Hier heb ik een SanDisk USB 3.0 Ultra Stick 32GB.Volgens reviews zou deze lezen 130 MB/s en schrijven 35 MB/s doen. Nu heb ik deze meteen geformatteerd naar NTFS (standaard) en geencrypt met Bitlocker (standaard). Op deze stick staat mijn FireFox browser en een back-up. Bij het openen van Firefox gaat dit snel echter als ik een website laad, gaat dit de eerste keer langzaam. Waarschijnlijk omdat de browser ruimte in het RAM van de machine moet vrij maken voor de website, daarna gaat browsen, beter. Bij het openen van een nieuw tabblad idem. Toch vandaag eens de kopieer snelheid getest, dit was lezen 20,2 MB/s en schrijven 1,8 MB/s. De stick zit gewoon op een USB 3.0 poort van een relatief snelle Ultrabook (Core i5 4300U, 8GB) die ook met Bitlocker is encrypt.
Microsoft geeft aan op haar website dat Bitlocker 10% vertraagd. Deze website 30%.
Maar dan nog het is allemaal erg traag. Zie ik iets over het hoofd? Ik kan er op Internet maar weinig over vinden.
Ook wil ik nog een Toshiba Externe HDD van 1TB gaan ecrypten met Bitlocker, maar hier wacht ik maar even mee, als deze ook zo traag wordt.
Microsoft geeft aan op haar website dat Bitlocker 10% vertraagd. Deze website 30%.
Maar dan nog het is allemaal erg traag. Zie ik iets over het hoofd? Ik kan er op Internet maar weinig over vinden.
Ook wil ik nog een Toshiba Externe HDD van 1TB gaan ecrypten met Bitlocker, maar hier wacht ik maar even mee, als deze ook zo traag wordt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.