Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Combinatie laptop, tablet, smartphone

Pagina: 1
Acties:

• Alexoo89
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08-2021
Binnen korte periode zal ik mijn laptop en smartphone moeten gaan vervangen. Daarnaast ben ik aan het kijken om daarnaast een tablet aan te schaffen.
Ik vind het erg belangrijk dat de apparaten goed samenwerken. Dus mail, agenda, documenten etc. overal makkelijk kunnen bewerken en lezen.
Wat is een goede combinatie van de 3 apparaten?
Voor de tablet + laptop heb ik een totaal budget van tussen de 1500 en 2000 euro.
Alvast bedankt.

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:37
Ik denk dat ik voor de allereerste keer in mijn leven iemand apple aanbeveel...

Alleen maar omdat je één criterium hebt gegeven ^^

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

g0tMush schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:38:
Ik denk dat ik voor de allereerste keer in mijn leven iemand apple aanbeveel...

Alleen maar omdat je één criterium hebt gegeven ^^
Uhm...

Ik denk dat je met elke willekeurige combinatie wel goed zit eigenlijk.

Outlook werkt op iOS, Android en Windows Phone (duh)
Gmail werkt ook op alle platforms en biedt offline apps voor Windows.
Google biedt zijn mail en cloud diensten aan op alle courante platforms.
Agenda kan niet moeilijk zijn met de nieuwe app op Windows 10, of gewoon een shortcut naar google/calendar.
Dropbox is ook overal op te krijgen.

Ik zou werkelijk niet weten waarom je voor zulke basale functies, jezelf toelegt op een ecosysteem. Het is geen 1980 meer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• g0tMush
  • Laatst online: 29-08 12:37
Ik ben alles behalve een apple voorstander, maar als het op synchronisatie/compabiliteit aankomt hebben ze toch een streepje voor dacht ik? qua gemakkelijkheid, cloud, itunes,... zeker voor de "leken"

Ik zou het nooit kopen alleszins, ik wou alleen maar even meegeven dat hij wel erg weinig gaf om mee aan de slag te gaan.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
g0tMush schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:49:
Ik ben alles behalve een apple voorstander, maar als het op synchronisatie/compabiliteit aankomt hebben ze toch een streepje voor dacht ik? qua gemakkelijkheid, cloud, itunes,... zeker voor de "leken"

Ik zou het nooit kopen alleszins, ik wou alleen maar even meegeven dat hij wel erg weinig gaf om mee aan de slag te gaan.
MacBook, iPad (mini) en iPhone. PUNT
Op z'n goedkoopst ben je dan zo'n €2000,- totaal kwijt.

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Mhm. Welk ecosysteem gebruik je nu?
Gebruik je gmail/outlook/Apple? Gebruik je cloud-oplossingen zoals Dropbox/GOogle Drive/Onedrive?

Om een advies te kunnen geven op een geheel ecosysteem is het handig om nu al toe te lichten wat je nu gebruikt.

• Alexoo89
Bedankt voor deze eerste reacties.
Op dit moment gebruik ik outlook op mijn laptop en K-9 mail met Business Calendar op mijn telefoon.
Dit omdat ik zo'n 7 verschillende mailaccounts met gekoppelde agenda's, contactpersonen en taken gebruik.
Voor synchronisatie van mijn gmail agenda's en contactpersonen gebruik ik Sync2 op mijn laptop.
Daarnaast gebruik ik voor documenten met name dropbox.
Voor mijn werk gebruik ik op mijn laptop een thuiswerkplek met extern bureaublad.

Ik merk dat ik nog wat meer informatie moet geven.
Voor mijn telefoon hou ik van een niet al te grote telefoon (mijn huidige is een Samsung Galaxy S4 mini, vind ik een prima formaat scherm). Daarnaast vind ik het wel prettig als er veel apps voor beschikbaar zijn (dus daarom twijfel ik wat over een Windows Phone).
Voor de laptop wil ik graag een ingebouwde 3G modem, goede accuduur en niet te zwaar (ben veel onderweg met de trein).
Daarnaast moet er geen goede processor inzitten om met name veel verschillende programma's tegelijk te kunnen openen. Gamen is niet mijn ding, dus daar heb ik geen extra performance voor nodig.
Een wens is daarnaast dat de laptop ook touchscreen heeft, maar dat is geen eis.

Ik ben benieuwd of jullie hier nog wat mee kunnen.
Alvast bedankt!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45
Als het puur om synchronisatie gaat, staat Windows bovenaan, PUNT. Ik begrijp niet waarom TweakTweet en g0tmush Apple adviseren. Microsoft is al heel lang bezig om synchronisatie echt een ding te maken en dan heb je meteen ook keuze voor je console gemaakt, XBox One. Echt alles gaat mee op Windows, zelfs Wifi passwords en dergelijke. Ik heb momenteel geen Windows Phone, maar toen ik die wel had, hoefde ik niet eens aan te melden bij WIfi als mijn laptop/desktop dat al eens had gedaan. Mijn telefoon wist het automatisch.

Stom voorbeeldje : Ik heb ooit op mijn laptop ingesteld dat wallpapers op m'n skydrive staan en dat hij daar een slideshow van moet laten zien als desktop background. Alle computers waarop ik inlog nemen die setting automatisch over voor mijn persoonlijke account. Echt héérlijk!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• TweakTweet
Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:35:
Als het puur om synchronisatie gaat, staat Windows bovenaan, PUNT. Ik begrijp niet waarom TweakTweet en g0tmush Apple adviseren. Microsoft is al heel lang bezig om synchronisatie echt een ding te maken en dan heb je meteen ook keuze voor je console gemaakt, XBox One. Echt alles gaat mee op Windows, zelfs Wifi passwords en dergelijke. Ik heb momenteel geen Windows Phone, maar toen ik die wel had, hoefde ik niet eens aan te melden bij WIfi als mijn laptop/desktop dat al eens had gedaan. Mijn telefoon wist het automatisch.

Stom voorbeeldje : Ik heb ooit op mijn laptop ingesteld dat wallpapers op m'n skydrive staan en dat hij daar een slideshow van moet laten zien als desktop background. Alle computers waarop ik inlog nemen die setting automatisch over voor mijn persoonlijke account. Echt héérlijk!
Ik weet uit ervaring dat als je alles van Apple neemt dat dit veel soepeler en beter werkt op Apple i.p.v. windows. sowieso zijn de spullen van Apple sneller, bij windows wil het nog wel eens vastlopen. En de accuduur, afmetingen, gewicht, beeldscherm van Apple zijn zeer goed. Het ziet er ook nog eens zakelijk uit.

En aangezien hij twijfelt over Windows Phone zou ik al helemaal Apple nemen, neem alsjeblieft geen iPhone en windows laptop bijv. Dat is werkelijk waar een drama.
Android met windows is al beter maar nog steeds niet echt toppie, en android met apple is ook niet echt iets om blij van te worden.
Je hoeft niet naar mij te luisteren maar over al deze combinaties spreek ik uit ervaring
Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jezus, kom op Tweakers, wat lees ik hierboven veel bullshit.

De beste man wil gewoon zijn agenda en documenten gysnced hebben.

Niemand heeft het over een Xbox (niet iedereen wil een console), niemand zegt iets over automatisch WiFi wachtwoorden overnemen (want dat is echt jezelf in een ecosysteem indammen waard...) En dan aankomen met "Yay, automatische wallpapers"?

Dat gimmicks zelfs Tweakers er vol in laten tuinen... jammer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Dennis van der Stelt
Ik heb me misschien laten meedraven door de discussies in deze thread over synchronisatie, maar je mag dat ook best wat minder bruut zeggen en on-topic blijven en zelf een advies geven.

Voor de topic starter : Je mail staat centraal op de mail server, je documenten zet je op SkyDrive, iCloud, Dropbox of wat dan ook en dat moet geen probleem zijn. Ik denk wel dat als je een Windows desktop/laptop hebt een een iPad, het iets minder intuitief werkt, omdat Apple meer op zichzelf richt en niet zoveel mogelijkheden biedt om SkyDrive of Dropbox bestanden direct te openen. Dan werkt de combinatie Windows/Android beter, zoals TweakTweet ook al aangaf.

• TweakTweet
Als ik alles hierboven lees kom ik tot de conclusie dat met zijn eisen alles van Apple de BESTE oplossing is
Daarmee zeg ik niet dat android volledig uitgesloten is, want dat werkt ook met alle platformen redelijk goed, alleen altijd minder dan de ios met apple en windows phone met windows

[ Voor 51% gewijzigd door TweakTweet op 04-12-2015 12:34 ]

• Alexoo89
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo lees dan adviseren jullie toch om in ieder geval alles van 1 ecosysteem te nemen. Dus alles van Apple of alles van Windows. Apple is me toch wel behoorlijk prijzig. Dus misschien dat ik voor Windows ga, alleen heb ik nog wat twijfels bij een telefoon met Windows.
Mocht iemand nog aanvullende tips hebben, ik hoor het graag.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk als telefoon waar dan het windows besturingssysteem op staat. Toch gauw denken aan de lumia 640 / 640XL.

Zijn allebij niet heel prijzig, maar geven wel waar voor hun geld. Hebben ook nog is een goede accu, het enigste wat een beetje tegenvalt is de hoeveelheid opslag (8GB) en bij mij is 2 a 3GB al ingenomen door het systeem zelf.

Wanneer je toch gaat voor bijna alle specs het zelfde, maar meer opslag ben je iets meer kwijt en zou ik de: Lumia 830 aanraden.

Als tablet kan ik er ook nog wel een aanraden: Lenovo ThinkPad 8, heeft veel opslag. Over de batterijduur weet ik verder niet veel, en heeft 4GB ram. Verder heeft die ook het windows besturingssysteem.

Alvast veel succes met de verdere zoektocht!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 14:26 ]

• TweakTweet
Alexoo89 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:05:
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo lees dan adviseren jullie toch om in ieder geval alles van 1 ecosysteem te nemen. Dus alles van Apple of alles van Windows. Apple is me toch wel behoorlijk prijzig. Dus misschien dat ik voor Windows ga, alleen heb ik nog wat twijfels bij een telefoon met Windows.
Ben het met ikheetzo eens, de lumia 640 is echt n gevalletje goede prijs/kwaliteit verhouding en tot nu toe mis ik geen apps (na half jaar gebruik). Verder heb ik zelf nog n surface RT tablet die ik wil verkopen omdat ik een laptop heb gekocht. Ik ben erg tevreden over die tablets alleen zijn ze nieuw toch wel prijzig.

Verwijderd

Als tip voor een surface pro, kan ik altijd nog de 3 meegeven. Kost wel wat als je wat wil, maar kan je ook wat mee. Maar alsnog val ik toch wel terug op misschien een tablet van een merk zoals Lenovo. Waar gewoon het besturingssysteem op is gezet van windows...

Ben je een stuk goedkoper uit, en misschien als je een beetje zoekt. Zelfs ook nog krachtiger.

• Dennis van der Stelt
Alexoo89 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:05:
Ik ben zelf van Windows Phone 8 afgestapt, vanwege het feit dat aantal apps niet werkten. Google heeft hekel aan Microsoft en wil daarom Windows niet met Waze ondersteunen. Dat is een van de meest belangrijke apps voor mij. Daarnaast gebruik ik dingen zoals Anna (thermostaat van NLE), de voetbal.nl app en nog wat andere kleine dingetjes, die niet beschikbaar zijn voor Windows Phone.

Ik heb nu een Android (Samsung Galaxy S6) en die combineert behoorlijk lekker met Windows. Email werkt overal wel, maar bijv. OneDrive en documenten openen met Word is heel erg goed te doen.

Als je niet te veel wenst qua applicaties op je mobiel dan is de Lumia 640 zoals hierboven aangegeven erg goed te doen, zeker voor dat geld.

• Belecthor
  • Laatst online: 10:59
Ik moet zeggen dat synchronisatie met apps tegenwoordig cross platform prima werkt. Google, Microsoft en third-party services en applicaties werken fantastisch en nagenoeg gelijk op iOS, OS X, Android en Windows.

De enige speler op de markt waarbij je met de native applicaties binnen een ecosysteem wordt gehouden is Apple, dus als synchronisatie je doel is, dan raad ik Apple sterk af. De enige reden om Apple te gebruiken is als je "all-in" het Apple ecosysteem gaat, maar een dat is veruit de kostbaarste optie en biedt praktisch gezien geen extra functionaliteit.

Je kunt prima een Windows laptop kopen, een Android telefoon en een iPad. Op deze manier kun je met jouw budget een arsenaal aan technologie krijgen, zonder teveel concessies te hoeven doen in specificaties.
Pagina: 1