Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Ik zit momenteel nog in een overgangsfase van Server 2008R2 (twee DCs) naar 2012R2 (1 DC) met als clients Win7 of 8.1. Een mixed environment dus.

Op de 2008-servers lopen enkele GPOs die uitstekend werken op de Win7 machines, maar niet helemaal op de nieuwere clients (bijvoorbeeld: de screensaver time-out werkt bij beiden, maar het bepalen van de lockscreen afbeelding gaat niet want deze staat in Win8.1 weer op een andere locatie dan in Win7).

Daarom wil ik op de 2012R2-server extra GPO-opties definiëren voor de Win8.1 clients.

Vraag:
Is het simpel een kwestie van deze GPO-opties aanzetten en ze weten automatisch hun weg te vinden naar de Win8.1 clients? Of moet ik extra voorzorgsmaatregelen treffen (welke?) om te zorgen dat de Win7 machines niet geaffecteerd raken?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kunt met client side targetting werken op basis van WMI

https://discord.com/invite/tweakers

• Enki
Zo heb ik inderdaad de mappings geconfigureerd (Item-level targeting op basis van group-membership), maar wat ik me afvraag is of dat strikt genomen nodig is. Immers, deze opties zijn niet aanwezig in een Win7 machine, zou die ze dan dus niet gewoon automatisch negeren?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
De description bij de betreffende policy setting geeft aan voor welk OS de setting toegepast wordt : normaal gesproken levert dit geen problemen op (met een paar uitzonderingen maar dat staat dan vaak erbij vermeld).

• Enki
Ok, ik ga er eens mee aan de slag.
Thanks!