• timewatcher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02-2021
Hallo,

Ik zoek een Nieuw grafische laptop. Nadat mijn macbook is overleden ( 1minuut stilte. ;w )

Ik gebruik momenteel Adobe CC. Photoshop, Illustrator, Brackets, Sublime. Daardoor is het belangrijk dat er in de laptop een goed scherm zit. Redelijk vergelijkbaar met een retina display. Ook vind ik de trackpad belangrijk die op een laptop zit. (ik doe veel met een wacom tablet) Grote laptop 13-15 inch en gewicht moet rond de 2kg zitten. Opslagruimte Rond de 250-500gb, Momenteel heb ik een macbook met 256gb waar na 3 jaar nog 90gb vrij van is.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, Ik ben momenteel nog student. Maximale grote 15,6 inch. Gewicht rond de 2kg. Accu duur 3 uurtjes Meestal is er wel een stopcontact vrij.

Budget
Ik heb een budget van 2000 euro.

Ik had al rond gekeken. en kwam uit op:
Dell xps 13 / 15
http://www.dell.com/nl/p/laptops/xps-laptops

Asus UX301la / Asus ux 305 of ASUS ROG G501JW-FI398T
pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-DE141T
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC0004R
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

MSI GS60 2QE-226NL Ghost Pro (4K Edition)
pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

Dit zijn allemaal mooie laptops. Alleen het probleem is. in de 13 inch laptop zit een cpu u serie. en geen GPU Dus vraag ik me af of die wel goed genoeg zijn voor het werk wat ik er mee wil gaan doen.

Thuis heb ik nog een Goede 3D pc staan, Waar ik het zwaardere werk op wil gaan doen. Alleen heeft die een nieuw scherm nodig. Als ik bijv onder de 1500 euro uit kom is daar mischien ruimte voor over.

[Voor 40% gewijzigd door timewatcher op 03-12-2015 00:57]

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 17:07
Die standaardtekst die je ziet in de topic-box heeft een functie. Ik heb geen idee wat een grafische laptop (voor jou) inhoud.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kun je deze beantwoorden? Hoe gedetailleerder, hoe beter het advies. Een (hard) budget is sowieso erg fijn om te weten.

Dit is niet bedoeld om je af te katten, maar je roept niks over:
- gebruikte applicaties
- opslagruimte
- hoe vaak/lang je onderweg
- of er dan stopcontacten beschikbaar zijn
- budget ('als het rond de 1500 euro uitkomt kan ik mischien nog een scherm kopen') is niet helemaal SMART.

Deze informatie is echt wel fijn om in overweging te nemen.

[Voor 26% gewijzigd door Viince1 op 03-12-2015 00:16. Reden: reactie kwam onvriendelijk over]

• timewatcher
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
"Ik gebruik op de laptop. Adobe CC (Photoshop, Illustrator en Brackets/Sublime")
Wat mag je laptop gaan kosten?
Max 2000. Liefst 1500 zodat ik nog geld over heb voor een Nieuw beeldscherm voor de pc. Maar als het moet wil ik dat bedrag opofferen.
Levensduur laptop
3-5 jaar.
Ja, Ik ben momenteel nog student. Maximale grote 15,6 inch. Gewicht rond de 2kg. Accu duur 3 uurtjes Meestal is er wel een stopcontact vrij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alles behalve Apple, Hoop gezeik mee gehad.

[Voor 12% gewijzigd door timewatcher op 03-12-2015 00:31]

• timewatcher
Viince1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:12:
Die standaardtekst die je ziet in de topic-box heeft een functie. Ik heb geen idee wat een grafische laptop (voor jou) inhoud.

[...]

Kun je deze beantwoorden? Hoe gedetailleerder, hoe beter het advies. Een (hard) budget is sowieso erg fijn om te weten.

Dit is niet bedoeld om je af te katten, maar je roept niks over:
- gebruikte applicaties
- opslagruimte
- hoe vaak/lang je onderweg
- of er dan stopcontacten beschikbaar zijn
- budget ('als het rond de 1500 euro uitkomt kan ik mischien nog een scherm kopen') is niet helemaal SMART.

Deze informatie is echt wel fijn om in overweging te nemen.
Ik gebruik momenteel Adobe CC. Photoshop, Illustrator, Brackets, Sublime.
Ik studeer momenteel voor Interactief vomrgeving (websites maken), ook bewerk ik graag foto's

Opslagruimte
Rond de 250-500gb, Momenteel heb ik een macbook met 256gb waar na 3 jaar nog 90gb vrij van is.

Hoe vaak/lang je onderweg.
Ongeveer 10 uur per dag onderweg, 5 dagen in de week.
of er een stopcontact beschikbaar is.
Ja, Der is meestal wel een stopcontact over.

Budget
Ik heb een budget van 2000 euro.

• timewatcher
Kan op slot doelen zijn flink verandert

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee