blap
[ Voor 102% gewijzigd door Jimmyjoe op 03-11-2017 21:22 ]
[ Voor 102% gewijzigd door Jimmyjoe op 03-11-2017 21:22 ]
[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 03-12-2015 03:35 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 03-12-2015 04:38 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Daar gaat het al mis... Ik denk dat je je goede vriend gewoon maar eem het advies kan geven op het zure stokje te moeten gaan bijten in een flat of te kijken naar particuliere verhuur.zo snel mogelijk het huis uit en wilt niet in een flatje.
Voorbedachten rade? Lijkt me net wel fraudeStoney3K schreef op donderdag 03 december 2015 @ 04:33:
Fraude is het niet als je er ook 2 maanden gaat zitten, maar heel sportief is het natuurlijk ook niet. Er zijn genoeg startende gezinnen die graag die eensgezinswoning willen hebben.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Zolang je nergens aangeeft de intentie te hebben langer te blijven zou het in orde moeten zijn, al fiets je wel erg dicht langs het de randen van de moraliteit. Het verschil tussen onwenselijk en illegaal zijn de punten en de komma's in de respectievelijke wetten. Als niet is vastgelegd dat het niet mag, dan mag het blijkbaar wel.Borromini schreef op donderdag 03 december 2015 @ 06:31:
Voorbedachten rade? Lijkt me net wel fraude
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 06:36 ]
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:32:
Als ie het betalen kan suggeer dan te kijken naar sociaale particuliere huur.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Ja je hebt sociale huurwoning en particuliere huurwoningen.
Ik weet niet waar jij woont, maar hier is het precies andersom.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:39:
[...]
Ja je hebt sociale huurwoning en particuliere huurwoningen.
Het eerste is onder beheer van een woningcooperatie, het tweede bij particulieren.
Bij het eerste heb je geen wachtlijsten, geen puntensysteem, maar zodra het vrij is kan je er gelijk op reageren. Wie het eerst komt wie het eerst maalt zeg maar.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 09:56 ]
Je mist kosten aan onderhoud en de kosten koper die je kwijt bent, afhankelijk van hoe lang je er blijft wonen kan dat ook aardig aantikken per maandgajus26 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:53:
Even een makkelijke rekensom:
Ik zit nu gehuurd via een woningbouwvereniging, kosten 575 euro p.m.
Als ik deze kosten zou gebruiken voor een hypotheek van 150.000 euro, dan kost me dit aan rente (uitgaande van 3%, is aan de hoge kant op dit moment), 375 euro. Dan houd ik 200 euro in de maand over om af te lossen.
Mijn overige vaste lasten blijven gelijk (gas/water/licht etc), terwijl ik mijn rentekosten mag gaan aftrekken van mijn te betalen belastingen.
Als je een huisje á 140.000 euro koopt, kom je met de 150.000 euro rond.LordSinclair schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:59:
[...]
Je mist kosten aan onderhoud en de kosten koper die je kwijt bent, afhankelijk van hoe lang je er blijft wonen kan dat ook aardig aantikken per maand
Verwijderd
Ja maar de voorwaarde bij zulke woningen is vaak dat je het verplicht moet opknappen enzo. Waarom denk je anders dat ze zo goedkoop zijn.MB54 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:15:
In regio 045 koop je zelfs tot 100.000 Euro makkelijk een eengezinswoning. Alleen al in Heerlen rond de 100 stuks.
Verwijderd
Dat lijkt mij meer een type flat waar je terecht komt als je niet particulier kunt huren. Of in Limburg moeten alle flatgebouwen hetzelfde zijn, dat weet ik niet (lijkt mij sterk).Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:32:
Wonen in een flat kan best verrot zijn, ik heb het ongeveer 1.5 jaar moeten doen uit nood voor een woning. Je krijgt te maken met geluidsoverlast, asociaale buren, winkelkarretjes die worden gedumpt op de gallerij, zakken vuil dat van balkons worden geflikkerd, actief wordt gepist in de enige lift in het hele gebouwd etc...
