Google racegame uit 2013, techniek nog bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hi

We kennen allemaal wellicht nog de google / chrome race game, waarbij je verschillende devices (ios en android) fysiek naast elkaar kon leggen om een race game te spelen op 1`grote track. Case is uit 2013 en was destijds een google 'experiment'. Ik heb er daarna eigenlijk nooit meer over gehoord. Waarom ik het vraag: ik ben zelf 'klant' (in dit specifieke geval) en geen developer, maar wil deze techniek laten gebruiken. Was dit destijds nou een proof of concept, of is het inmiddels verder ontwikkeld en bruikbaar tegenwoordig. Zijn er nog beperkingen?

bedankt alvast voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik mis welke techniek je hier bedoeld.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
ik wilde weten of ik verschillende devices met verschillende sizes, os onafhankelijk, naast elkaar kan leggen en op de displays 1 grote (naadloos) aaneensluitende visual kan laten verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

Ik denk dat je die bedoelt. Het was denk ik meer voor funsies. Maar dit is prima te ontwikkelen, immers, hun hebben dat ook al gedaan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
ja, die bedoelde ik :-) Moet je daarvoor op hetzelfde (wifi) netwerk zitten, of werkt het ook tussen verschillende providers?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
fry_35 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:04:
Waarom ik het vraag: ik ben zelf 'klant' (in dit specifieke geval) en geen developer, maar wil deze techniek laten gebruiken.
Tip: als klant láát je je adviseren over de beste techniek voor een specifiek probleem (je opdracht) i.p.v. dat je de ontwikkelaar oplegt of voorschrijft welke techniek te gebruiken.

Ik heb geen idee welke techniek in de bedoelde game gebruikt is (en: boeie); maar wat ik er van zie hierboven: dat is prima te realiseren met een hele sloot verschillende technieken. Afhankelijk van wat je nou precies wil is de ene techniek geschikter dan de ander maar we hebben verder totaal geen informatie om op af te gaan om daar iets zinnig(er)s op te zeggen. Dus ga gewoon naar je developers toe en laat de keuze aan hun; zij kennen 't probleem dat je probeert op te lossen, jij betaalt ze ervoor en zij zijn degenen die weten what's best for you (aangenomen dat je kundige developers hebt). Het zou je als klant aan de kont moeten oxideren welke techniek er gebruikt wordt; als je probleem (opdracht) maar opgelost (opgeleverd) wordt.

Als ontwikkelaars érgens een hekel aan hebben is 't klanten die zich met hun (inhoudelijke) taak bemoeien. Of vertel jij een hersenchirurg ook waar 'ie moet snijden ondanks dat hij/zij van mening is dat er een andere (betere) oplossing is?

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 03-12-2015 11:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
Je reageert vrij fel, nergens voor nodig. Grappige is dat ik juist aan de zijde van de developers sta. Als creatief verzin ik de ideeen en maak me totaal geen zorgen hoe het gemaakt kan worden, dat beperkt juist de creativiteit maar als ik een idee aan een klant presenteer wil ik van developers wel eerst horen dat het kan. Ik ga niet iets presenteren wat niet technisch of financieel haalbaar is. Misschien wat het feit dat ik zei dat ik klant ben wat verwarrend, maar in principe ben ik natuurlijk wel een klant van developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

fry_35 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:22:
Je reageert vrij fel, nergens voor nodig. Grappige is dat ik juist aan de zijde van de developers sta. Als creatief verzin ik de ideeen en maak me totaal geen zorgen hoe het gemaakt kan worden, dat beperkt juist de creativiteit maar als ik een idee aan een klant presenteer wil ik van developers wel eerst horen dat het kan. Ik ga niet iets presenteren wat niet technisch of financieel haalbaar is. Misschien wat het feit dat ik zei dat ik klant ben wat verwarrend, maar in principe ben ik natuurlijk wel een klant van developers.
Daar hebben we tegenwoordig een heel eenvoudige oplossing voor: Leer programmeren!
Net zo goed als dat developer steeds meer moeten leren ontwerpen.

Het verleden heeft uitgewezen dat ontwerp en ontwikkeling scheiden in verschillende personen geen oplossing is. Zorg dat jullie één team vormen en ga kennis uitwisselen (niet eenmalig voor een specifiek project/product maar permanent, dagelijks, door naast elkaar te werken).

Je merkt het nu al: Je hebt een idee en hebt daar al tijd aan besteed nog niet wetende of het überhaupt mogelijk is. Als je zelf zou kunnen programmeren en dagelijks met programmeurs zou samenwerken zou je dat al weten nog voordat je die tijd besteed had.

Excuses voor het off-topic verhaal maar ik denk dat het voor dit topic handig is om te weten hoe "Het Nieuwe Nieuwe werken"* werkt.

*: Met een knipoog naar de aanstichters van dit principe uiteraard; Takeuchi San en Nonaka San.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
fry_35 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:22:
Maar waarom ga je dan niet bij jouw developers ten rade? Als jij wilt weten of jouw technische team dit kan realiseren, kunnen wij daar geen antwoord op geven. De manier waarop Google dit heeft laten werken maakt trouwens niet uit; niemand die zegt dat hun manier de beste en snelste manier is. Een team van ontwikkelaars heeft sowieso z'n eigen manier van werken en daarnaast: Als jij ze beperkingen gaat opleggen (bijvoorbeeld: Maak deze game, maar zorg ervoor dat het exact zo werkt als dat Google toentertijd heeft gedaan) perk je creativiteit en nieuwe vindingen heel erg in, zonder daar echt een goede reden voor te hebben.

