende koelers, vandaar dat ik deze bij een overclockerssysteem ook altijd zou aanraden.

• KaleBatzZ
Helder verhaal. Zo leer ik nog eens wat :)
Momenteel heb ik in mijn huidige pc al een paar fans van Noctua zitten en die zijn inderdaad erg goed. Ik heb dus gekozen voor de Noctua cooler.
Daarnaast wil ik de optie Sli/Crossfire toch openhouden, een 850w voeding zal het dus worden.

Verder wil ik iedereen graag bedanken voor hun bijdrage. Dit is het uiteindelijk geworden en zal ik van de week in huis gaan halen! (Tenzij er iemand alsnog op of aanmerkingen heeft).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 359,53€ 359,53
1Noctua NH-U14S€ 57,95€ 57,95
1Corsair RM850€ 135,95€ 135,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 162,68€ 162,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.603,80

• Flipking94
Nee, ziet er prima uit! Sapphire levert overigens ook prima amd kaarten :).
Ik zou wel eens kijken naar de corsair rm850x, dat is de nieuwe versie van de rm-serie voedingen van corsair. Over het algemeen zijn de nieuwe rmx-serie voedingen nog net iets beter, zowel kwalitatief als in de prestaties, dan hun voorganger. Voor de prijs imo de beste voedingen op dit moment in de markt. De prijs is nagenoeg hetzelfde, dus waarom niet voor deze gaan?

Voor de rest een prima lijstje, sommige zaken wel een beetje overkill, maar dan kan je er in ieder geval een aantal jaren mee verder. Tekortkomingen ga je in ieder geval nog niet tegenkomen ;). Ik wens je veel succes met het bouwen en veel plezier met het systeem!

• KaleBatzZ
Goed dat je het zegt, dacht ook dat ik deze geselecteerd had... Ben blij dat je zo oplettend bent :)

In het verleden heb ik de fout gemaakt om (te) veel op onderdelen te besparen, waardoor ik later in me eigen vingers sneed. Dat wil ik nu graag voorkomen en vandaar op sommige vlakken de overkill ;)
Ik kan niet wachten om hem in elkaar te zetten. Nogmaals bedankt!

Pagina: 1