Grijze "waas"/hele hoge brightness 970 GTX met gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 09:30
Ik heb onlangs een EVGA GTX970 SC gekocht maar in games zit er soms een grijze waas over het gehele beeld. Alsof de brightness ineens super hoog staat. Ik had dit met m'n Dell U2515H op zowel 1440p als 1080p 60hz en ook op een Eizo Foris FG2421 120Hz. Aangesloten met DisplayPort. Aan de monitoren ligt het dus denk ik niet, want met m'n 580GTX had ik nergens last van.

Het rare is, als ik in Crysis 2 v-sync uitzet dan gaat het weg. Start ik Crysis 2 daarna weer op (met v-sync nog steeds uit) dan is het er weer. Zet ik v-sync weer aan en dan uit, dan is het weg! Alle drivers zijn up to date.

Heb ook twee verschillende DisplayPort kabels geprobeerd; wederom geen succes. HDMI heb ik nog niet kunnen testen.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Zit de kaart goed in het PCI slot? Probeer eens een ander PCI slot?
Alle drivers volledig verwijderen en installeren ook al geprobeerd?

Ik zou ook eens proberen of het probleem zich voordoet in een andere pc. Zo ja, dan ligt het aan de kaart.
Zo nee, dan gaat er iets mis met de pc waar hij inzat.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik heb de drivers volledig verwijderd met DDU en opnieuw geïnstalleerd, de videokaart in een ander slot gestopt maar helaas. Nog steeds hetzelfde euvel! :(

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de kaart in een andere PC te proberen... let wel; de kaart werkt verder gewoon perfect, en het lijkt alleen te gebeuren als 'ie van resolutie en refreshrate switched.

Heb even twee foto's gemaakt:

Crysis 2 v-sync aan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pwuRxU2.jpg

Crysis 2 v-sync uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2hrFRPf.jpg

Dit is op het Eizo scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb in een ander topic toevallig gelezen dat dit bij die persoon kwam door de instellingen van de kaart. Iets met het 444 Y'UV output (kleur)profiel?

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 02-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Ik heb geen idee wat dat betekend. :D

Edit: Woooooow het is gelukt! "Adjust video color settings" blijkbaar. Ik dacht dat dat voor filmpjes oid zou zijn maar dat werkt dus ook gewoon met games! (heb Dynamic Contast wel uitgezet)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5rsepu5.jpg

Thanks man! O+ _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door Disfigured op 02-12-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Disfigured schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:58:
Ik heb geen idee wat dat betekend. :D

Edit: Woooooow het is gelukt! "Adjust video color settings" blijkbaar. Ik dacht dat dat voor filmpjes oid zou zijn maar dat werkt dus ook gewoon met games!

[afbeelding]

Thanks man! O+ _/-\o_
Ik weet het ook niet precies. Maar doorspit alle instellingen bij je videokaart even. Hij moet op het yuv 444 setting gezet worden, of juist niet (de andere setting, wellicht iets van rgb dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Het werkt ondertussen. :) Zie post boven jou. Topic mag wat mij betreft dicht!

[ Voor 10% gewijzigd door Disfigured op 02-12-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
Disfigured schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:18:
Het werkt ondertussen. :) Zie post boven jou. Topic mag wat mij betreft dicht!
Mooi, en de verkeerde setting was dus het yuv 444 of stond daar iets van 10-250? Dynamic contrast zet ik altijd uit op welk apparaat dan ook. Dan worden donkere stukken donkerder gemaakt, wat het in video en games extra lastig maakt in donkere hoekjes. Op tv's is dit ook heel irritant, vooral als de blacklight bij bepaalde tv's hierdoor zichzelf ook steeds aanpast van helderheid.

[ Voor 35% gewijzigd door ToFast op 02-12-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Nee, hij stond al op RGB full 0-255, dat is het rare. Oh well, hij doet het nu! :D
Pagina: 1