Welke snellere videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Mijn pc begint al een oud beestje te worden. Toch gaat ie nog redelijk mee, maar ik wil hem nog wat opwaarderen zodat ik er nog wat spellen mee kan spelen. Je kunt bij mijn profiel zien wat er allemaal in mijn pc zit. Ik denk dat ik de grootste klap kan maken met een snellere videokaart, er zit nu een GTX 275 van asus in. Ik heb al wat rond gekeken, maar kom er niet echt uit. Welke videokaarten zijn nou sneller dan mijn asus GTX 275 en kunnen op mijn moederbord (asus P5QL-E) pcie 2.0 x16. er komen zoveel modellen GTX boven de mijne, maar ik weet uit ervaring dat dat niet alles zegt. Het moet prijstechnisch ook nog eens leuk blijven. Ideeen?

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:33

Case_C

[Team Carrack]

Het is misschien ook handig om je processor te vermelden. Op zo'n oud bordje is de kans aanwezig dat je CPU redelijk vlug de bottleneck kan vormen voor een nieuwe GPU.

• marcelsmit
  • Laatst online: 27-11-2025
In mijn profiel, bij inventaris kun je exact zien wat er in mijn pc zit, cpu is iig een Intel Core 2 Quad Q9650

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:33

Case_C

[Team Carrack]

Als je op 1080p blijft spelen is een GTX960 ruim voldoende, en redelijk in balans met de rest van 't systeem. De 2gb zou voldoende kunnen zijn, maar als we de laatste ports van console naar PC zien hoeft 4gb geen overbodige luxe te zijn.

Even de kaarten van ASUS als voorbeeld, gezien dat merk er nu ook in zit
pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5
pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5

Je kan natuurlijk ook een R9 380 halen die ongeveer gelijk presteerd, maar dan moet je wel de drivers wisselen.

Hoop dat je er wat aan hebt :) ,

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Case_C schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:09:
Als je op 1080p blijft spelen is een GTX960 ruim voldoende, en redelijk in balans met de rest van 't systeem. De 2gb zou voldoende kunnen zijn, maar als we de laatste ports van console naar PC zien hoeft 4gb geen overbodige luxe te zijn.

Even de kaarten van ASUS als voorbeeld, gezien dat merk er nu ook in zit
pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5
pricewatch: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5

Je kan natuurlijk ook een R9 380 halen die ongeveer gelijk presteerd, maar dan moet je wel de drivers wisselen.

Hoop dat je er wat aan hebt :) ,
Hij moet sowieso drivers wisselen, hoogstwaarschijnlijk zit hij nu op legacy drivers :p.

Zowel de 380 als 960 zijn goede keuzes, indien je op 1080p gamed. Indien je denkt voor de 4gb versie van de GTX960 te gaan dan ben je beter af met de 380x die ook 4gb heeft en sneller is dan de 380 en 960. De GTX960 zal nooit optimaal van 4gb gebruik kunnen maken (waar bijv. de GTX970 dat wel zou kunnen als die dat had :+).

• dion_b
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

- aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
- ook daar verwachten we eigen inzet voor een topicstart, incl de situatie, wat je wilt doen ermee en wat je zelf al opgezocht hebt incl shorllist.

Dat ontbreekt hier, dus verplaatst naar CAA en dicht. Zie ook:
CAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.