Onze huidige Canon Powershot A 700 is na 9 jaar nu dan toch echt aan vervanging toe.
Het is een volautomaat compact camera die echter ook flink wat instellingen met de hand mogelijk maakt.
Veel heb ik daar nooit van gebruikt, enkel soms de sluitertijd wat aanpassen maar dat was het wel.
Het is wel een goed ding gebleken, maakt goede fotos maar begint behoorlijk wat slijtage te vertonen.
De opvolger heeft bij voorkeur:
- een aantal auto standen
- handmatig instellen sluitertijd/belichting eventueel mogelijk
- flink wat zoom
- snel in gebruik
- goede foto kwaliteit met minder licht (schemering)
- broekzak formaat
- kost maximaal 200 euro.
Niet nodig:
- wifi
- GPS
Ik heb wat ingelezen, en wat ik daaruit op heb gepikt is dat mega veel zoom vaak ten koste gaat van de algehele kwaliteit.
Maximaal 20 keer zoom is dan de "grens" dit ik zelf had gebruikt tijdens mijn zoektocht.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
pricewatch: Canon PowerShot SX610 HS Zwart
Zijn er alternatieven die bijvoorbeeld voor een paar tientje meer een (flinke) stap beter zijn??
Bij deze:
pricewatch: Nikon Coolpix S7000 Zwart
Lees ik hier bij de review dat het wat traag is (daar wil ik dus echt vanaf want traag is onze huidige Canon als dikke stront) ook resultaat bij minder licht is niet echt positief.
Deze is 30 euro duurder dan de Canon:
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-WX350 Zwart
Echter die is al weer en half jaar langer op de markt = oudere techniek dus??
Is de canon voor mij budget en wensen de beste keus??
Zijn er alternatieven die ik over het hoofd gezien heb??
Het is een volautomaat compact camera die echter ook flink wat instellingen met de hand mogelijk maakt.
Veel heb ik daar nooit van gebruikt, enkel soms de sluitertijd wat aanpassen maar dat was het wel.
Het is wel een goed ding gebleken, maakt goede fotos maar begint behoorlijk wat slijtage te vertonen.
De opvolger heeft bij voorkeur:
- een aantal auto standen
- handmatig instellen sluitertijd/belichting eventueel mogelijk
- flink wat zoom
- snel in gebruik
- goede foto kwaliteit met minder licht (schemering)
- broekzak formaat
- kost maximaal 200 euro.
Niet nodig:
- wifi
- GPS
Ik heb wat ingelezen, en wat ik daaruit op heb gepikt is dat mega veel zoom vaak ten koste gaat van de algehele kwaliteit.
Maximaal 20 keer zoom is dan de "grens" dit ik zelf had gebruikt tijdens mijn zoektocht.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
pricewatch: Canon PowerShot SX610 HS Zwart
Zijn er alternatieven die bijvoorbeeld voor een paar tientje meer een (flinke) stap beter zijn??
Bij deze:
pricewatch: Nikon Coolpix S7000 Zwart
Lees ik hier bij de review dat het wat traag is (daar wil ik dus echt vanaf want traag is onze huidige Canon als dikke stront) ook resultaat bij minder licht is niet echt positief.
Deze is 30 euro duurder dan de Canon:
pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-WX350 Zwart
Echter die is al weer en half jaar langer op de markt = oudere techniek dus??
Is de canon voor mij budget en wensen de beste keus??
Zijn er alternatieven die ik over het hoofd gezien heb??
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 03-12-2015 10:36 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.