Ja, natuurlijk, er zijn zaken waar je echt niet altijd het wiel opnieuw hoeft uit te vinden, maar je focussen op één manier omdat bedrijf X (in dit geval Google) het ooit eens zo heeft gedaan voor een POC is natuurlijk lichtelijk overdreven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nou nou, het is wel weer een beetje 'wij developers tegen de rest' hier..

De vraagstelling van de TS is niet heel duidelijk, en ik snap ook niet zo goed waarom hij de vraag hier stelt en niet in overleg gaat met de developers die het uit moeten gaan voeren, maar op zich is de vraag nou ook weer niet heel raar. TS vraagt aan ons, developers, of de 'techniek' gedemonstreerd in de Google demo bruikbaar is, of dit een veelgepaste techniek is.

Om er nou gelijk, als typische stereotyp developer, zo hard op in te gaan door in verkapte woorden te vragen hoe hij het in hemelsnaam in zijn hoofd haalt om de vraag hier te stellen vind ik eerlijk gezegd wat ver gaan.
Dit zijn typisch reacties die alle vooroordelen over developers bevestigen... communicatief niet heel vaardig of tactvol, en iedereen is gek en dom, want zij begrijpen niet waar de techniek over gaat.
Overigens vind ik de suggestie dat hij dan zelf maar moet leren programmeren helemaal nonsens.

Het antwoord op de vraag is indirect wel gegeven: ja het is mogelijk. Hoe? Dat verschilt per platform en je wenseneisen. Met een concretere probleemomschrijving kunnen we beter advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
Hmmm....nadeel; van een forum, we praten langs elkaar heen en blijft altijd van alle kanten een monoloog. No worries. Als creatief heb ik een idee gebaseerd op een techniek die ik eerder heb gezien. Met opzet overigens ga ik zelf niet leren programmeren, want dat beperkt mij omdat ik juist iets wil verzinnen zonder dat ik zelf weet of het haalbaar is of niet. Maar op het moment dat ik het verzonnen heb, wil ik natuurlijk WEL weten of het haalbaar is, vandaar mijn vraag hier aan jullie als developers. Daarbij maakt het mij niet uit of het nou die google techniek is of niet, dat gebruik ik enkel als referentie om aan te geven wat ik wil. Zelf heb ik geen eigen developers, ik kijk per opdracht welke developers het beste bij de klus passen. Mijn post was dus enkel bedoeld als een sanity check: jongens kan dit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, het kan. Er staat een filmpje in dit topic dat 't bewijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
@Eddoh: thanks. Wat ik net schreef: op dit moment heb ik voor deze klus nog geen developers omdat ik het idee eerst nog aan mijn klant moet presenteren, maar ik dus via dit forum wilde weten of het sowieso zinning is om te presenteren of niet of dat er teveel haken en ogen zitten aan die proof of concept van google uit 2013. Ook omdat ik het na die case nooit echt in buikbare vorm heb gezien, dat gaf mij te denken

[ Voor 26% gewijzigd door fry_35 op 04-12-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 14:54

SeatRider

Hips don't lie

fry_35 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:04:
Hi

We kennen allemaal wellicht nog de google / chrome race game, waarbij je verschillende devices (ios en android) fysiek naast elkaar kon leggen om een race game te spelen op 1`grote track. Case is uit 2013 en was destijds een google 'experiment'. Ik heb er daarna eigenlijk nooit meer over gehoord. Waarom ik het vraag: ik ben zelf 'klant' (in dit specifieke geval) en geen developer, maar wil deze techniek laten gebruiken. Was dit destijds nou een proof of concept, of is het inmiddels verder ontwikkeld en bruikbaar tegenwoordig. Zijn er nog beperkingen?

bedankt alvast voor een antwoord!
Het bestaat iig nog wel: https://www.chrome.com/racer ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 18:08

Knutselsmurf

LED's make things better

fry_35 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:09:
@Eddoh: thanks. Wat ik net schreef: op dit moment heb ik voor deze klus nog geen developers omdat ik het idee eerst nog aan mijn klant moet presenteren, maar ik dus via dit forum wilde weten of het sowieso zinning is om te presenteren of niet of dat er teveel haken en ogen zitten aan die proof of concept van google uit 2013. Ook omdat ik het na die case nooit echt in buikbare vorm heb gezien, dat gaf mij te denken
Betekent dit, dat je het concept eerst aan je klant gaat verkopen, voordat je ruggespraak hebt gehad met je eigen developers om te bepalen of het enigszins haalbaar is?

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:49
Knutselsmurf schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:43:
[...]

Betekent dit, dat je het concept eerst aan je klant gaat verkopen, voordat je ruggespraak hebt gehad met je eigen developers om te bepalen of het enigszins haalbaar is?
Nee, hij wilt het concept eerst aan de klant verkopen en dan developers zoeken die het kunnen uitvoeren... Maar hij wilt geen concept verkopen waarvoor hij geen developers kan vinden die het kunnen uitvoeren.

@fry_35: Ik zou verwachten dat het voor je eigen klant wel van belang is om te weten in welke tijdsbestek de developers die jij gaat inhuren dit concept kunnen uitwerken. Misschien moet je daarom toch eerst een offerte-fase ingaan met je developers, zodat je in ieder geval een idee hebt of en wanneer ze verwachten dat ze het kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
De vraag is niet of je het kan maken, de vraag is of het tijd- en geldtechnisch haalbaar is. Het antwoord op die vraag hangt af van je budget en je team en zonder wat meer info kunnen wij er een onmogelijk iets zinnigs over zeggen.
Pagina: 1