IPsec via 2 Ziggo lijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:03
Hoi,

Ik probeer tussen mijn server en mijn ouders hun huis een IPsec VPN verbinding op te zetten door middel van 2 pfSense VM's (beide draaiend vanaf ESXi bakken).

Het probleem is dat wanneer ik de tunnel probeer op te zetten dit niet werkt doordat de andere kant (firewall bij mijn ouders thuis) niet reageert, tenminsten, volgens de logs...

Situatie is als volgt:
Hier:
Ziggo (bridged modem) -> pfSense

Ouders:
Ziggo (normale werking modem, niet gebridged) -> pfSense (DMZ actief binnen Ziggo modem op WAN IP pfSense).

De reden dat ik modem bij ouders niet gebridged heb is omdat ze WiFi van het modem gebruiken en geen zin in extra apparaten in de meterkast houden :P

Voor de IPsec verbinding heb ik deze handleiding gebruikt: http://www.cyberciti.biz/...o-openbsd-router-pfsense/

Ik weet dat het dubbel NAT is bij mijn ouders, maar het zou theoretisch wel mogelijk moeten zijn lijkt mij :D

Weten jullie hoe ik de situatie zoals hierboven beschreven wel werkend kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisiesmit93 op 02-12-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Volgens mij komt dit doordat het Ziggo modem bij je ouders zelf luistert naar UDP poorten 500 en 4500 in plaats van ze door te zetten naar het device in het DMZ.

Ik weet niet welk Ziggo modem je ouders hebben maar wellicht moet je deze poorten nog even mappen richting je DMZ (pfSense bak).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:03
Ik heb IPsec passthrough en al die opties op het moment wel actief staan.
Maar bedankt voor de tip! Ik zal het straks even proberen om te kijken of dit gaat werken :)