Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet met nieuwe msi gtx 970 wel zonder

Pagina: 1
Acties:

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 17:32
hallo,

Mijn pc start niet meer op na een videokaart wisseling, ik had;

XFX ATI Radeon HD7970 Black Edition Double Dissipation

En nu;

MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Verder:

CPU: Intel Core i5 2500K (Socket 1155, 3.30Ghz, 6MB, Boxed)
Moederbord: Z77A-GD65 (Intel® Z77 Chipset Based)
550 watt voeding

Ik heb de volgende dingen gedaan;

Voordat ik mn nieuwe gpu erin deed eerst de radeon drivers geuninstalleerd

Ik heb verschillende pci-e slots geprobeerd

Pc start gewoon op zonder de nieuwe gpu

Pc start en geeft zwart beeld met een witte underscore alsof je in dos zit. Bios wil hij niet in met nieuwe gpu er blijft 'entering setup' staan

6/8 pins connectors beide aangesloten, ik zie wel dat de fans draaien en het msi ledje brandt

Iemand enig idee?

Verwijderd

Welke voeding?
Bios update nodig? Heb je dat al gecheckt?

Verwijderd

Mogelijk het wisselen van de output stekker? Kijken of het wel werkt met bijvoorbeeld HDMI / VGA of dvi.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 21:45
Welke bios versie heb je? Er is een bios uitgekomen die support toevoegd voor meer GPU's

http://www.msi.com/produc...t/Z77AGD65.html#down-bios.

Ik zou of met je oude kaart of met je IGP upgraden naar de meest recente bios, en dan checken of het wel werkt.

• Triumph-Design
Ga ik doen thx

• Triumph-Design
Ardjee schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:46:
Welke bios versie heb je? Er is een bios uitgekomen die support toevoegd voor meer GPU's

http://www.msi.com/produc...t/Z77AGD65.html#down-bios.

Ik zou of met je oude kaart of met je IGP upgraden naar de meest recente bios, en dan checken of het wel werkt.
Als ik de exe run krijg ik een melding dat dit niet voor de juiste versie is van windows is. ik draai win7 64 bit

• Ardjee
Een bios updaten is helaas net iets moeilijker dan een .exe te runnen.

Je kan het beste je bios updaten via een bootable USB in je bios: stukken veiliger dan via windows.

Er zijn vast genoeg guides op het internet te vinden hoe je dit werkt inclusief het maken van een bootable USB stick.

• Triumph-Design
Ik heb alles gedaan in deze guide http://www.msi.com/files/..._and_to_flash_BIOS_en.pdf

alles lukt, alleen ik heb geen flash.bat als ik die bios update download en extract. Ik zie alleen de volgende files:

7750vAx.txt
AFUD238S.exe
E7751IMS.AB0

• Crahsystor
  • Laatst online: 12:35
Via de DOS tool kan best veiliger zijn. Toch is mijn ervaring dat via Windows ook prima werkt. Download MSI Live Update 6, scan naar updates en installeer de nieuwe UEFI.

Oke, dat werkt dus niet zonder meer bij jou. Installeer de Intel INF Update eens. En probeer het dan opnieuw.
Lukt dat ook niet, kijk dan in de handleiding op pagina 2-19 t/m 2-21 (Engelse versie). Daar zijn instructies voor nog 2 manieren van updaten.

[ Voor 43% gewijzigd door Crahsystor op 03-12-2015 14:40 . Reden: Live Update in Windows werkt mogelijk niet ]

Addicted to silent computing

• Triumph-Design
Crahsystor schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:21:
Via de DOS tool kan best veiliger zijn. Toch is mijn ervaring dat via Windows ook prima werkt. Download MSI Live Update 6, scan naar updates en installeer de nieuwe UEFI.
thx, gedaan alleen..

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/KDKuxbN.jpg

Ik zie er geen bios updates tussen staan..

• Triumph-Design
Ah, kennelijk kan het met m-flash in het bios ben nu aan het flashen

• Triumph-Design
Nou hij start op met de nieuwe kaart, ik denk dat je mijn nieuwe held bent Ardjee... Ontzettend bedankt iig

• Ardjee
Triumph-Design schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:01:
Nou hij start op met de nieuwe kaart, ik denk dat je mijn nieuwe held bent Ardjee... Ontzettend bedankt iig
Vergeet ook niet E65 te bedanken die hetzelfde opperde :+

That said: ik ben blij dat het nu werkt. Hopelijk heb je nog lang plezier van je GPU.

• Triumph-Design
Oja inderdaad, bedankt E65 ook!

Heb nu alleen een probleem met mijn nieuwe monitor (LG LED 22M47VQ-P 22"), alles wat zwart zou moeten zijn is grijzig, heel vaag.

Driver van de monitor geïnstalleerd, beetje met de opties geklooid maar niks lijkt het goed te krijgen.

• Triumph-Design
Kon Back level op Low zetten (stond op high)

Vreemd, opgelost, slotje :)
Pagina: 1