Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sonos dolby surround

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20-10 13:30
Voor een leuk prijsje kan ik aan Sonos speakers komen.
Nu zit ik er aan te denken om nu 2 play 5 (gen 2) te kopen en over een jaar of 2 de playbar.
Ik verwacht over 2 jaar namelijk verhuisd te zijn waar de playbar wel goed tot zijn recht komt.

Ik zou dan graag de play 5 (gen 2) die ik dan al heb willen gebruiken in combinatie met de soundbar.
Zou dit een goede keus zijn of zou ik dan toch eerder voor de play 3 of toch play 1 moeten gaan.

Helass is er nog heel weinig te vinden over de play 5 (gen2) dus vandaar mijn vraag hier.

• XippIX
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 18:35

XippIX

Sky full of stars

Geen play 5 1ste gen doen. Die kunnen namelijk niet in combinatie met een playbar.

Verder kan play 5 (gen2), play 3 of play 1 prima.
Play 3 zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou dan voor een paar kleine play 1's gaan. Klein, niet te opvallend en prima geluid.

Ik weet niet wat je budget is?

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Een Playbar en 2x de Play5 (gen.2) is een prijzige oplossing maar het kan. Als je voor een Sonos setup wil gaan, kun je ook net zo goed voor de Play1 gaan als rears. Deze hebben in een surround setup toch stukken minder te doen. Houdt er wel rekening mee dat een Playbar niet met DTS of HD-audiosporen om kan gaan. Het ding komt niet verder dan Dolby Digital.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• jffry90
@XipplX het budget maakt niet uit.
Ik wil gewoon super geluid!

Waarom ik voor de play 5 (2gen) wou gaan is omdat deze net het nieuwe disign hebben.
Over +/- 2 jaar wil ik pas uitbreiden en ga er vanuit dat de rest dan ook is vernieuwd.

Kan nu ook playbar met 2x play 3/2x play 1 kopen alleen komen deze pas over +/-2 jaar tot zijn recht.
En de korting die ik nu krijg is echt een "ones in a life time" korting.

• mcg_nl
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-10 06:12
Dan zou ik naar iets anders kijken.

Sonos is gebruiksvriendelijk ziet er netjes uit, maar als je hoofddoel goed geluid is, dan kan je veel beter spul krijgen voor het geld wat je nu uitgeeft.

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:47

JT

VETAK y0

Als je supergeluid wilt dan moet je niet naar Sonos kijken. Het is op zich leuk geluid maar een zeer groot deel van je geld/het aanschafbedrag gaat niet in onderdelen zitten die geluid beinvloeden maar in de software, het slimme gedeelte in de speakers én de naam. Beter koop je dan losse componenten, zeker geen soundbar. 5 losse speakers, voor een echt goed HT vind ik een goede subwoofer ook wenselijk. Wil je je systeem dan nog opnemen in je Sonos ecosysteem dan koop je zo een Sonos-ontvanger die je aansluit op je receiver. Gaat je of bakken geld schelen voor hetzelfde geluid of je hebt veel beter geluid voor hetzelfde geld.

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
mcg_nl schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:31:
Dan zou ik naar iets anders kijken.
Hier sluit ik me bij aan. Sonos is een merk dat het streaming gedeelte erg goed onder de knie heeft maar voor hun speakers betaal je in mijn ogen een onredelijk hoge prijs voor de geluidskwaliteit die je er voor krijgt.

Als je goed geluid wil, ben je beter af met een serieuzere installatie. Streaming kun je dan nog toevoegen met een Sonos Connect.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• XippIX
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 18:35

XippIX

Sky full of stars

jffry90 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:02:
En de korting die ik nu krijg is echt een "ones in a life time" korting.
Ben benieuwd naar de korting!
Ik heb nu zelf 2x play 5 en 2x play 1, mis nog een playbar, dus ben erg benieuwd!

• jffry90
Het draadloos streamen van muziek en het feit dat het een multiroomspeaker is spreekt me erg aan.
Voor dat geld heb je volgens mij niks anders met dit geluidskwaliteit.

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

2x play5/2 is voor muziek echt wel heel fraai hoor, ook voor het geld.
Wel zonde om ze als surrounds te gaan gebruiken, daar is een setje play1 misschien al genoeg.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:47

JT

VETAK y0

jffry90 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:47:
Het draadloos streamen van muziek en het feit dat het een multiroomspeaker is spreekt me erg aan.
Dat is prima maar dan is je prioriteit dus streaming en niet geluidskwaliteit ;)

Overigens, ik zal mezelf nog een keer herhalen, een losse set kun je gewoon aansluiten op je ecosysteem. Dan kun je multiroomstreaming speakers plaatsen waar je wilt en bij je tv een volwaardige set gebruiken.

• Irminsul
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-05 20:29
Ik heb een Sonos connect op m'n versterker aangesloten en heb in overige kamers losse Sonos speakers. Flexibel qua geluid en makkelijk in gebruik, als m'n budget het toe laat kan ik eventueel nieuwe speakers aanschaffen en op die manier upgraden.

Ik heb de nieuwe play 5 nog niet gehoord, maar de verhalen schijnen wel goed te zijn. Is daarom wel raadzaam om te gaan luisteren, ik vond de playbar namelijk wat tegenvallen qua geluid.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 00:33
Echt wel. Bose SoundTouch klinkt ook erg lekker, is ook draadloos/multiroom en heeft als extra bluetooth en voorkeuzetoetsen. Niet bedoeld om te fungeren als surroundspeakers overigens.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:01
Raumfeld? Vergelijkbaar spul met een iets vriendelijker prijskaartje... En vaak nog met flinke kortingen ook.
Maar zou ook voor normale set gaan met losse streamer

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:29
[TLDR]
Gebruiksgemak: Sonos kopen! zeker geen slecht geluid.
Geluidskwaliteit: Voor het zelfde geld veel beter spul te koop.
[/TLDR]

Als langdurig en uiterst tevreden Sonos gebruiker, sluit ik me aan bij eerdere posters. Sonos is super in het gebruik, en de geluidskwaliteit is zeker niet slecht. Persoonlijk vind ik de Play 5 (1) en PLay 3 erg goed geluid geven (heb ze zelf overigens niet). Play1 heb ik in de badkamer, maar zou ik niet in de woonkamer hoeven, te blikkerig. De Playbar geeft voor tv prima geluid, en is makkelijk in gebruik(gaat automatisch aan met de tv, en volume reageert op de AB van de tv.)

Maar: Zoals gezegd, geluid is niet slecht of onprettig, maar als ik muziek wil luisteren, gaat de stereo set gewoon weer aan. De zelfbouw zuilen geven véél beter geluid dan de Sonossen. Er hangt wel een Sonos ZP80 (voorganger van de connect) aan de stereo, prima als bron van internetradio, Spotify en Flac audio bestanden).

Wat ik wel jammer vind, is dat Sonos met ingang van de play 1 en playbar veel meer richting bose is gegaan qua geluidsbeleving (basserig, minder natuurlijk). En dat is van mij geen compliment.

Het ligt er dus vooral aan hoe hoog je de lat legt voor geluidskwaliteit.. Er zijn ook een hoop mensen die Bose goed geluid vinden geven...

iRacing Profiel

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True