Windows 10 Samsung 7" series

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53
Welnu, ik heb laatst de laptop van mijn vriendin geüpgraded naar Windows 10 (met SSD). Dit is vrij probleemloos verholpen. Echt, het enige wat niet werkt zijn de FN brightness toetsen (de rest wel). Na wat Googlen zijn mij wat oplossingen aangedragen die ik uiteraard geprobeerd heb, namelijk :

- updaten van de vga video drivers van de AMD gpu

- het gebruiken van de standaard vga beeldadapter

- het herinstalleren van de videodriver

- het installeren van Samsung "easy settings". Dit is het programma dat de FN keys normaliter bruikbaar maakt. Echter heeft Microsoft Samsungs signature ingetrokken omdat deze software zou conflicteren met Windows defender. Heb deze software dan dus ook niet werkend gekregen. Samsung heeft ook geen nieuwere versie van easy settings geschreven.

Al met al krijg ik de FN keys voor brightness niet werkend. Hoewel dit prima te omzeilen is met de slider via het batterij menu vind ik dit zeer tergend. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:34
Mijn Lenovo (z500) gaat automatisch naar de laagste brightness stand als ik mijn brightness probeer aan te passen. Een reboot en dan in het laadscherm de brightness omhoog zette is dan de enige mogelijkheid om de brightness weer omhoog te krijgen.

De drivers vervangen heb ik ook geprobeerd. Het is echt een hardnekkig Windows 10 (upgrade) probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:18

Perkouw

Moderator General Chat
AK -> CSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 20:37

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Op een MacBook Pro met native Windows 10 geïnstalleerd werkt screen brightness ook neit goed. Het enige wat lijkt te werken is na iedere boot het scherm in Device Manager op disabled te zetten.

Wellicht dat dit ook werkt op een Lenovo of een Samsung?
Er schijnen veel meer mensen te kampen met het niet werken van screenbrightness in Windows 10. Heel vervelend. Het lijkt wel of Windows de support for third party controls voor brightness in heeft getrokken en dat het nu alleen nog maar mag via de Windows 10 API
die daarvoor bedoeld is...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)