[Win7] Fout bij configureren Windows-updates

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2020
Hey,

Ik heb enkele dagen geleden een Dell Latitude E6540 overgenomen van een andere Tweaker. Toen ik hem voor het eerst opstartte deed hij het prima, maar toen ik heb na mijn eerste sessie afsloot kwamen de problemen. Toen hij na het installeren van zo'n 200+ updates opnieuw opstartte kreeg ik de melding "Fout bij het configureren van Windows-updates. Wijzigingen ongedaan maken... Schakel de computer niet uit.". Na zo'n 7 uur had ik deze melding nog steeds.

Ik heb gegoogelt naar oplossingen, maar het probleem is dat ik hiervoor toegang moet hebben tot Windows. Ik heb geprobeerd in safe mode op te starten, maar dan krijg ik dezelfde melding in een lagere resolutie.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen, want ik heb geen ideeën meer... :?

Alvast bedankt,
Aestria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Het is altijd link om een gebruikte laptop te kopen. Mensen experimenteren er vaak op los en laten dan een rommeltje achter. Je kunt in principe naar fabrieksinstelling maar dat werkt vaak ook niet meer bij een gebruikte laptop. Het beste lijkt mij om bij zo'n koop meteen de herstelschijven bij de manufacturer te kopen dan kun je de laptop in orginele verse staat zetten en alle rommel ongedaan maken.. Zal minder als 50 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
8mile13 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:33:
Het is altijd link om een gebruikte laptop te kopen.
Dat zou kunnen kloppen, maar ja, het is eigenlijk altijd link 2e hands te kopen, of het nu een grafische kaart, een auto of een laptop is.
8mile13 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:33:
Het beste lijkt mij om bij zo'n koop meteen de herstelschijven bij de manufacturer te kopen dan kun je de laptop in orginele verse staat zetten en alle rommel ongedaan maken.. Zal minder als 50 euro kosten.
Dat lijkt me een heel slecht advies.

Misschien kan je er windows 10 opzetten? Dan zit je ook niet met 200 updates te kijken.
Windows 10 kan je zo bij MS halen, even wel de key voor je win7 paraat hebben. Die staat onder op je laptop. Is die sticker onleesbaar, kan je deze key ook uitlezen binnen windows zelf (voordat je gaat instaleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:15
Soms heeft een laptop zijn eigen systeemherstel-partitie. Dan moet je bij het opstarten een toets indrukken voor systeemherstel en kun je een reparatie/herinstallatie doen. Maar een schone Win10 installatie is waarschijnlijk de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
Ik wil op zich wel Windows 10 installeren, maar hoe moet ik dit doen als ik geen toegang heb? Via een andere computer Windows 10 op een externe hard drive downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Reepje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:44:
[...]

Dat zou kunnen kloppen, maar ja, het is eigenlijk altijd link 2e hands te kopen, of het nu een grafische kaart, een auto of een laptop is.

[...]
lol. Een laptop is een stuk ingewikkelder dan vrijwel alles wat je tweedehands kunt kopen. Je drukt bij wijze van spreken op het verkeerde knopje en de laptop begint al raar te doen. Komt nog eens bij dat de meeste mensen er echt geen bal verstand van hebben.
quote: reepje
Dat lijkt me een heel slecht advies.
Je doet er bij een tweedehands laptop, zeker als ie nieuw €1500 kost en je er tweedehands een hoop geld voor betaal hebt verstandig aan herstelschijven te kopen, zeker als je een wat duurder apparaat koopt en er weinig verstand van hebt.

Als jij roekeloos met je geld om wilt gaan. Prima. Maar ga anderen niet het advies geven hetzelfde te doen.
Misschien moet je er windows 10 opzetten? Dan zit je ook niet met 200 updates te kijken.
. Problemen? Gooi er Windows 10 op dan komt het wel goed! Nou. Zo ken ik er nog wel een paar.
Das is pas een slecht advies.
Jij bent wel erg negatief in je post. Kun je niet gewoon normaal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
En welke herstelschijven moet ik dan hebben, die van Windows 10, of ook iets specifieks van Dell zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
8mile13 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:24:
[...]

Jij bent wel erg negatief in je post. Kun je niet gewoon normaal doen?
Luister, ik wil niet flamen, en daar ben jij wel een beetje mee bezig.

herstelschijven zijn gewoon altijd een slecht idee, zelfs bij een nieuwe laptop wordt wel aangeraden om een verse install te doen zodat je al die flut-ware kwijt bent die bij merk laptops wordt geleverd. Als je dan ook nog eens een keer dure herstel schijven moet kopen van een antiek besturingssysteem, dan ben je helemaal de klos en raar bezig. Bovendien weet je niet of er hardware matig wat scheef zit, en dan is je geld helemaal weg.

Ik gaf dus aan wat ik denk, dat mag? en jij geeft aan wat jij denkt. Misschien hebben we alletwee niet de optimale oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
Voordat hij aan de updates begon deed hij het prima, dus hoe kan het komen dat hij wel problemen heeft met de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Vaak wil het ook wel eens helpen om de updates in gedeeltes te doen. Dus niet alle updates direct laten installeren, maar bijvoorbeeld eerst die van Windows in delen. Daarna een eventuele Office update uit laten voeren.

