Twee routers als VPN?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407039

Topicstarter
Hello,

Ik heb twee Draytek routers, die ik tegelijk wil koppelen als 'VPN' middel.
De reden dat ik dit wil is omdat ik vaak gebruik maak van een Remote desktop programma, waarbij ik inzage heb ik elke computer per pand. Nu gebruik ik standaard VNC daarvoor, waarbij er een koppeling zit in de NAT, met poort nummer.

Echter wil ik dit nu op een veiligere manier doen, door twee routers met elkaar te koppelen.
Dit is wat ik zie:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/10cn1h3.png
Dank voor jullie tips, alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
voor een constante VPN verbinding of eigenlijk iedere VPN verbinding heb je in ieder geval 1 VPN server nodig waarmee je verbind. De meeste routers zijn VPN client.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 17:28

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tips? Klik eens op Lan to Lan (ook wel site-to-site genoemd) en volg de tutorial. Heb je aan beide kanten van de lijn Draytek routers?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
http://www.draytek.nl/fil...-IPSEC_1000_2130_2750.pdf

de interface van de draytek routers is toch redelijk generiek dus je moet hier vast mee aan de gang kunnen. Er staan nog tientallen anders guides op hun site dus je komt er vast uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat lukt jet niet ? Wat heb je al geprobeerd? Waar ging het mis? Hier kunnen we niet veel mee, het is wel de bedoeling dat je zelf eerst iets probeert en dan duidelijk aangeeft waar je vast loopt.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda