Probleem met mogelijk de PCIe poorten, en hoe verhelp ik dit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-12-2018
Beste Mede Tweakers,

Ik heb een probleem vrees ik en ben benieuwd wat ik nu het beste kan doen. Het gaat om mijn Sabertooth Z87 die ik overgenomen heb van een mede tweaker echter is er een probleem met mijn PCIe poorten waarvan ik niet op de hoogte van was gebracht.

Het probleem doet zich voort aan als volg; videokaart erin, driver installeren opnieuw opstarten,.. en boem blauw beeld met verontrustende tekst possible hardware failure, please check installed hardware or new hardware;

(technical information; *** STOP: 0x0000003B (0x00000000C0000094, 0xFFFFF88007E1E3A4, 0xFFFFF8800E5A4, x0000000000000000000)

en dit is al de 3de videokaart die ik erop geprobeerd heb als het mij dan lukt in mijn bestanden te komen en bij CPUIDz bij graphics kijk staat de naam van de kaart aangegeven en zijn totale geheugen maar helaas geen bus/clock snelheid aangegeven.

Dus ligt het probleem bij de 2de hands GPU's of is het daadwerkelijk een probleem van mijn Sabertooth Z87 waar nog 3 jaar garantie op zit? en wat moet ik nu doen om alsnog vrij rap fallout 4 te kunnen spelen? Help?! :P :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:53
Al is de gpu in een andere pcie poort gestoken? Misschien is het bovenste poortje defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
th3sander schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:23:
Al is de gpu in een andere pcie poort gestoken? Misschien is het bovenste poortje defect ?
Dan geeft hij het zelfde aan, en zelfs nu brand er een foutmelding lampje bij m'n device led maar dan raar genoeg niet van de GPU.

Nu heb ik alles uit elkaar gehaald en probeer ik het morgen middag nog eens met een andere GPU geleend van een maatje waarvan ik weet dat de GPU het ervan doet en kijk ik of het eveneens aan het GPU of de PCIe's ligt :(

[ Voor 22% gewijzigd door The Tooth op 02-12-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:55
Mischien sla ik de plank volledig mis maar: Heb je de PCI-E voedingsconnector(en) goed aangesloten ? Wat voor voeding heb je ? Heeft die meerdere 12 V rails en zo ja, heb je CPU en GPU elk op een afzonderlijke rail aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
peterpv schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:24:
Mischien sla ik de plank volledig mis maar: Heb je de PCI-E voedingsconnector(en) goed aangesloten ? Wat voor voeding heb je ? Heeft die meerdere 12 V rails en zo ja, heb je CPU en GPU elk op een afzonderlijke rail aangesloten ?
Hey Peter bedankt voor je reactie, maar inderdaad ik heb alle kabels van mijn MS-Tech N920 (920W ATX PSU) gewoon zoals het hoort aangesloten vind het dus ook vreemd dat van de 3 GPU kaarten die ik getest had er 2 wel beeld gaven uiteindelijk ook al gaven ze alle 3 dezelfde melding. alleen van de 2 die wel beeld hadden werd 1 te overhit en kreeg ik standby modes van mijn beeldscherm en was bij beide de bus & clock snelheid niet te zien in CPUID Cpu-z en werd de kaart niet gevonden bij het opstarten van het spel!? :(

En nu na de 3de GPU te hebben getest en hem af te hebben gesloten nadat ik via geavanceerde herstel in prompt dan eindelijk beeld had,. kreeg ik hem ineens niet meer op het punt van de bios-settings arghh :(

Morgen een andere GPU erin waarvan ik zeker weet dat ie het doet (namelijk geleend van een maat) kom ik er daadwerkelijk achter of het aan mijn MoBo ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
alles al los gekoppelt en bios batterij eruit gehaald, nu moet ik alleen nog weten hoe ik een bios flash maak en uitvoer dan eens kijken als dat werkt nadat ik morgen die andere GPU getest heb en er nog geen verandering in zit.

PS: wat als het wel degelijk aan mijn MoBo ligt en er zit nog 3 jaar fabrieks garantie op, hoe gaat vervolgens mijn reperatie-verzoek bij ASUS te werk of hoe pak ik dat het beste aan mocht dit het geval moeten wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
Wat is de rest van je hardware?

Je voeding is natuurlijk om te janken bijvoorbeeld. MS-Tech is een van de slechtste merken die er is. Zie: reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end

Werkte het op een ander moederbord wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik denk dat je sowieso de voeding moet vervangen, want met deze voeding kan je je hele PC slopen. Afhankelijk van je videokaart kan je meestal wel met een goede 450 watt voeding uit de voeten. Je zou eerst kunnen testen met de voeding van een vriend / huisgenoot etc.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Met welke gpu's heb je getest?

