Behoud vast telefoon nummer, tijdelijk geen abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 15:00
Beste medetweakers, wellicht kunnen jullie mij helpen,

Per 1 februari 2016 hebben wij ons huis verkocht, maar ons nieuwe huis wordt pas in april 2016 opgeleverd. In de tussentijd zullen we waarschijnlijk tijdelijk in een vakantiehuisje trekken.

In ons huidige huis nemen we nu een alles-in-één abonnement af van Ziggo, in het tijdelijke huis hebben we internet via het vakantiepark, en in het nieuwe huis wil ik een abonnement nemen voor alles-in-één bij XS4All (Glasvezel).

Hoe kan ik het beste te werk gaan om ons huidige vaste telefoonnummer bij Ziggo uitindelijk bij XS4All te krijgen?
Moet ik zelf het nummer porteren naar een VOIP provider (Cheapconnect o.i.d.) en kan ik XS4All dat nummer dan weer naar hun VOIP platform laten porteren? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Dat we in de tijd dat we in het vakantiehuisje zitten geen vast nummer hebben (of in ieder gavel niet bereikbaar daarop), vind ik niet zo erg.

Het gaat mij vooral om de volgorde waarin ik abonnementen moet opzeggen en aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Wat je zelf hebt bedacht kan prima. Als je een smartphone hebt is het zelfs mogelijk om daar bereikbaar op te zijn met je vaste nummer als je deze tijdelijk bij bijv. Cheapconnect onderbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Moet ik dan Ziggo nog vooraf informeren dat ik het telefoon nummer ergens anders ga onderbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je perse twee stappen wilt nemen (why?), dan zou ik een HIP Express nemen. Goedkoper vind je niet.

Persoonlijk zou ik voor de makkelijke weg kiezen en gewoon direct naar XS4ALL porteren. Een telefoonnummer bij XS4ALL hoeft niet gekoppeld te zijn aan een internetabonnement. Het internetabonnement kan er later bij worden geplaatst. Je betaalt in die paar maanden dan echter wel zo'n 5 euro per maand bovenop je SIP account, wat duurder is dan HIP Express, maar het scheelt een dubbele portering.

[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 03-12-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Cheapconnect je nummer laten overnemen.

Je kunt dan, zoals gezegd, met een VoIP app op je mobiel gewoon bellen en gebeld worden op je huidige vaste nummer. Ook als je buiten bereik van het park netwerk bent!

Je kunt later bepalen of je telefonie blijft houden via Cheapconnect, of dat je telefonie onderbrengt bij je nieuwe provider.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Trommelrem schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:25:
Als je perse twee stappen wilt nemen (why?), dan zou ik een HIP Express nemen. Goedkoper vind je niet.
Dat ik twee stappen wil nemen, komt omdat ik niet wist van de optie om het nummer direct bij XS4All onder te kunnen brengen. Ik moet dan ook even uitzoeken hoe het zit als je je aanmeld bij XS4All via eindelijk glasvezel (je krijgt dan €150 korting bij een nieuwbouwwoning).

Ten tweede, HIP Express kost eenmalig €15,00 setupkosten plus €3,00 per maand, Cheapconnect €8,95 per jaar dan is Cheapconnect in mijn ogen toch voordeliger.
Persoonlijk zou ik voor de makkelijke weg kiezen en gewoon direct naar XS4ALL porteren. Een telefoonnummer bij XS4ALL hoeft niet gekoppeld te zijn aan een internetabonnement. Het internetabonnement kan er later bij worden geplaatst. Je betaalt in die paar maanden dan echter wel zo'n 5 euro per maand bovenop je SIP account, wat duurder is dan HIP Express, maar het scheelt een dubbele portering.
Wat is het nadeel van een dubbele portering? En hoe bedoel je €5,00 boven op je SIP account? Heb ik dan ook nog een SIP account nodig of levert XS4All dan dat SIP account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het heette "XS4ALL Pack" en het was bedoeld voor gebruikers die geen internetdiensten afnamen bij XS4ALL maar wel andere diensten (imap mailbox, SIP accounts, etc.). Wellicht kan het dus ook andersom, dat je dus een paar maandjes een "Pack" neemt en daarna de volledige internetdienst afneemt.

Ik was even in de war, ik dacht dat HIP Express een euro per maand was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Als je bij je huidige provider een maand opzeg termijn hebt en je kan overstappen naar een andere provider waar je niet vast zit aan een jaarcontract. Dan is het toch mogelijk om over te stappen met nummerbehoud.?!

Als XS4all maandcontracten aanbied dan zou je tegen die tijd weer kunnen switchen naar Ziggo met behoud van telefoonnummer.

Nummerbehoud wordt door de nieuwe provider in orde gemaakt.

Of begrijp ik niet goed wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixus74
Bedankt allemaal voor alle informatie, ik ga toch de weg volgen die ik voor ogen had. Het is m.i. het meest flexibel mocht ik me toch bedenken qua aansluiting in ons nieuwe huis.
Ik ga me maar eens verder verdiepen in de mogelijkheden bij Cheapconnect.
Pagina: 1