Fulltime student parttime werk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Ik ben een student, die op zoek is naast zijn school naar een bijbaan/parttime functie. Nou is het detacheringsbureau dat mij voor mijn stagebedrijf heeft voorgesteld ook al aan het zoeken.

Nou is mijn vraag niet of mensen nog werk voor mij hebben, dus hij hoeft daarom ook niet in V&A in mijn ogen, maar mijn vraag is: hebben jullie nog suggesties voor bureau/website waar ik op zoek kan naar vacatures?

Verder heb ik nog een vraag over eventuele certificering. Ik wil mezelf verdiepen in C# en weet dat er voor sommige andere talen certificaten bestaan. Mijn vraag is, bestaat deze voor C# en heeft het ook nut om deze te halen? Zelf heb ik zoiets van "Het is een tijdelijke opname en talen veranderen continu".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:49
Op je tweede vraag kan ik in ieder geval een antwoord geven: Ja, er zijn certificeringen (google maar). En het kan nut hebben. Afhankelijk van waar je wilt werken. Indien je gedetacheerd wordt of als zelfstandige aan de bak gaat, toont het aan de potentiele opdrachtgevers aan dat je in ieder geval kennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Voor wat betreft de bijbaan: er is genoeg werk in Nederland en er zullen best bedrijven zijn waarin je parttime kunt werken, maar of je voor dit soort "klusjes" bij detacheringsbureau's, uitzendbureau's of vacaturesites veel succes gaat hebben vraag ik me af. Ik heb zelf het geluk gehad stage te lopen bij een bedrijf, dat na mijn stage wat werk had liggen voor zo'n 16 uur per week. Ik heb dan ook het idee dat je dit soort mogelijkheden zelf zult moeten afdwingen (door goed te presteren tijdens je komende stage), of zelf actief te zoeken naar een baantje (door je connecties aan te spreken).

[ Voor 3% gewijzigd door Adimeuz op 02-12-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb zelf ook een part-time bijbaan gehad bij een software bedrijf. Ik heb mijn docent aangesproken die ook over externe relaties gaat, die heeft vaak wel een stapel kaartjes waar je een email naar kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdextro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:55
Er zijn ook veel docenten die part-time werken als docent en part-time bij een bedrijf. Dus misschien kan het uit om eens te overleggen met je docenten.

Ik weet toevallig dat een van mijn oud docenten speciaal les gaf om talent te spotten onder de studenten. Die bood hij dan stageplekken of werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 09:30
Ik vermoed overigens dat de meeste bedrijven niet echt zitten te wachten op een parttime student via een detacheringsbureau/recruitmentbureau. Dan wordt je voor de meeste bedrijven namelijk gewoon veelste duur.

Wat is er mis met zelf een zootje sollicitatiebrieven de deur uit doen en kijken wat voor reacties je daar op krijgt? Er is heel veel vraag naar ontwikkelaars, je moet je zelf alleen wel goed in de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 08:52
Adimeuz schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:46:
Voor wat betreft de bijbaan: er is genoeg werk in Nederland en er zullen best bedrijven zijn waarin je parttime kunt werken, maar of je voor dit soort "klusjes" bij detacheringsbureau's, uitzendbureau's of vacaturesites veel succes gaat hebben vraag ik me af. Ik heb zelf het geluk gehad stage te lopen bij een bedrijf, dat na mijn stage wat werk had liggen voor zo'n 16 uur per week. Ik heb dan ook het idee dat je dit soort mogelijkheden zelf zult moeten afdwingen (door goed te presteren tijdens je komende stage), of zelf actief te zoeken naar een baantje (door je connecties aan te spreken).
Ik ben momenteel ook op stage. Maar dit is geen bedrijf waar ik langer zou willen werken. Dus die optie valt af.
Taenadar schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:27:
Ik vermoed overigens dat de meeste bedrijven niet echt zitten te wachten op een parttime student via een detacheringsbureau/recruitmentbureau. Dan wordt je voor de meeste bedrijven namelijk gewoon veelste duur.

Wat is er mis met zelf een zootje sollicitatiebrieven de deur uit doen en kijken wat voor reacties je daar op krijgt? Er is heel veel vraag naar ontwikkelaars, je moet je zelf alleen wel goed in de markt zetten.
Er is niks mis mee met brieven de deur uit doen, ik vroeg gewoon om tips :).
Pagina: 1