heatsink moederbord spuiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H170M-ITX/DL€ 99,-€ 99,-

ik ben met een Black and White built bezig... oftewel zwart met witte accenten. alles past goed bij elkaar en het beloofd een leuke kast te worden.

op 1 punt na... het moederbord dat hierboven genoemd is heeft een dikke oranje heatsink.
past total nergens bij.
het het mogelijk deze heatsink los te draaien en gewoon met wat verf over te spuiten.. weet ook niet hoe warm zo iets wordt.. en of de verf effect heeft op de koeling ?

iemand ervaring?

het is makkelijker om een ander moederbord te kiezen.. maar de goedkoopste moederbord die geheel bij mijn thema past is 50 euro duurder... beetje te veel in mijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmazingBigsmoke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-06 16:01
Wat vind je van deze of deze?

Have you been spooked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 12:51
Het is mogelijk om de heatsink er af te halen. Alleen is de kans groot dat je hierdoor je garantie verliest.
Zorg wel dat je de heatsink er met een draaiende beweging afhaalt. Als je eraan gaat trekken heb je kans dat je chip meeneemt.

Toch denk ik dat het verstandiger is om voor een ander moederbord te gaan.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 22:18
Is het thema het enige waar je qua moederbord op let, of heb je ook technische eisen?
Is H170 een minimale eis, of is H110 ook voldoende

Anders zou je namelijk ook kunnen kijken naar de MSI H110I Pro
Lijkt mij een veel cleaner bordje dan de Asrock zelf

Ook zal je nog heel even moeten wachten totdat hij in NL beschikbaar is, maar dat kan nooit lang meer duren. In duitsland is hij al wel redelijk verkrijgbaar.

En als klap op een vuurpijl nog 20% goedkoper ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door leon1989 op 03-12-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Plastidippen?

Heatsinks doen weinig op non -OC skylakes. Die dingen zijn zo zuinig, daar wordt geen 200 W doorheen gejaagd zoals bij de FX'en van AMD.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
je kan plasti dippen. je kan ook even langs de auto winkel. en vragen om motor verf. dit is gemaakt om maximale warmte door te laten. dat zou zelfs genoeg zijn het op een OC board je. maar je zal wel je garantie verliezen(plasidip kan je er gewoon afpeuzelen). maar een andere moederbord is natuurlijk de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ander moederbord is natuurlijk dikke overkill. Je kunt ook gewoon het heatsinkje vervangen als je dat zou willen. Zo spannend is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
ik ben het in dit geval met Danny eens, zeker als TS het bord al heeft aangeschaft (niet helemaal duidelijk). Een vervangend heatsinkje vinden is niet moeilijk, en het vervangen is helemaal niet zo'n hoop ellende. Gewoon je tijd nemen en voorzichtig zijn, dan gebeurd er niets.
(Moet je bij het verven en/of plastic-dippen niet ook de heatsink loshalen, wil je het een beetje netjes doen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 19:40
Zekers, Heatsinkje eraf halen stelt niks voor gewoon even met beleid en klaar is kees...

Mocht je willen spuiten zou ik persoonlijke de motip hitte bestendige verf nemen. Kost je wel 9 euro maar dan heb je ook wat. Kun je het nog eens een keer gebruiken voor je build.

Daarnaast als je die 9 euro toch extra uit moet geven is een ander mobo ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
heb nog geen mobo gekocht. alleen moet wel een mini ITX hebben en dan is het prijs verschil van 99 naar 125 voor alleen 1 kleine heatsink te veel...

zal op werk kijken of op die mobo's nog een heatsink zit die omgeruild kan worden.. zilver vind ik dan weer niet zo erg... als maar geen oranje is

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
ronald92 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:34:
heb nog geen mobo gekocht. alleen moet wel een mini ITX hebben en dan is het prijs verschil van 99 naar 125 voor alleen 1 kleine heatsink te veel...

zal op werk kijken of op die mobo's nog een heatsink zit die omgeruild kan worden.. zilver vind ik dan weer niet zo erg... als maar geen oranje is
Alleen 99+10 voor de verf. is het verschil naar 125 ineens niet zo groot. tevens ben je met het painten je garantie kwijt.(ook al gaat er een pci-e kapot). dus voor +-15 koop je 2 jaar garantie. ik zou er voor tekenen.

