Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Oprichter Android wil met nieuw bedrijf smartphones maken'

Pagina: 1
Acties:

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
nieuws: 'Oprichter Android wil met nieuw bedrijf smartphones maken'
De afgelopen jaren zijn er veel fabrikanten gekomen die begonnen zijn met de verkoop van Android-smartphones. OnePlus en Xiaomi zijn van die nieuwe generatie de bekendste, maar ook het Britse Kazam/Wileyfox, de Amerikaanse bedrijven Blu en Nextbit en het Nederlandse Fairphone timmeren bijvoorbeeld aan de weg.
En Samsung, HTC, Sony e.d. dan? Die hebben allemaal geen Android als besturingssysteem? :+

Volgens mij is wat bedoeld wordt een nagenoeg kale versie van Android. Waar dus geen 'onnodige' skins van fabrikanten overheen zitten. Maar zet dat dan wel even ook in het artikel, want zoals het er nu staat is het gewoon onjuist ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 03-12-2015 09:47 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
En Samsung, HTC, Sony e.d. dan?
Die zijn al veel eerder begonnen en waren bovendien geen nieuwe fabrikanten: Samsung en Sony begonnen met eigen rtos'en, hebben Symbian gedaan etc etc. Nieuwe fabrikanten beginnen op Android :)

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:53:
[...]

Die zijn al veel eerder begonnen en waren bovendien geen nieuwe fabrikanten: Samsung en Sony begonnen met eigen rtos'en, hebben Symbian gedaan etc etc. Nieuwe fabrikanten beginnen op Android :)
Dat klopt, dat weet ik zelf ook, ik heb nog een Sony Ericsson Vivaz Pro met Symbian gehad ;).

Maar ook Samsung, HTC en Sony zijn ooit eens begonnen met de verkoop van toestellen met Android. Ook zij zijn in die markt gestapt. Zij doen er echter een nog een sausje overheen om het meer een 'Samsung-look&feel' te geven, idem voor de andere fabrikanten.
Waar bedrijven als OnePlus daarentegen een nagenoeg kale Android ervaring bieden met een 'sausje' dat het gebruiksgemak juist moet verhogen.

Waar het mij eigenlijk om gaat, is dat zoals ik het lees, het nu net lijkt alsof er geen andere bedrijven zijn/waren die toestellen met Android verkopen. "De afgelopen jaren zijn er veel fabrikanten gekomen die begonnen zijn met de verkoop van Android-smartphones. " Die fabrikanten waren er daarvoor niet? Wat ik dus bedoel: andere fabrikanten verkopen al langer toestellen met Android erop, maar deze specifiek genoemde bedrijven leveren toestellen met een (voor zover ik weet) juist zo kaal mogelijke Android. Iets wat nu uit de tekst niet blijkt. Kleine nuance ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!