Goedendag mensen met meer kennis dan ik 
Mijn vriendin is hard aan een nieuwe pc toe (hij valt net 2 keer in 5 minuten uit, is ruim 8 jaar oud), met als hoofdfunctie kantoorwerk maar als nevenfunctie een medium-game-pc.
De vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
foto's bewerken met lightroom en gamen. Geen al te heftige dingen, denk aan Sims.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Maximaal 700, inclusief assemblage. Dus qua onderdelen zal dat rond de 625 zijn. Niet een keihard maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur als monitor en keyboard en muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De pc zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel i5 om marge over te hebben
nvidia-videokaart, vanuit erg fijne ervaringen vanuit het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
een beperkt geluidsniveau zou erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
nope.
Wat verwacht je van ons?
Naar aanleiding van de bestbuyguide-november, het Basisgamesysteem kwam ik op onderstaand uit. De hoofdvraag is of ik geen domme denkfouten maak.
De verschillen met de BBG:
nvidia-videokaart ipv de Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro (ikzelf ben meer van nvidia, daarnaast is de R9 momenteel erg slecht leverbaar). Deze nvidia werd in de BBG als alternatief genoemd.
Kleine SSD, er is hier nog een prima harde schijf voor data, dus alleen voor OS en wat programma's.
Andere voeding tov de Antec VPF Series 450W uit de BBG, puur op beschikbarheid. Deze heeft hetzelfde vermogen, dus lijkt me prima? Nee, voedingen heb ik echt geen verstand van
Ik zit alleen nog wat te duur...
Mijn vriendin is hard aan een nieuwe pc toe (hij valt net 2 keer in 5 minuten uit, is ruim 8 jaar oud), met als hoofdfunctie kantoorwerk maar als nevenfunctie een medium-game-pc.
De vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
foto's bewerken met lightroom en gamen. Geen al te heftige dingen, denk aan Sims.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Maximaal 700, inclusief assemblage. Dus qua onderdelen zal dat rond de 625 zijn. Niet een keihard maximum.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur als monitor en keyboard en muis is er al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De pc zelf
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel i5 om marge over te hebben
nvidia-videokaart, vanuit erg fijne ervaringen vanuit het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
een beperkt geluidsniveau zou erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
nope.
Wat verwacht je van ons?
Naar aanleiding van de bestbuyguide-november, het Basisgamesysteem kwam ik op onderstaand uit. De hoofdvraag is of ik geen domme denkfouten maak.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4460 Boxed | € 184,- | € 184,- |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 63,95 | € 63,95 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 213,95 | € 213,95 |
1 | Corsair Carbide 100R Standaard | € 51,95 | € 51,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 35,95 | € 35,95 |
1 | be quiet! System Power 7 450W | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 685,70 |
De verschillen met de BBG:
nvidia-videokaart ipv de Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro (ikzelf ben meer van nvidia, daarnaast is de R9 momenteel erg slecht leverbaar). Deze nvidia werd in de BBG als alternatief genoemd.
Kleine SSD, er is hier nog een prima harde schijf voor data, dus alleen voor OS en wat programma's.
Andere voeding tov de Antec VPF Series 450W uit de BBG, puur op beschikbarheid. Deze heeft hetzelfde vermogen, dus lijkt me prima? Nee, voedingen heb ik echt geen verstand van
Ik zit alleen nog wat te duur...
[ Voor 14% gewijzigd door 42erik op 06-12-2015 21:29 . Reden: uitbreiding met de DAA-vragen die ik gemist had ]