Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Defect Aldi smartphone: alles inleveren, boekje, kabel etc.

Pagina: 1
Acties:

• cc12
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10-10 03:52
Vandaag de kassabon gevonden van een Aldi smartphone die al een tijdje defect was. Bij het opstarten van de telefoon komt het logo van Wolfgang op het scherm tevoorschijn. Dan komen er gekleurde strepen op het scherm waarna de telefoon meestal zichzelf weer reset. Verder komt de telefoon niet met het opstarten van het besturingssysteem.

Ik ging naar de Aldi met de smartphone keurig in doos. Bij de kassa aangekomen werd de bederijfsleidster erbij geroepen. Die zei dat ik de smartphone alleen compleet kan terugsturen. Dus de adapter, usb-kabel,headset en handleiding moest er ook bij. Als reden gaf zij aan dat Wolfang de complete set heeft en er geen discussie kan ontstaan over wat wel of niet ingeleverd was. Ook zei ze dat Wolfgang wellicht een ander complete telefoon kan terugsturen.Het klinkt mij een beetje vreemd in de oren want alleen de telefoon is defect.

Kan de Aldi zulke eisen stellen bij de garantieafhandeling?

Zelf zit ik eraan te denken om een ondertekende notitie bij te geven van wat ik heb gebracht (doos en smartphone).

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Je zou eens kunnen informeren bij Wolfgang zelf? Ik zie via de website bijvoorbeeld een contactformulier. Wellicht krijg je van hen een ander antwoord cq. toestemming alleen de telefoon op te sturen, print je die uit en neem je die mee naar de Aldi Bedrijfslijder ;( . Succes!

• hhoekstra
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:02
Boekjes lijkt mij onzin. Maar de oplader meesturen vind ik niet eens zo'n gek idee.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 26-10 08:53
En toch willen de meeste fabrikanten/tussenpartijen geen enkele accessoires erbij hebben. Zodat er ook niks zoek raakt, zodat ze enkel het toestel terug hoeven te geven. 1 item heen, 1 item terug, geen gedoe.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• cc12
hhoekstra schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:24:
Boekjes lijkt mij onzin. Maar de oplader meesturen vind ik niet eens zo'n gek idee.
En toch moest dat er volgens de Aldi bedrijfsleidster er echt bij.

Het komt bij mij over als klantje pesten vanwege garantieafhandeling van Aldi. De bedrijfsleidster gaf aan dat ik het ook rechtstreeks naar Wolfgang kan sturen. Dat zou ook sneller zijn dan via Aldi zelf.

[Voor 28% gewijzigd door cc12 op 02-12-2015 22:34]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Als je alles nog hebt zou ik het gewoon inleveren en er geen probleem van maken. Goede kans dat je een nieuwe in doos terug krijgt met alles erbij. Als ze geen garantie willen verlenen omdat je de boekjes niet hebt word het natuurlijk een ander verhaal.

• cc12
PilatuS schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:32:
Als je alles nog hebt zou ik het gewoon inleveren en er geen probleem van maken. Goede kans dat je een nieuwe in doos terug krijgt met alles erbij. Als ze geen garantie willen verlenen omdat je de boekjes niet hebt word het natuurlijk een ander verhaal.
Daar kwam het wel op neer.

Het boekje heb ik, de lader moet ik zoeken en hopelijk heb ik die nog, de USB-kabel (hoe ziet de bijgeleverde er ook alweer uit?) en heb ik die hopelijk nog, en hetzelfde geldt voor de headset.

[Voor 19% gewijzigd door cc12 op 02-12-2015 22:41]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Ik weet dat Archos bijvoorbeeld bij RMA's alijd een compleet nieuwe in doos opstuurde, met boekjes, lader en alles erbij. Voor hun was het echter geen probleem als alleen de tablet opgestuurd werd naar hun toe.

Er zijn ook fabrikanten van laptop's die altijd de lader erbij willen hebben. Dit om beter problemen op te kunnen lossen.

Dat er om de boekjes word gevraagd vind ik dan wel weer raar. Mogelijk heb je met iemand gesproken die niet goed op de hoogte is van de procedure, maar dat ze de lader willen hebben vind ik niet echt vreemd. Persoonlijk zou ik gewoon even kijken wat je hebt liggen en zoveel mogelijk inlveren. Je kan er wel een probleem van maken maar dit lijkt mij zonde van je tijd als je de spullen hebt liggen, dit even afgezien van of het juist is wat er gebeurt.

Gaan ze moeilijk doen of een boekje dat je niet hebt dan zou ik daar zeker niet mee akkoord gaan en daar heb je ook alle rechten in. Opzich moet de telefoon genoeg zijn en mogen ze garantie niet weigeren voor een boekje of doos.

• Daan00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-10 16:09
cc12 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:29:
[...]
De bedrijfsleidster gaf aan dat ik het ook rechtstreeks naar Wolfgang kan sturen. Dat zou ook sneller zijn dan via Aldi zelf.
Jij hebt de telefoon bij Aldi gekocht en doet dus zaken met hun. Niet met Wolfgang, dat mag de Aldi zelf oplossen.

