Toon posts:

Buy Guide Gaming PC +- 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal!

Na 7 jaar met mijn huidige systeem gedaan te hebben (tja weinig gegamed :P) wil ik graag wat anders aanschaffen. Ik heb toen der tijd een high end systeem gekocht en de onderdelen functioneren verder nog prima. De games draaien gewoon niet meer zoals het zou moeten :)
Ik speel vooral games als CS:GO, Starcraft 2, Heroes of the Storm en Diablo3. Die games moeten dus wel goed kunnen draaien. Ik wil ook enigszinds de vrijheid hebben om een nieuwe game op goede settings te kunnen draaien mocht ik dat willen.

Ik heb nu een Thermaltake Kandalf kast met 600W enermax voeding. Indien mogelijk zou ik die graag blijven gebruiken. De vraag is alleen; passen deze nieuwe componenten in die kast (vooral het moederboard denk ik) en is die voeding nog goed genoeg voor de nieuwe onderdelen? Ik heb me gewoon niet zo goed verdiept in de hardware de laatste jaren :)

Hieronder heb ik een lijstje gemaakt met wat ik denk te willen kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 91,-€ 91,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 361,95€ 361,95
1Thermaltake Kandalf VA9000BWS€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
1Enermax PRO82+ 625€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 796,80

Denken jullie dat deze setup mogelijk is? Of zouden jullie dingen anders doen? Nieuwe voeding? Grotere SSD? meer geheugen?

Bedankt voor het lezen! Ik hoor het graag! :*)

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Dijk

Verwijderd

Op zich gaat het wel goed met de onderdelen die je hebt uitgezocht. Ik zit alleen even met je voeding. Het is al een vrij oud model en zonder wat instellingen in het bios niet aan te bevelen om te gebruiken icm Skylake. Als de voeding al een jaar of 5 a 6 oud is zou het wel beter zijn deze te vervangen. Een nieuwe hoeft immers niet de hele wereld te kosten en gaat dan weer een heel systeem mee. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W 400w is overigens genoeg voor jou systeem dat max 270w zal verbruiken.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

Ik ga er maar vanuit dat je een of meerdere hardeschijven meeneemt uit je pc. Omdat 250gb ssd alleen weinig is klopt dat?

There eent no place like home

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip [Verwijderde gebruiker]!
Ik had zelf al mijn twijfels m.b.t. de voeding :)

Ik ga inderdaad wat HDs hergebruiken Eentje. 2x 2TB HDs van Western Digital.
Misschien is het ook gewoon slim om een 500GB SSD te kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 12:46 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ook ga je met je case USB 3.0 missen, dus ik hoop dat je makkelijk bij de achterkant van je pc kan komen als je iets via usb 3.0 moet aansluiten.

Qua mobo, je zou deze plank kunnen overwegen: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B7 Goedkoopste ATX mobo met de betere ALC 1150 geluidschip. Geen idee of het verschil hoorbaar is though.

Qua GPU: er is volgens mij niet veel mis met de ASUS, maar de MSI variant wordt vaak aangeraden omdat die all round net wat beter is.

Als je er budget voor hebt is een 500 gig SSD zeker een aanrader! Ik heb momenteel een 250 gig model en merk dat die akelig snel vol is als je er tegenwoordig games op gaat installeren (een hoop games tikken de 50 gig each al aan)

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

256 moet genoeg zijn voor Windows en aantal games. Al weet ik dat stem en zijn games nogal wat ruimte in beslag kunnen nemen. En 500 gb ssd valt nog ruim binnen je budget.

Over je videokaart. De spelen die je op dit moment speelt zou je zelfs met een lagere videokaart kunne. Doen. Nadeel van moederbord wat ardjee aangeeft is dat er geen usb 3.1 en usb3 type c heeft. Je zou kunnen overwegen een frontpanel erbij te kopen om usb3 aan de voorkant te hebben.

pricewatch: Sharkoon USB 3.0 Frontpanel bijvoorbeeld.

Ik mis overigens in je lijstje een bracket om de 2.5 inch hdd in je kast te kunnen inbouwen. Aangezien deze alleen 3.5 inch kwijt kant

[ Voor 10% gewijzigd door Eentje op 03-12-2015 14:48 ]

There eent no place like home

Pagina: 1