Vaak krijg je het op die manier wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
nextware schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:06:
Vaak wil het ook wel eens helpen om de updates in gedeeltes te doen. Dus niet alle updates direct laten installeren, maar bijvoorbeeld eerst die van Windows in delen. Daarna een eventuele Office update uit laten voeren.

Vaak krijg je het op die manier wel voor elkaar.
Het probleem is dat ik niet meer in windows kan komen. Ook in safe mode lukt het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Mijn advies zou zijn om via de Windows 10 downloader een bootable usb te maken. Vervolgens kun je vanaf die usb opstarten en Windows 10 installeren.
Het voordeel van Windows 10 tov Windows 8 of 7 is dat je minder updates heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
henk1994 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:35:
Mijn advies zou zijn om via de Windows 10 downloader een bootable usb te maken. Vervolgens kun je vanaf die usb opstarten en Windows 10 installeren.
Het voordeel van Windows 10 tov Windows 8 of 7 is dat je minder updates heb.
Ik zal het eens proberen. Het lijkt me dat ik op google of youtube een tutorial hiervoor kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Aestria schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:42:
[...]

Ik zal het eens proberen. Het lijkt me dat ik op google of youtube een tutorial hiervoor kan vinden?
Met deze link https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO zou het je moeten lukken. En op mijn Dell kom ik met F12 in het bootmenu, maar dat zal je zelf ook wel weten aangezien je ook kunt opstarten in de veilige modus.

Edit: link vergeten

[ Voor 9% gewijzigd door henk1994 op 03-12-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aestria schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:42:
[...]
Op een ander systeem de ISO downloaden en een bootable media aanmaken (USB/DVD). De meest recente installatie versie van Windows 10 kan direct schoon worden geïnstalleerd en geactiveerd met een key van Windows 7/8/8.1. Wel zorgen dat je de juiste versie van Windows 10 selecteert, gelijk aan de Windows 7 versie die op je laptop is meegeleverd (pro / non pro).

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2015 14:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
Bedankt voor de tips. Ik zal het proberen als ik thuis ben. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Aestria schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:41:
En welke herstelschijven moet ik dan hebben, die van Windows 10, of ook iets specifieks van Dell zelf?
Je moet dan de herstelschijven hebben van jouw model. Die kun je alleen bij Dell kopen. Je kunt eventueel contact met hun opnemen, in dat geval is het misschien nodig om de problemen een beetje aan te dikken want die herstelschijven geven ze je over het algemeen niet zomaar. Als je die erop zet dan is de laptop weer als nieuw zoals ie in de winkel gekocht is, afgezien van gebruikers sporen, met alles wat erop stond zoals Windows 7 pro.

Als je 200+ updates in een keer doet, je krijgt ''fout bij configureren'' en hij moet alles weer terugzetten dan kan dat heel lang duren, langer als 7 uur. Het is daarom misschien beter om een stuk of 20 per keer te doen voor het geval dat je ''fout bij configuren'' hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
Ik heb zojuist Windows 10 geïnstalleerd (en gereboot!!!) zonder dat 'ie bleef hangen. Het enige probleem is dat ik geen productcode heb, waardoor ik Windows 10 niet kan activeren. Wat zijn de gevolgen hiervan? En is het mogelijk om het op een andere manier te activeren?

EDIT: Ik heb de code die produkey geeft geprobeerd, maar die werkt niet. Hij geeft "foutcode:0x803f7001".

[ Voor 16% gewijzigd door Aestria op 03-12-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat laat misschien. Stond er origineel W7 op de laptop? Zo ja, dan zit er aan de onderzijde toch meestal een COA sticker met daarop de W7 licentiesleutel. Mogelijk is deze onder de accu geplaatst? Bij Windows 8 is dit niet het geval, die sleutel zit in het BIOS.

Bij de meest recente W10 versie (inclusief 1511 update), kan een W7/8/8.1 sleutel worden gebruikt voor activering tijdens een schone W10 installatie. Voorwaarde is wel dat je de meest recente W10 versie gebruikt (november beschikbaar gekomen), maar dit is allemaal al eerder verteld.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 08-12-2015 17:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aestria
hardware-lover schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:27:
Wat laat misschien. Stond er origineel W7 op de laptop? Zo ja, dan zit er aan de onderzijde toch meestal een COA sticker met daarop de W7 licentiesleutel. Mogelijk is deze onder de accu geplaatst? Bij Windows 8 is dit niet het geval, die sleutel zit in het BIOS.

Bij de meest recente W10 versie (inclusief 1511 update), kan een W7/8/8.1 sleutel worden gebruikt voor activering tijdens een schone W10 installatie. Voorwaarde is wel dat je de meest recente W10 versie gebruikt (november beschikbaar gekomen), maar dit is allemaal al eerder verteld.
Dit is een andere sleuter dan die Produkey mij gaf, maar hij doet het alsnog niet. Ik krijg de melding "Windows 10 Pro N wordt uitgevoerd. Deze editie kan niet worden geactiveerd met de productcode die u hebt ingevoerd. Foutcode:0x004f210".

Is het mogelijk dat ik een verkeerde versie van Windows 10 heb gedownload? Eerst zat er Windows 7 Professional op, maar geen N, en ik weet niet hoe ik daaraan ben gekomen...
Pagina: 1