Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• opaben
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 28-09 23:18
beste medetweakers,

Op mijn laptop draai ik nu windows 10 (automatische update vanuit win7) en dat draait al geruime tijd prima.
Vandaag wilde ik afsluiten en toen ik op de startmenu button klikte gebeurde er helemaal niets. als ik er met rechts op klik krijg ik wel een lijst met mogelijkheden en kan ik hem ook afsluiten maar ik zie daar bijvoorbeeld niet "programma's" staan.
Ik denk, zet even een oud hertelpunt terug maar helaas bleek het maken van herstelpunten uit te staan, dat gaat dus niet. Ik heb,voor zich dit probleem voordeed, het programma "acer updater" opgestart, die blijkbaar niets deed, dit programma heb ik inmiddels verwijderd voor geval dit de oorzaak was maar dat heeft niet tot enig resultaat geleid.
Wel heb ik eergisteren of zo de grote win10 update uitgevoerd, weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben, kan ook de map met updates niet meer vinden in mijn nieuwe startmenu. Gisteren deed hij het in ieder geval nog gewoon.

\wie weet hoe ik het normale startmenu weer terug kan krijgen? alvast bedankt voor jullie hulp.

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

Beste :),

Ik hoop dat ik u kan helpen. Ik heb dit probleem namelijk ook zelf meegemaakt. U kunt dit oplossen met het volgende. Open CMD als administrator > Typ in "powershell" > Kopieer het volgende script, en plak het in CMD:
code:
1
 Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Druk nu op enter.

[Voor 4% gewijzigd door AnonymousWP op 03-12-2015 09:38]

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-10 22:06
Of Windows herstellen - wat vanaf 8 kan. Dat heeft bij mij ditzelfde probleem opgelost na een 'foute' update.

• opaben
allebei bedankt voor jullie reactie, ik ga het later vandaag proberen en hoop dat dit de oplossing brengt.
Ben

• ShaneV
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-10 10:02

ShaneV

Nikonian

Heb hier ook windows opnieuw instellen moeten doen. Start menu werkt terug. Het commando van hierboven gaf redelijk wat foutmeldingen met als resultaat dat er geen enkel programma nog werkte.

www.shanevandewalle.be

• opaben
ShaneV schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:24:
Heb hier ook windows opnieuw instellen moeten doen. Start menu werkt terug. Het commando van hierboven gaf redelijk wat foutmeldingen met als resultaat dat er geen enkel programma nog werkte.
ikheb even terug het commando uitgevoerd en dat gaf ook redelijk veel fouten, na opnieuw opstarten had ik wel het startmenu terug, ofde progtamma's het nog doen moet ik nog proberen.
Ik was bang dat bij terugzetten weer win7 als OS zou zijn, ook niet bezwaarlijk hoor maar ik wilde liever met 10 doorgaan op de laptop, bovendien zouden allegeinstaleerde programmas dan verdwenen zijn volgens het menuutje, alsik het goed begreeptenminste,vandaaar voor de opdrachtregel gekozen. :)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-10 22:06
Nee gaat terug naar een frisse install van Windows 10. Je kunt er ook nog voor kiezen om je programma's te houden geloof ik. Alleen de instellingen zijn dan weg. Wel zet Windows netjes een HTML bestandje op je desktop klaar waarin je kunt zien welke programma's geïnstalleerd waren. Soms zelfs met links erbij.

• ShaneV
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 29-10 10:02

ShaneV

Nikonian

Hier terug problemen me Edge. Edge heeft welgeteld maar een paar uur gewerkt. Krijg nu de melding dat de RPC niet werkt.. als ik google ben ik blijkbaar niet de enige met dit probleem.

Zijn er mensen met concrete oplossingen?

www.shanevandewalle.be

• piethoogland
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21-10 10:52
Ik weet dat het een zeer oud topic is maar als mensen gaan googlen hier is voor mij de oplossing. het updaten van de VGA driver zoals hier bij experts exchange beschreven werkte voor mij. Omdat dit erg onwaarschijnlijk is maar toch werkte toch maar gepost.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True