Henkie-Jan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:43:
[...]
Dus jij vind mij een verkeershufter omdat ik een topic open waarin ik vraag naar de ervaringen en dergelijke?.. Mag je zeggen natuurlijk. Maar ik open juist een topic omdat, zoals ik dat al eerder schreef, ik graag goede verlichting wil en dat andere weggebruikers daar geen last van hebben. Daarnaast laat ik dus mijn lamp afstelling na het plaatsen bij de garage doen. Mijn auto is net gekeurd, en ben daarom er speciaal daarvoor teruggegaan om de lampen te laten testen en afstellen... Daar kwam dus uit dat ze niet voldeden. En daarom OPEN ik hier dus een TOPIC naar ervaringen van mensen die misschien ook LED lampen hebben gekocht die wel voldoen.
Verder doet volgens mij inderdaad de garage de APK dus waarom de RDW het bij mij af zou keuren is mij nog een raadsel... De kans dat je een steekproef hebt?
Verder heb ik geen Volkswagen of een ander merk Duitse auto.
[...]
Waar trek jij de conclusie dat ik mijn auto niet laat APK keuren?

Je moet wel wat aan je voorspellende gaven doen...
Waar ik het wel mee eens ben is de hoogte afstelling van de dimlichten. De meesten draaien niet op het juiste moment aan die afstelknopjes dat klopt!... Vooral ook in bestelwagens een hinderlijk iets.
[...]
Blijkbaar heb je een behoorlijk trauma opgelopen van alle verblindende lampen die je gezien hebt. Tip koop een mooie nachtbril!
http://www.hansanders.nl/informatie/2550-nachtbril/ Hans Anders heeft ze in de aanbieding dacht ik zo.
Maar waar ik eerder op doelde is dit:
[...]
Uiteraard weet ik wel wat het verschil is tussen stadslichten, dagrijlichten, dimlichten en groot licht. En net als jij zit ik ook veel op de weg en kan me er ook aan irriteren als je verblind wordt. Maar dat gebeurt echt niet alleen met latere inbouw van andere lamp soorten. Maar ook met hallogeenlampen, af fabriek te hard rijdende BMW en Audi's met Xenon en meer.
Daarnaast zou je gekleurde koplampen ook niet kunnen verblijden. Een geruststelling. Ik gebruik die zeker niet maar het mag dus wel...
http://www.amt.nl/technie...oplampen-mag-dat-10116161 Dat je het dus weet.
Tsja mijn reactie verdraaien naar hoe het jouw goed uit komt zo ken ik er ook nog een paar

.
Eerst vraag je om advies, daarop krijg je een waslijst aan meldingen van mensen die roepen doe het niet je bereikt er niets mee. En dan kom je met een reactie van ik doe het toch wel want A het mag (geen bron of onderbouwing???) gewoon iets wat je ergens hebt gehoord... Wat dus pertinent al niet waar is.
Als je een beetje goed leest dan zie je staan dat ik naar de RDW refereer in een voorbeeld met volkswagen.. Dus met jouw auto niet zo snel tot dat oom agent jouw auto voor technisch onderzoek laat meenemen of het kentekenbewijs inneemt ter plaatsen. Zal in de praktijk niet snel gebeuren, maar dit mogen ze wel.
En ook hier lees je weer lekker creatief,, jij zegt dat het nergens gecontroleerd zou worden. Dit wordt dus wel gecontroleerd met de apk. Nergens refereer ik er na dat jij je auto niet APK keurt. Alleen dat je bij de apk keuring dus wel degelijk door de mand zou vallen.
Dus door de verkeers aso's moeten andere weg gebruikers zich maar aanpassen met extra hulp middelen?? Dat is het eerste teken en het eerste antwoord wat mensen geven die zich alleen op de wereld voelen en boven alles uit willen steken. Oftewel ikke ikke ikke en de rest ken stikke? Misschien een bekend gezegde hierin

. Dus omdat "verkeershufters" maar vinden dat ze andere lampen moeten monteren in hun auto omdat ze vinden dat hun te weinig zien moet de rest maar aan de speciale bril omdat zij (veroorzaker) meer licht willen hebben in hun auto. En daarbij niet aan de overige wegdeelnemers willen denken..
Ja..... zo kennen we er nog een paar!
En jouw bron of gekleurde koplampen verdraait nogal het een en ander. Uiteindelijk als je het goed leest klopt het deels. De koplampen mogen alleen Wit of Geel licht uitstralen. De discussie ga je wel mogen voeren met oom agent en vermoedelijk ook met de OvJ / Rechter want wat is uitstralen? Het lichtbeeld mag dan wit /geel zijn kleur licht kan alleen ontstaan door uitstraling want zonder uitstraling is er geen licht. Dus gekleurde koplampen zijn daar mee wel degelijk in overtreding nog las van het feit dat hun verkoop praatje geen stand houdt als het aankomt op het feit dat elke koplamp anders is en anders reageert op weerkaats licht. Dus zeer glad en vooral dun ijs waar je je dan op bevind. Zolang de ander er geen hinder van ondervind zal men er niet direct overvallen. Zodra dit wel het geval is zal je toch echt aan het kortste eind trekken.
Ik zou je nog eens adviseren om je in te lezen in de wegenverkeerswet en dan vooral het hoofdstuk verlichting. Daarnaast mag je niet eens zomaar andere lampen plaatsen in je licht armaturen want dan vervalt de type goedkeuring en is je gehele auto dus niet goedgekeurd voor de openbare weg.
Ik zie al genoeg kerstmis attracties op de weg rijden, met achteraf geplaatste led lampen, led strip,s en weet ik wat al niet meer. Maar je hebt zelf al heel duidelijk gemaakt hoe veel mensen het hier ook afraden je toch je kop in het zand steekt en liever de kritiek makers hierin afschildert als "reacties die ik toch al had verwacht". Dus waarom vraag je uberhaupt advies als je het voor jezelf toch al besloten hebt dat je het hoe dan ook zou willen doen? Enige vraag die je nog hebt is hoe maak ik mijn auto illegaal voor de openbare weg op een goede manier... De discussie of je het uberhaupt niet moet doen heb je bij voorbaat al naast je neer gelegd want die keuze heb je al gemaakt.
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 217290 op 04-12-2015 18:48
]