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 13:43

Gaoske

Moddicted...

ronald92 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:34:

Als zilverkleurig niet erg is heb ik wel een oplossing voor je, maar wel op eigen risico dus misschien even proberen in de tuin: Koop het mobo wat in je eerste post staat, heatsinkje eraf halen en in een glazen bakje leggen dat dieper is dan je heatsink hoog is en een stuk of 10 korrels gootsteen ontstopper erbij. Die korrels reageren met water dus houd ze niet of niet te lang in je hand. Beetje water koken en erbij gieten zodat de heatsink onder water ligt. Doe het onder de afzuigkap, buiten of in de schuur en adem dat gas AUB NIET in! Snel afgieten als je ziet dat je heatsink schoon is (paar seconden dus) en meteen overspoelen met schoon water. Kijk uit voor je handen...

Ik heb er zelf heatspreaders van G. skill RAM mee schoon "gebeten", appeltje-eitje. Let wel ECHT op dat je die rook niet inademt, dat spul niet voor niets een kinderveilige sluiting.

Good luck.

M'n hobby PC'tje

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Het eraf halen van heatsink is niet het probleem. Deze zit op het moederbord vastgedrukt met beugels die je los kan wippen. Het kan zijn dat aan de achterkant ook schroeven of (plastic) split pennen gebruikt zijn.
Ik raad je aan om te onderzoeken wat voor verf je gebruikt en of dit temperatuur isolerende verf is en of dat het verf bestand is tegen bepaalde temperaturen. Ik maak me erg veel zorgen om goedkoop verf dat temperatuur zal tegenhouden. De functie van een heatsink is juist om gelijkmatig de temperatuur passief te laten spreiden.

Een moederbord dat kant en klaar in winkel verkijgbaar is dat zou ik wel adviseren. Tenzij je zeker weet wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:05:
daar wordt geen 200 W doorheen gejaagd zoals bij de FX'en van AMD.
8)7

Een chipset dat 200W verbruikt...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gaoske schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:32:
[...]

Als zilverkleurig niet erg is heb ik wel een oplossing voor je, maar wel op eigen risico dus misschien even proberen in de tuin: Koop het mobo wat in je eerste post staat, heatsinkje eraf halen en in een glazen bakje leggen dat dieper is dan je heatsink hoog is en een stuk of 10 korrels gootsteen ontstopper erbij. Die korrels reageren met water dus houd ze niet of niet te lang in je hand. Beetje water koken en erbij gieten zodat de heatsink onder water ligt. Doe het onder de afzuigkap, buiten of in de schuur en adem dat gas AUB NIET in! Snel afgieten als je ziet dat je heatsink schoon is (paar seconden dus) en meteen overspoelen met schoon water. Kijk uit voor je handen...

Ik heb er zelf heatspreaders van G. skill RAM mee schoon "gebeten", appeltje-eitje. Let wel ECHT op dat je die rook niet inademt, dat spul niet voor niets een kinderveilige sluiting.

Good luck.
Volgens mij is de heatsink van dat moederboard gewoon van koper, dus ofwel je smelt dat hele ding weg, of je hebt geen resultaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 13:43

Gaoske

Moddicted...

wimjongil schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:28:
[...]

Volgens mij is de heatsink van dat moederboard gewoon van koper, dus ofwel je smelt dat hele ding weg, of je hebt geen resultaat. :+
Als het koper is heb je gelijk 8)7 , maar meestal is het alu O-) . In dit geval denk ik geanodiseerd alu.

M'n hobby PC'tje

Pagina: 1