Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus GL552VW CN108T backlight bleeding acceptabel of niet?

Pagina: 1
Acties:

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 23:26

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag is mijn Asus ROG GL552VW-CN108T van Alternate aangekomen.
De hype was real, echter toen ik hem opstarte mertke ik al dat er iets goed fout zat naar mijn idee...
Ik weet dat schermen een beetje lightbleeding kunnen hebben maar dit lijkt me toch echt een beetje te ver gaan!(?)

Denken jullie dat ik zou moeten proberen om deze om te ruilen? Als dat uberhaupt mogelijk is..Het is echt kapot storend.
Of moet het scherm nog even 'inkomen' en fased dit straks weg?

*in de video beweeg ik het scherm opgegeven moment.

Foto
Video

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Een van de reviews (die van tweaker Gaming-Project) heeft het over IPS-bleed. Andere echter niet.

Als ik jou was zou ik eens een paar tweakers een bericht sturen die de laptop hebben om te vragen of zij het (allemaal) hebben. Het kan zo zijn dat het bij jou extreem erg is.
Terwijl je dit doet zou ik bij alternate een ander exemplaar aanvragen. Als deze het ook heeft is een design-flaw van het model specifiek; en zul je moeten afwegen of je het acceptabel vindt of niet.

Als het een design flaw is zou ik (persoonlijke opinie) net even doorsparen voor een iets duurder model. Het is zonde om zoveel geld uit te geven voor een snelle laptop, maar net te weinig betaald hebt voor een laptop met voldoende afwerking.

[ Voor 20% gewijzigd door Viince1 op 03-12-2015 00:23 ]

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-11 12:53
Het exemplaar in deze video heeft het niet lijkt het:
YouTube: asus rog gl552vw

[ Voor 61% gewijzigd door Ro-Me op 03-12-2015 18:29 ]

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Yea. Ik had al wat tweakers een pm gestuurd die een review hadden achtergelaten en ik denk dat ik gewoon pech heb gehad :(
Achja, het was inevitable..heb namelijk nooit pech gehad met electronica. Het was gewoon mijn tijd :p

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Update:
Gisteren de laptop ingeruild voor hetzelfde model in de hoop dat het aan mijn model lag, zie hier:
Foto 1

En deze heb ik van een tweaker lid gekregen omdat ik er specifiek naar vroeg: (-CN273T model)
foto 2

Al is het nu minder erg dan wat ik eerst had (1 felle 'spotlight' rechts) is het nu wat meer verdeeld maar nog steeds het 'spotlight' effect. Persoonlijk trek ik dat gewoon niet.
Als je vanaf de zijkant kijkt zie je ook dat de edgelight het scherm niet goed dekt, je ziet van die stroken die zwart zijn (niet op foto vast te leggen).

Conclusie: het was ook te mooi en waar te zijn, DDR4 enSkylake voor 1000eu terwijl de 'competitie' nog op de 4000 en 5000 i7 series zit. Er is gewoon kapot bezuinigd op het scherm, iig om deze fatsoenlijk te belichten want het scherm zelf is wel erg nice.
Hier moet ik toch zo goed als dagelijks zo'n 3 jaar van m'n leven naar kijken dus ik lever liever de skylake in voor een broadwell i7 en DDR4 voor DDR3L voor een goed scherm.

Ik ga hem vandaag weer terug brengen en gewoon iets anders met m'n geld doen.

Verwijderd

Ik heb ook een ASUS ROG GL552VW-CN273T en ik moet zeggen dat ik niet zo'n last heb van backlight bleed. Het valt alleen een beetje op bij het opstartscherm met ASUS logo, maar voor de rest nergens.

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
Ben benieuwd naar meer reacties, wat zeggen de bedrijven waar je het van hebt gekocht? Wat zegt asus ervan? Lijkt me niet dat ze duizenden laptops verkopen met backlight bleeding.

Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in deze laptop. Het wordt deze of de Lenovo y700

• vtrisjin

vtrisjin

Retro Games Collector

Topicstarter
Ik heb zelf hiervoor een Lenovo Y50-70 gehad (review staat op tweakers) en kan een Lenovo alleen maar aanraden.

• Ro-Me
Baelrog schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:21:
Ben benieuwd naar meer reacties, wat zeggen de bedrijven waar je het van hebt gekocht? Wat zegt asus ervan? Lijkt me niet dat ze duizenden laptops verkopen met backlight bleeding.

Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in deze laptop. Het wordt deze of de Lenovo y700
Ik heb zelf de GL552VW en gelukkig geen last van backlight bleeding.
Naar mijn idee heeft een klein aantal er last van.
Bij mij op school hebben (voor zover ik weet) 4 mensen deze laptop. 1 van hen heeft de laptop teruggestuurd omdat er backlight bleeding aanwezig was.

• Odysseus87
vtrisjin schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:40:
Ik heb zelf hiervoor een Lenovo Y50-70 gehad (review staat op tweakers) en kan een Lenovo alleen maar aanraden.
Ik heb nu een lenovo y50-y70, maar die is zojuist voor de tweede keer opgestuurd voor reparatie. De eerste keer kon het niet gemaakt worden en een nieuwe gehad. De tweede heeft precies dezelfde kuren. Blijkt een hardware probleem te zijn / productie fout waar meer last van hebben. Ik ga er vanuit dat ik mijn geld terug krijg, vandaag dat ik verder kijk.

MIjn opties zijn: asus g552 / Dell 15 7000 en Lenovo y700

• Odysseus87
Ro-Me schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:47:
[...]

Ik heb zelf de GL552VW en gelukkig geen last van backlight bleeding.
Naar mijn idee heeft een klein aantal er last van.
Bij mij op school hebben (voor zover ik weet) 4 mensen deze laptop. 1 van hen heeft de laptop teruggestuurd omdat er backlight bleeding aanwezig was.
Hoe bevalt hij verder ? Temperatuur tijdens gamen? Geluid van de fan? mooi beeld ? FPS tijdens games? typt het fijn? Fingerprint magneet of valt dat mee? Mooi geluid uit de boxen? Drivers makkelijk te vinden van asus?

Misschien heb je zelf nog extra gebruikers ervaringen die je kan delen.

• Ro-Me
Baelrog schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:05:
[...]

Hoe bevalt hij verder ? Temperatuur tijdens gamen? Geluid van de fan? mooi beeld ? FPS tijdens games? typt het fijn? Fingerprint magneet of valt dat mee? Mooi geluid uit de boxen? Drivers makkelijk te vinden van asus?

Misschien heb je zelf nog extra gebruikers ervaringen die je kan delen.
Ik heb hem nu zelf ongeveer 2 weken en kan daardoor een redelijke beoordeling plaatsen.
Backlight bleeding heeft het scherm absoluut geen last van. Zelf heb ik geen ervaring in het testen van beeldschermen, maar gevoelsmatig vind ik het beeld mooier dan die van mijn Dell U2412M monitor.

Direct na aanschaf heb ik de HDD heb vervangen door een 2.5'' SSD en een schone installatie gestart. Na de installatie heb ik Windows eerst zelf laten zoeken naar drivers.

Drivers zijn eenvoudig te downloaden via de site van Asus. Zelf heb ik alleen het ATK-package, het touchpad, de chipset en de GPU-drivers geinstalleerd. Overige drivers zijn automatisch door Windows gevonden en geinstalleerd.
Alleen even opletten bij de driver van de Intel HD Graphics, deze gaf bij mij namelijk crashes en problemen met de slaapstand in combinatie met de laatste Windows 10 build (1511).
Nu gebruik ik al een week de nieuwste beta van Intel en geen crash meer gehad.

Over temperaturen van de GPU en het geluid van de fan kan ik weinig zeggen, ik gebruik hem namelijk niet om te gamen. :P
Geluid van de CPU-fan is nauwelijks hoorbaar.

Geluid uit de boxen is zoals je van een laptop uit deze prijsklasse kunt/mag verwachten. Niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.

Kort samengevat: ik ben erg tevreden met de laptop en deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Misschien plaats ik, als ik tijd heb en als er belangstelling voor is, nog wel een uitgebreidere review.

• Odysseus87
Ro-Me schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:22:
[...]

Ik heb hem nu zelf ongeveer 2 weken en kan daardoor een redelijke beoordeling plaatsen.
Backlight bleeding heeft het scherm absoluut geen last van. Zelf heb ik geen ervaring in het testen van beeldschermen, maar gevoelsmatig vind ik het beeld mooier dan die van mijn Dell U2412M monitor.

Direct na aanschaf heb ik de HDD heb vervangen door een 2.5'' SSD en een schone installatie gestart. Na de installatie heb ik Windows eerst zelf laten zoeken naar drivers.

Drivers zijn eenvoudig te downloaden via de site van Asus. Zelf heb ik alleen het ATK-package, het touchpad, de chipset en de GPU-drivers geinstalleerd. Overige drivers zijn automatisch door Windows gevonden en geinstalleerd.
Alleen even opletten bij de driver van de Intel HD Graphics, deze gaf bij mij namelijk crashes en problemen met de slaapstand in combinatie met de laatste Windows 10 build (1511).
Nu gebruik ik al een week de nieuwste beta van Intel en geen crash meer gehad.

Over temperaturen van de GPU en het geluid van de fan kan ik weinig zeggen, ik gebruik hem namelijk niet om te gamen. :P
Geluid van de CPU-fan is nauwelijks hoorbaar.

Geluid uit de boxen is zoals je van een laptop uit deze prijsklasse kunt/mag verwachten. Niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.

Kort samengevat: ik ben erg tevreden met de laptop en deze heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Misschien plaats ik, als ik tijd heb en als er belangstelling voor is, nog wel een uitgebreidere review.
Thanks voor je informatie! Klinkt positief.
Pagina: 1