Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oude videokaart in crossfire

Pagina: 1
Acties:

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-10 21:13
Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen.

Op dit moment heb ik een AMD HD5850 (http://tweakers.net/pricewatch/253192/sapphire-vapor-x-hd5850-1gb-gddr5-pci-e/)
Maar merk toch dat deze wat verouderd is ;)

Nu heb ik niet enorm veel zin om weer een bak met geld uit te geven aan een nieuwe video kaart.

Ik heb gelukkig een moederbord waar nog een 2e video kaart bij zou passen.

Heeft het nut om een 2e hands video kaart te kopen en hem in crosfire te gaan zetten, of is het toch maar beter om mijn budget iets uit te rekken en nee nieuwe kaart te kopen?

Het is nogal lastig om goede info te vinden over hoe effectief crossfire is, je hoort enorm uiteenlopende verhalen.

En is crossfire nu effectiever met 2x de zelfde kaart (of chip) of maakt het allemaal niets uit zolang het maar crossfire ondersteund?

Alvast bedankt voor de info!

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:59
Ik zou er geen 2e HD5850 bij stoppen. Helaas haal je zeker nog niet altijd goede scaling qua performance bij het toevoegen van een 2e kaart, sterker nog sommige games ondersteunen Crossfire helemaal niet eens (het net uitgebrachte Just Cause 3 bijvoorbeeld). Daarbij zul je toch al heel snel tegen de bottleneck van de 1GB VRAM aanlopen, of wellicht is jouw voeding ook niet genoeg/geschikt voor 2 van deze kaarten.

Koop liever, afhankelijk van het budget, de wensen/eisen (games, resolutie) en de rest van de pc (CPU, voeding) een nieuwe GPU.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ MSI X470 Gaming Plus Max ~~ XFX Radeon RX5700XT

• ACB2401
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2018
Nee, met low-end kaartjes is cf niet interessant. Eigenlijk is cf helemaal niet interessant als je dezelfde prestaties kunt krijgen met een enkele gpu. Bij sommige games werkt cf averechts, treed microstuttering op en de extra warmte die zich ontwikkeld moet ook afgevoerd worden. Ook is meestal een zwaardere voeding met voldoende aansluitingen nodig om de boel van voldoende prik te voorzien.
Een kaart als een R7 370 van €140,- zal al sneller zijn. Je kunt ook een HD7950 voor €100,- proberen te scoren in v&a. Is nog weer iets sneller.

The older I get, the better I was.

• fjux
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 26-10 21:13
bedankt voor de info!

Hier was ik al een beetje bang voor,
Rest van mijn PC is nog steeds dik in orde, heb toen der tijd een i7 met unlocked processor gekocht (toen complete overkill) maar nu kan die nog prima mee, zeker als ik hem wat ga overclocken.

Ik ga eens kijken naar de kaarten!

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True