• cc12
Ja, ga ik morgen ook doen (ook het boekje). Maar ik vind het erg vreemd dat de garantieafhandeling geweigerd kan worden door het ontbreken van de originele usb lader, usb kabel, headset of boekje. Ik bedoel: stel dat je de originele lader niet meer hebt. Is dat grond om garantie te weigeren?

Helaas heb ik op dit punt geen weet van het consumentenrecht.

[Voor 10% gewijzigd door cc12 op 02-12-2015 22:59]

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Nee, dat kan Aldi niet eisen. Ze moeten gewoon - overigens 'zonder ernstige overlast' - je telefoon repareren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• cc12
Ik ga morgen naar de Aldi. Ik neem zoveel mogelijk mee van wat er origineel bij zat. Dat zal de lader, telefoon, doos en boekje zijn. Want wat betreft de usb-kabel en headset weet ik het echt niet meer. Ik ga dat gesprek aan en neem ik ook met mijn telefoon op. Mocht het zover moeten komen dan laat ik duidelijk blijken dat ik het hogerop zal zoeken.

Het is toch ongelofelijk dat je op zo'n manier wordt afgescheept.

[Voor 8% gewijzigd door cc12 op 02-12-2015 23:07]

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:22
maak wel kenbaar dat je het gesprek opneemt.
Daarnaast weet ik niet of het verstandig is hier gelijk al mee te beginnen en zou ik eerst het dialoog aangaan omtrent de headset (slijtage onderdeel en usb kabel).

Hoeveel mensen bewaren hun originele doos nog van de tv / computer what ever?? Compleet onrealistisch.

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:50
Ene kant inderdaad raar verhaal want je telefoon is kapot niet de oplader.
Maar mijn ervaring met garantie bij de aldi is goed, in die zin, je stuurt iets op en krijgt per kerende post meestal een nieuw product.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dit is echt onzin van de Aldi. Als Wolfgang dat van hen verlangt is dat hun probleem, niet het jouwe. Jij mag gewoon alleen een telefoon opsturen naar ze indien die defect is. Zeker handleidingen en dergelijke mag je ook gewoon weg doen zodra je de telefoon in gebruik hebt.

Als het voor hun lastig is, is dat hun probleem. Maar helaas is het wel bekend dat Aldi het niet zo nauw neemt met de wetgeving omtrent garanties.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• StevenK
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
mrveenie schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:25:
maak wel kenbaar dat je het gesprek opneemt.
Wrom. Nergens voor nodig (praktisch nutteloos, juridisch niet vereist). Gewoon opnemen zonder het te vertellen.

Toegevoegd uit latere post na modbreak:
HR, Driessen / Van Gelder. (http://www.rechtenstudent...850-driessen-van-gelder), *juist* de politie mag het niet zonder toestemming van een rechter!

[Voor 30% gewijzigd door gambieter op 03-12-2015 20:20]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Het ligt echt aan het bedrijf waar je mee te maken hebt. Zo hoefde ik een week geleden bij het inleveren van een Nexus 5 geen enkele bijbehorende spullen in te leveren, en moest ik vorig jaar met een Corsair H80i waterkoeler ieder schroefje en papiertje meesturen. Ik kreeg dan wel 2 dagen later een geheel nieuwe unit thuisgestuurd.

Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, maar volgens mij is het vaak niet eens je tijd waard om je moe te maken aan die onzin.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Lars.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-07-2018
Nvm.

[Voor 98% gewijzigd door Lars. op 07-12-2015 00:21]

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Vaarwel en tot nooit meer ziens dan maar. :'( ;w

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Die discussie mag men elders gaan voeren, hier gaat het alleen over de garantieafhandeling :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01:33
kuusj98 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:07:

Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, maar volgens mij is het vaak niet eens je tijd waard om je moe te maken aan die onzin.
Dit. 't Is me niet helemaal duidelijk, of TS die headset en kabel echt niet meer kan vinden, of ze gewoon wil houden? In 't laatste geval: waarom zoveel tijd besteden aan goedkope Chinese meuk?

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-10 23:37
Geloof dat je niet perse bij dezelfde Aldi vestiging hoeft in te leveren, probeer het ook eens bij een ander filiaal :)

My favorite programming language is solder.

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-09-2019
*knip* als je niets nuttigs hebt te melden, post dan niet.

[Voor 89% gewijzigd door gambieter op 04-12-2015 23:47]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Musta
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 22:44
Probeer t eens bij een ander filiaal? Het verschilt vaak per filiaalleider. Uit ervaring weet ik dat ze bij de Aldi bij ons heel vaak adviseren om direct contact op te nemen met de fabrikant, maar je kan t ook altijd via de Aldi doen. Dan sturen zij het zelf op maar regelmatig duurt dat wel langer dan zelf contact opnemen met de fabrikant. Het inleveren bij de Aldi zou geen probleem moeten zijn of het nou met of zonder boekje is :/

Powerbank nodig? / 3DS FC: 2423-5475-5029

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-10 20:42
Heb voor mezelf en andere mensen al vaker een RMA afgehandeld en telkens word door de winkel/fabrikant aangegeven dat ze alleen het apparaat willen hebben, geen boekjes, verpakking of accessoires.

Juist omdat ze achteraf een discussie willen vermeiden over of iets erbij zat of niet.

Dat je de dingen die erbij geleverd werden nog hebt mag daarnaast niet verwacht worden van de consument (verpakking, boekjes etc).
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True