Volgens de fabrikant heeft de voeding 2 12v lijnen die elk 350w kunnen leveren. Bij MS-Tech is het zo dat je blij mag zijn als de helft gehaald wordt wat natuurlijk veel te weinig is voor een pc met videokaart. Vervangen dus voor een degelijk exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
White Feather schreef op donderdag 03 december 2015 @ 03:40:
Wat is de rest van je hardware?

Je voeding is natuurlijk om te janken bijvoorbeeld. MS-Tech is een van de slechtste merken die er is. Zie: reviews: Testreview voedingen: budget versus high-end

Werkte het op een ander moederbord wel?
Hey,

haha ja ik weet dat die voeding niet geweldig goed is, maar tot op heden nog geen mankementen mee gehad, maar binnenkort was ik wel van plan een nieuwe aan te schaffen.

Maar wat betref mijn systeem is staat hier een link van wat ik al heb

inventaris: Z87

Maar ik vermoed niet dat het iets met mijn niet al te geweldige PSU :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
Anoniem: 660294 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:56:
Met welke gpu's heb je getest?

Volgens de fabrikant heeft de voeding 2 12v lijnen die elk 350w kunnen leveren. Bij MS-Tech is het zo dat je blij mag zijn als de helft gehaald wordt wat natuurlijk veel te weinig is voor een pc met videokaart. Vervangen dus voor een degelijk exemplaar.
Hey,

Nou ik heb hier een silent R7 240 liggen als test-module ik heb vervolgens een Ati AMD HD 5780 1gb geprobeerd en erna een Nvidia GTX 480 en 470 geprobeerd en met alle kaarten kon ik de resolutie niet aanpassen en werd de hardware wel aangegeven als geïnstalleerd, maar naar het opnieuw opstarten gaf hij of een blauw scherm aan of hij ging wel verder maar kon hij geen kaart vinden bij het opstarten van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
Johan9711 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:40:
Ik denk dat je sowieso de voeding moet vervangen, want met deze voeding kan je je hele PC slopen. Afhankelijk van je videokaart kan je meestal wel met een goede 450 watt voeding uit de voeten. Je zou eerst kunnen testen met de voeding van een vriend / huisgenoot etc.
Ja ik vrees dat het gewoon opsturen wordt voor een RMA en eind van de maand toch maar iets nieuws te gaan aanschaffen qua PSU en Mobo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
The Tooth schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:00:
[...]

Ja ik vrees dat het gewoon opsturen wordt voor een RMA en eind van de maand toch maar iets nieuws te gaan aanschaffen qua PSU en Mobo |:(
Moet je daarvoor echt 3x achter elkaar posten?

Probeer eens een andere voeding voor je van alles koopt...

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
chaoscontrol schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:01:
[...]

Moet je daarvoor echt 3x achter elkaar posten?

Probeer eens een andere voeding voor je van alles koopt...
waren 3 verschillende comment op mijn topic :P maar goed indd was ik van plan een nieuwe voeding aan te schaffen denk ik dat dit niet het probleem met het Mobo verhelpt gezien de silent Gpu geen voeding aansluiting nodig heeft maar hierbij het zelfde probleem zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
(jarig!)
The Tooth schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:05:
[...]

waren 3 verschillende comment op mijn topic :P maar goed indd was ik van plan een nieuwe voeding aan te schaffen denk ik dat dit niet het probleem met het Mobo verhelpt gezien de silent Gpu geen voeding aansluiting nodig heeft meer hierbij het zelfde probleem zich voordoet.
Die krijgt zijn stroom via het pci slot op je moederbord. Als je voeding niet goed is kan het dus zijn dat er nooit een fatsoenlijke stroom uit de poort komt, dan kan het dus nog je voeding zijn.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
chaoscontrol schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:06:
[...]

Die krijgt zijn stroom via het pci slot op je moederbord. Als je voeding niet goed is kan het dus zijn dat er nooit een fatsoenlijke stroom uit de poort komt, dan kan het dus nog je voeding zijn.
Aha op die manier ;) 8)7 :P ja wordt dan toch alsnog even wachten tot eind van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:23

WCA

Juist, MS-Tech voeding. Die kan je meteen in de prullenbak pleuren. Denk dat je probleem gevonden is ;)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Tooth
GreNade schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:10:
Juist, MS-Tech voeding. Die kan je meteen in de prullenbak pleuren. Denk dat je probleem gevonden is ;)
eind van de maand deze maar eens bestellen dan, zou dat degelijk genoeg zijn voor 2 gpu's in crossfire/sli te draaien?

pricewatch: Cooler Master V Series V850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:23

WCA

Zou eerder voor zo iets gaan:
pricewatch: Seasonic M12II Evo 850W

Scheelt je geld in is van goeie kwaliteit

[ Voor 13% gewijzigd door WCA op 08-12-2015 14:19 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Gewoon voor een goede kwaliteit 550w gaan. Dat is genoeg voor elke single gpu kaart. Sli of cf is interessant als je het met de snelste videokaart niet meer af kunt. Voor de rest wegen de voordelen van 2 gpu's niet op tegen de nadelen.
Pagina: 1