Toon posts:

Benchmark resultaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Athlon 1.2 266 FSB en een Abit kt7a met 256 sdram van 133 en verder een geforce 2 GTS 64 DDR. wat me niet echt een slecht systeem leek, wat blijkt dat ik uit 3dmarks 2001 maar een miezerige 1068 punten krijg en als ik mijn geforce overclock naar 168 en 348 (150 333 base) dan ga ik nog maar naar 1124 ik vraag me dus af of dit wel normaal is zeker als je ziet dat er mensen zijn met een p2 400 die meer dan het dubbel halen wat niet echt realistisch is lijkt me.

in gamez zie ik wel dat mijn fps omhooggegaan is (counter-strike 99 fps ipv 70) is mijn score dan echt zo slecht en zo ja wat kan eraan gewijzigd worden om dit te verbeteren.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
Als je games goed draaien, wat boeit zon nietszeggende 3d mark score dan |:(

Verwijderd

Als die mensen met een pII een geforce 3 hebben kan dat best... Wat is je score in 3dmark 2000?? Dat geeft een iets realistischer beeld omdat 3dmark 2001 geoptimaliseerd is voor de geforce 3...

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
hahaha wat een score, mmm gooi die via-drivers er is op! Ik haalde met me oude systeem nog 2100 en dat was een amd classic 850 met een gf1ddr-32mb'tjes.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Hoeveel van deze posts krijgen we nog ??

UTFS lijkt me het beste he ... luie mensen hier :'(

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:52 schreef Genotix het volgende:
hahaha wat een score, mmm gooi die via-drivers er is op! Ik haalde met me oude systeem nog 2100 en dat was een amd classic 850 met een gf1ddr-32mb'tjes.
Idd en verder :Z :z wat boeit die score nou man...

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Ik vind dat voor je je hier aan mag melden, groot in beeld moet krijgen dat als je een via-chipset hebt, ff de via drivers erop moet gooien, want iedereen blijft met die vragen komen, en dan drivers erover en klaar zijn de problemen. :? :(

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Heb je de via 4in1 drivers geinstalleerd? Zo nee, dan zoek eens op deze GoT!!! *D

Verwijderd

volgens mij die via 4in1 drivers toch
Een vriend van me had eerst ook zo'n lage score, maar toen ie die via drivers had geinstalleerd was et bijna het dubbele...
Maar aan de andere kant, wat al werd gezegd, als alles nou goed werkt in de games met hoge fps enz. waarom zou je je dan druk maken om zo'n score :?

Verwijderd

Iedereen moet niet zo zeiken. Als jouw systeem slecht presteerde in 3d mark 2001 zou je ook met hangende pootjes hier posten hoe dat toch kan :r

Dus geef aub niet van die zinloze replies waar die niks aan heeft.

Wees er zeker van dat je Via 4in1 geinstalleerd hebt.

AGP aperture size lijkt me het probleem niet, omdat je maar 256 MB ram hebt. Ik draai win98 SE en die had veel problemen met aperture size op 256.

Directx 8 is ook een verreiste voor 3d mark 2001. Gebruik ook de juist detonators. In jouw geval zou ik zeker een van de 12 serie nemen.

En ook al is die 3d mark 2001 score slecht. Nogal logisch dat je in de huidige games niet zo snel merkt dat je systeem onder de maat presteerd he |:(

Die games zijn voor dirext 7 geoptimaliseerd.
Zo gauw als je games gaat spelen die directx 8 gebruiken ga je toch echt problemen tegenkomen qua performance.

Verwijderd

Topicstarter
thx for the reply softice

ik heb ook windows 98 SE en heb inderdaad directx8 erop staan en de laatste detonator drivers dus dat is allemaal in orde ik zal die via drivers es effe checken en zien of daar misschien het probleem ligt, want idd het is een slechte score en ik zou niet weten waar het anders aan zou kunnen liggen want in bios heb ik ook al alles op max performance gezet zoals mijn sdram op turbo force 4 way interleave en al de rest wat kon veranderd worden.

wel moet ik zeggen dat ik de cpu en fsb nog niet overclocked heb maar nietemin zou ik nog altijd meer moeten halen leek me

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 16:49 schreef Kixx het volgende:
thx for the reply softice

ik heb ook windows 98 SE en heb inderdaad directx8 erop staan en de laatste detonator drivers dus dat is allemaal in orde ik zal die via drivers es effe checken en zien of daar misschien het probleem ligt, want idd het is een slechte score en ik zou niet weten waar het anders aan zou kunnen liggen want in bios heb ik ook al alles op max performance gezet zoals mijn sdram op turbo force 4 way interleave en al de rest wat kon veranderd worden.

wel moet ik zeggen dat ik de cpu en fsb nog niet overclocked heb maar nietemin zou ik nog altijd meer moeten halen leek me
Inderdaad, met jouw systeem moet je toch zeker een score van 3800 3D Marks halen.

Ik zelf haal ongeveer een score van 3624 3D Marks. Ik had m'n geforce 2 gts OC. Maar moest hem terug klokken omdat ie niet stabiel draaide. Ik heb m'n geforce nu werken op 220/366.

3624 is een hele normale score als je een geforce 2 gts hebt. CPU processor snelheid zegt niet zoveel meer na 1 Ghz.

Ik zelf was het na een tijdje zo zat dat ik gewoon alles opnieuw geinstalleerd had.

Nieuwe raid 0 array aangemaakt. Blocksize 64 kb. Fdisk > format > win98 SE > Directx 8.0 > Via 4in1 4.31 (later 4.32 erop gegooid) > Detonator 12.60> Ownage *D

Verwijderd

Topicstarter
ok thx people het waren dus de via drivers (ze waren wel geinstalleerd geweest maar was ze dus vergeten bij mijn laatste format vorige maand. khaal nu vele beter maar heb nog altijd instability probs. ik heb juist gelezen dat ik een voeding van 300 watt zou mioeten hebben en dat dat anders een aanleiding kan zijn voor instabiliteit en ja daar zit het hem ik heb een oude case nog van mijn p2 266 met 235 watt. nieuwe voeding kopen dus zeker?

want ik dacht al dat het niet aan de configuratie kon liggen want die was echt niet zo straf (khad ondanks toch al de fsb en cpu terug normaal gezet en de geforce overclock eraf gehaald. deze waren dus precies geen probleem. verder vroeg ik me af of het belangrijk is om mijn bios te upgraden voor betere stabilteit of perfomance(ik heb nu versie YH) want dat bleek wel enige risicos in te houden en als het toch niets geeft doe ik het liever niet

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Knal die voeding er maar uit, 300 watt moet je hebben.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
fucking shit en ik maar denken dat ik een slecht moederbord had of cpu. dat die kerel in de winkel dat niet kan zien bij mijn upgrade seg!! allé ik hang er dus weer aan voor 2600 bfr die ik lekker niet heb, sniff (al mijn geld zit namelijk in de hd geforce 2 ram cpu en moederbord)

Verwijderd

kijk op tweak3d.net het scheelde mij bijna 1200 punten

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Hoeveel heb je nu trouwens gehaald?

Ik heb trouwens ook altijd kutscores in 3Dmark ondanks m'n V7700 Deluxe maar dat komt door m'n PIII 500@560 en mobo die geen AGP4x aankan.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 13:48 schreef Kixx het volgende:
ik heb een Athlon 1.2 266 FSB en een Abit kt7a met 256 sdram van 133 en verder een geforce 2 GTS 64 DDR. wat me niet echt een slecht systeem leek, wat blijkt dat ik uit 3dmarks 2001 maar een miezerige 1068 punten krijg en als ik mijn geforce overclock naar 168 en 348 (150 333 base) dan ga ik nog maar naar 1124 ik vraag me dus af of dit wel normaal is zeker als je ziet dat er mensen zijn met een p2 400 die meer dan het dubbel halen wat niet echt realistisch is lijkt me.

in gamez zie ik wel dat mijn fps omhooggegaan is (counter-strike 99 fps ipv 70) is mijn score dan echt zo slecht en zo ja wat kan eraan gewijzigd worden om dit te verbeteren.
pff das bagger 3870 met onderstaand systeen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu nog altijd niet echt een superscore ze op 3d marks 2001 had ik 2430 dus wel al vele beter maar nog niet echt super

ik ga es proberen met mijn geforce overclockt en mijn fsb op een hogere snelheid, i will let you know what it turned out to be

Verwijderd

Topicstarter
eindeliojk we komen een beetje onder de mensen 3148 was mijn score op 3dmarks met overclockte geforce 2 GTS 64 DDR tot 165/348 met nvmax.

de fsb kreeg ik niet hoger want dan blijft ie raar genoeg hangenzelfs als ik maar naar 1233 ga is het al prijs (ik zal einde deze week die nieuwe voeding steken en hopelijk gaat het dan wel.
Pagina: 1