Je moet je ook beseffen dat de meeste bewoners in een flat van een wat lagere inkomensklasse zijn en het niet zo nauw nemen verder met rust of na 22:00 geen muziek meer etc. Ik woon tegenwoordig in een 3 etage appartement met een oase van rust. Gewoon kindvriendelijke wijk, nette buren, niks aan de hand.
Verwijderd
Nee hoor. Er zijn in vele steden denk ik genoeg 'oude' flats of wijken die berucht zijn waar de meeste mensen niet willen wonen. Voor mij waren 6 mensen komen kijken en ik was nummer 7 die uiteindelijk ja zei. Het is overigens in Overijssel, niet limburg ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:48:
[...]
Dat lijkt mij meer een type flat waar je terecht komt als je niet particulier kunt huren. Of in Limburg moeten alle flatgebouwen hetzelfde zijn, dat weet ik niet (lijkt mij sterk).
Hier is particulier een flat huren in ieder geval prima te doen. Er zitten natuurlijk altijd flats bij waar je wellicht liever niet gaat wonen, maar dat gaat ook op voor bepaalde wijken met gezinswoningen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
In sommige wijken voor € 65.000. Moet je wel voor een 10.000 aan opknappen, maar goed.MB54 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:15:
In regio 045 koop je zelfs tot 100.000 Euro makkelijk een eengezinswoning. Alleen al in Heerlen rond de 100 stuks.
zeker, zeker
Als je dat al red met 10k. Je bent gauw rond de 20k kwijt als het al niet meer is.ozzynator schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:03:
[...]
In sommige wijken voor € 65.000. Moet je wel voor een 10.000 aan opknappen, maar goed.
Dit.NO_Excuses schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:48:
"wil niet in een flatje wonen" ik heb echt een hekel aan die mentaliteit.
[...]
Ik zou zeggen niet doen dus. Dit kan voor grote problemen zorgen en bovendien is het ook een stukje "opvoeding"
Oslik blyat! Oslik!
Een huis koop je niet om er kort te wonen, dan is huur gewoon praktischer. Voordeel van een huurhuis is dat je per volgende maand gewoon de huur op kunt zeggen, een koophuis kan je nog jaren aan vast zitten als het tegenzit.LordSinclair schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:10:
Ik heb als huurder geen (losse) onderhoudskosten, dat doet mijn verhuurder allemaal, dat zit gewoon bij de huurprijs bij in.
De kosten koper in jouw voorbeeld is €10880, dan doe je er 55 maanden over om dat "af" te betalen met die €200 die je bespaard per maand. Dus als je er langer dan 55 maanden zit dan ben je goedkoper uit, anders niet. Tenzij je je huis met veel winst kan verkopen (zonder investeringen/onderhoud er in te hoeven doen).
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Regio 045? De plek waar dit pareltje vandaan komt. Misschien kan jouw vriend eens hier kijken:- Krijgen 2 knapen (ikzelf ben 23) zomaar een 1 gezinswoning, of zal het waarschijnlijk om een 2 man flatje gaan? (wij wonen overigens in Limburg zuid. regio 045)
Niet is lekkerder dan een huurwoning die elk jaar geverfd wordt, glas verzekerd is, geen opstalverzekering, geen gemeentelijke koperslasten, geen overlijdensrisicoverzekering, geen angst of de aftrek eraan gaat, de cv ook in de huur zit, etc.CAP-Team schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:52:
Mijn ouders hebben altijd in een huurwoning gezeten, ik heb zelf zodra ik van school kwam en werk had een huis gekocht. Niets is lekkerder dan te wonen in een huis waar je zelf in investeert.
De wijzen komen uit het Oosten!
Tja, dat krijg je als TS weinig achtergrondsinfo geeft en ook niet meer reageert in een topic. Dan gaan mensen speculeren en bij gebrek aan reactie TS op elkaar reageren.Wel grappig dat dit topic zoveel kanten op gaat
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Jimmyjoe durft zich niet meer te vertonendion_b schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:19:
Tja, dat krijg je als TS weinig achtergrondsinfo geeft en ook niet meer reageert in een topic.
[ Voor 43% gewijzigd door Flagg op 05-12-2015 10:44 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Oslik blyat! Oslik!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq