Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerview
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06-2023
ik ben al een paar maanden er over aan het denken om het scherm van mijn laptop te vervangen voor een scherm met een hogere resolutie.
heeft iemand ervaring hiermee.

de specs van mijn laptop zijn:

i7 2630qm
16gb werkgeheugen,
videokaart nvidea gt540M met 1 Gb ddr3 geheugen

mijn beeldscherm is nu 1366x786 en dit zou ik willen vervangen door een Full Hd scherm.

al het advies is welkome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Dat kan, maar dan moet je wel een dubbele LVDS kabel hebben, anders kan je weinig op je nieuwe scherm zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De ervaringen met het vervangen van schermen die ik heb zijn matig. Zonder EXACT het goede onderdeel is de kans dat het lukt erg beperkt. Sommige laptops hebben meerdere 'compatible' onderdelen, maar dit is echt serie en jaargang afhankelijk.

Ik zou je zoektocht beginnen bij het vinden van het scherm. Het liefst zoek je een 'donor' laptop, bijvoorbeeld met waterschade of 'boot' problemen.

Maar als je niet binnen een half uurtje Google het juiste scherm voor de juiste prijs kan vonden: Forget it.
Dan kun je beter de tijd die je 'over' houd besteden aan iets wat geld oplevert en je oude laptop verkopen en een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:46
TheGhostInc schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:08:
[...]

De ervaringen met het vervangen van schermen die ik heb zijn matig. Zonder EXACT het goede onderdeel is de kans dat het lukt erg beperkt. Sommige laptops hebben meerdere 'compatible' onderdelen, maar dit is echt serie en jaargang afhankelijk.

Ik zou je zoektocht beginnen bij het vinden van het scherm. Het liefst zoek je een 'donor' laptop, bijvoorbeeld met waterschade of 'boot' problemen.

Maar als je niet binnen een half uurtje Google het juiste scherm voor de juiste prijs kan vonden: Forget it.
Dan kun je beter de tijd die je 'over' houd besteden aan iets wat geld oplevert en je oude laptop verkopen en een nieuwe halen.
Nee hoor kan in sommige gevallen veel makkelijker.

Het is niet zo dat een scherm specifiek voor 1 model/merk laptop is gemaakt. Veel merken delen verschillende merken/type schermen. Zo zijn ze ook onderling uitwisselbaar als ze ook nog eens een LVDS of EDP (embedded displayport ) aansluiting hebben.

Heb zelf bij mijn Lenovo laptop het TN paneel vervangen door een IPS paneel, welke ook in Acer/Dell/Clevo gebruikt wordt.

Aan de TS; wat voor merk/type laptop gaat het om?

[ Voor 6% gewijzigd door Bas. op 03-12-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerview
het gaat om een Asus X53sv-sx288v-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bas. schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:14:
[...]

Nee hoor kan in sommige gevallen veel makkelijker.

Het is niet zo dat een scherm specifiek voor 1 model/merk laptop is gemaakt. Veel merken delen verschillende merken/type schermen. Zo zijn ze ook onderling uitwisselbaar als ze ook nog eens een LVDS of EDP (embedded displayport ) aansluiting hebben.

Heb zelf bij mijn Lenovo laptop het TN paneel vervangen door een IPS paneel, welke ook in Acer/Dell/Clevo gebruikt wordt.
Het scherm misschien niet, maar de backlight driver bijvoorbeeld soms wel. Of de connector zit net ergens anders. Vooral 'speciale' modellen hebben hier last van, je 13 in een dozijn laptop is inderdaad wat makkelijker.

Een snelle ebay zoektocht op de laptop (stond al boven aan het topic) leverde alleen de WXGA variant op geen Full HD, dus ik ben bang dat de TS eerst uit moet gaan zoeken of dat scherm wel leverbaar is. Aangezien hij geen origineel heeft is het ook erg lastig om uit te zoeken welk er precies in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
beerview schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:47:
het gaat om een Asus X53sv-sx288v-nl
die hebben een single channel lvds kabel en zijn derwijze niet upgradebaar zonder een dubbele lvds kabel te gebruiken van b.v de 17 inch versie.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerview
stel ik zou dit willen gaan doen moet ik dan waar de single channel is ingestoken waar de dubble insteken?
Pagina: 1