Verwijderd
Moet je even vragen aan Herman, of aan Newt.
Poberen tussen de waterkoeling en Peltier...
enanders tussen de TEC en je Koellichaam zien te krijgen....
Je zou hiervoor eigenlijk en gat moeten maken in de koelelement net boven de TEC !!!! www.geocities.com/HardwareXpo
Poberen tussen de waterkoeling en Peltier...
enanders tussen de TEC en je Koellichaam zien te krijgen....
Je zou hiervoor eigenlijk en gat moeten maken in de koelelement net boven de TEC !!!! www.geocities.com/HardwareXpo
1) Ik heb geen waterkoeling maar een Alpha blok
2) Ik wil de cpu meten want ik heb een Asus p3v4x en meten niet goed de temp van de cpu
2) Ik wil de cpu meten want ik heb een Asus p3v4x en meten niet goed de temp van de cpu
Verwijderd
ho ho, die P3v4x meten nu juist wel de temperatuur accurater van de Interne CPU Thermal Diode die in de core is geintegreerd, dus je komt natuurlijkerwijs veel hoger(en natuurlijker) uit, de realiteit, zal ergens rond de 60 graden liggen........
Hmm en 60 graden is normaal?
Als ik hem overclock hoe hoog mag die dan gaan volgens de interne sensor?
en btw het rare is dat ik temp schommelingen van 3 a 4 graden krijg met een tijdsinterval van 1sec.
Is dit niet vreemd?
Als ik hem overclock hoe hoog mag die dan gaan volgens de interne sensor?
en btw het rare is dat ik temp schommelingen van 3 a 4 graden krijg met een tijdsinterval van 1sec.
Is dit niet vreemd?
Hele hoge schommelingen in de interne temp zijn zelfs normaal. als de cpu even 100% wordt belast knalt de interne temp omhoog in een heel snel tempo. de externe temp gaat dan langzaam mee. Hetzelfde geld voor de afkoeling als de proc niks te doen heeft.
Hmm maar hoe kan ik dan op die temp vetrouwen als ik ga overclocken?
Of ik nu grotere koelr heb of niet, kast open of dicht, koelpasta of niet...nix maakt uit temp sensor geeft altijd hetzelfde aan
Of ik nu grotere koelr heb of niet, kast open of dicht, koelpasta of niet...nix maakt uit temp sensor geeft altijd hetzelfde aan
Verwijderd
Een externe probe gewoon zo dicht mogelijk bij de core plaatsen, dus tussen CPU en coldplate in.
hmm ertussen in??
Dan maakt de coldplate toch geen goed contact meer met cpu?
En meet die dan niet gedeeltelijk de koude plaat?
Dan maakt de coldplate toch geen goed contact meer met cpu?
En meet die dan niet gedeeltelijk de koude plaat?
Verwijderd
De CPU core ligt een stukje hoger, met een coppermine ligt het eraan hoeveel hars er is gestrooid door intel. Lukt dit dan niet dan de probe op de coldplate zetten aan de kant van de CPU
Verwijderd
Het is toch logisch, de motor temp. wordt bij een gewone auto ook bij de watercirculatie gemeten.
Maar bij pro's doen ze dat op verschillende plaatsen, o.a. de olie, remschijven, lucht uitlaat enz...
Dus het is logisch als jij binnen in een kachel de temperatuur meet, kom je heter uit dan aan de mantel....
Dus de core, waar al dat minuscule spul zijn werk doet(en de diode wordt ook niet door wind beinvloed zoals bij en sensor op het bord) is dan toch echt heet, vergeleken met de buitenkant/ of zelfs de koellichaam, en dan is 60 graden nog niet eens zo heet.
Ik heb gehoord, dat een buitentemp. van een CPU de 70 max/80 mag halen, dan moet ie uit, wat denk wat die op dat moment binnen is: WEL 120 GRADEN !!!
Maar bij pro's doen ze dat op verschillende plaatsen, o.a. de olie, remschijven, lucht uitlaat enz...
Dus het is logisch als jij binnen in een kachel de temperatuur meet, kom je heter uit dan aan de mantel....
Dus de core, waar al dat minuscule spul zijn werk doet(en de diode wordt ook niet door wind beinvloed zoals bij en sensor op het bord) is dan toch echt heet, vergeleken met de buitenkant/ of zelfs de koellichaam, en dan is 60 graden nog niet eens zo heet.
Ik heb gehoord, dat een buitentemp. van een CPU de 70 max/80 mag halen, dan moet ie uit, wat denk wat die op dat moment binnen is: WEL 120 GRADEN !!!
Hmm hoe warm mag die dan nou worden volgens de interne sensor?
Verwijderd
Dit waren mijn info, Intel geeft geen cijfers vrij tot nog toe...
Vandaar de verwarring, maar de ingebouwde sensor staat in het boekje vermeld.
Maar offficieel houden ze zich stil, schrijf maar eens een mailtje naar de support van Asus....of kijk even bij de FAQ
(maar neem maar van mij aan dat het goed zit, zeker met de Alpha er bij, alleen is het lullig dat ze je in de mist laten)
Het OC-Shop Team is op vakantie van 5 augustus tot en met 14 augustus. In deze periode kunnen er dan ook geen bestellingen gedaan worden via onze shop. Er zal gedurende deze periode dan ook geen support gegeven worden.
Vandaar de verwarring, maar de ingebouwde sensor staat in het boekje vermeld.
Maar offficieel houden ze zich stil, schrijf maar eens een mailtje naar de support van Asus....of kijk even bij de FAQ
(maar neem maar van mij aan dat het goed zit, zeker met de Alpha er bij, alleen is het lullig dat ze je in de mist laten)
Het OC-Shop Team is op vakantie van 5 augustus tot en met 14 augustus. In deze periode kunnen er dan ook geen bestellingen gedaan worden via onze shop. Er zal gedurende deze periode dan ook geen support gegeven worden.
Pagina: 1